Toon posts:

Philips 42PFL5322: krijg geen home cinema geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb reeds een LCD TV aangeschaft en dan wel de Philips 42PFL5322.
Specs: http://www.bestekeus.nl/s...fo.php/products_id/246246

Hierop zit een home cinema setje aangesloten. Vanuit de dvd speler krijg ik mooi geluid door mijn boxjes maar ik wil ook digitale televisie door mijn home cinema setje laten lopen. Op mijn sony home cinema setje heb ik genoeg aansluitingen om dit voor elkaar te krijgen maar echter op de tv 4 ext's en 2x hdmi maar het is me niet gelukt om vanaf de kabel geluid door home cinema te krijgen.

Echter kan ik ook geen Audio-Out vinden. Op mijn oude bakbeest van een tv zat deze wel...

Weet iemand de oplossing hoe ik dat gemaakt kan krijgen?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 15:01 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat voor digitale decoder heb je en hoe heb je die aangesloten, welke aansluitingen heeft dat ding uberhaupt :? Daar zou ik het als eerste zoeken :)

verder heb ik even op de philips-site naar de specs van dat ding gekeken, en ik zie dat ie behalve de hoofdtelefoon geen outs heeft. Alleen uitgangen voor audio via SCART. Daar zijn verloopjes voor te rkijgen bij een electronicazaak, maar dan moet je wel beide een van beide scarts daarvoor opofferen, en ik weet niet of dat in jouw geval mogelijk is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn decoder zit Video 1,2 - Sa/CD uitgang waar ik dan de tv op aan zou kunnen sluiten en voor de scart kan ik niet opofferen want dan heb ik geen dvd speler.

is het niet mogelijk dan om vanuit de hoofdtelefoon naar tulip te gaan en zo te verbinden?

Verwijderd

Topicstarter
of bedoel je maar een scart aansluiting? maar dan zit ik toch met ext2 te kijken? ik wil eigenlijk gewoon dat mijn digitiale TV geluid via de tv speakers loopt + als ik dat wil via home cinema set

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
je hebt ook van die scart uitgangen waarvan je van scart -> scart + tulp gaat
gewone scart in je decoder drukke en dan heb je video+audio en audio los

mss dat je dat kunt proberen hoef je ook geen scart op te offeren :)

Inventaris | WhatPulse

Verwijderd

Topicstarter
maar in me decoder gaan alleen tulp uitgangen

Verwijderd

Topicstarter
en dan zit ik toch nog steeds op ext2 maar ik wil TV

• The Eagle

The Eagle

Wat voor decoder heb je nou? En welke aansluitingen zitten daar precies op (type en soort) :? Want zo komen we letterlijk geen stap verder.

Overigens is er ook zoiets als een edit-knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif zodat je je post kunt aanpassen :)
Dan hoe je niet iedere keer je je topic te schoppen (wat sowieso binnen 24 uur not done is, zie algemene voorwaarden) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Sony STR-KS600P waarvan de manuel hier staat: http://pdf.crse.com/manuals/2599618312.pdf

En er stond tevens van de uitgangen dit erop:

Afbeeldingslocatie: http://www.warenhuis-gaming.net/encoder.JPG

hopend je hiermee voldoende te verklaart hebben
The Eagle schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:37:
Alleen uitgangen voor audio via SCART. Daar zijn verloopjes voor te rkijgen bij een electronicazaak, maar dan moet je wel beide een van beide scarts daarvoor opofferen, en ik weet niet of dat in jouw geval mogelijk is.
bedeol je daarmee een scart uitgang of 2?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 16:48 ]

• The Eagle

The Eagle

Mooi plaatje, kunnen we al wel wat meer mee maar dit beschrijft alleen de details van de in- en uitgangen van je HT. En ik vroeg om die van de digitale decoder - want die moet immers bij voorkeur het geluid leveren dat naar je HT gestuurd wordt :)
Dus als je daar merk en type en een plaatje van hebt, en dan bij voorkeur van de achterkant...

Want we waren al zover dat het zonder specifiek knutselwerk aan je scart niet echt ging lukken, dus zal het geluid van je digitale TV vanuit je decoder moeten komen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al opgelost dmv van mijn scart aansluiting te gebruiken blijkbaar was mijn huidige kabel niet goed, breuk of iets dergelijks

er mag een slotje van me op

doei
Pagina: 1