Toon posts:

[simple server:WWW] Online bij opstarten PC mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Ik heb het programma simple server:WWW gedownload en dat bevalt me prima. Nu vroeg ik me eigelijk af of het mogelijk is om dit programma tegelijk te starten als Windows start? Nu kan ik wel een snelkoppeling maken en deze in de map "opstarten" zetten, maar daarmee gaat de server nog niet online. Iemand enig idee, of eventueel een andere simpele webserver met deze functie welke draait op Win98 zonder enige browser?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Klopt het dat ik in je verhaal lees dat je een server hebt draaien op windows 98? Waarom zou je W98 willen gebruiken voor een PC die als het goed is nogal veel aan staat en de hele tijd aan het internet hangt? De support voor Windows 98 is al lang gestopt, en het is dan ook gewoon onveilig.

Dan je webserver: deze start blijkbaar een soort grafisch programmaatje vanwaaruit je nog op start moet drukken om de server te starten? Zijn er in dat geval geen command line arguments waarmee je hem in één keer kunt laten starten?

Een ander alternatief is om gewoon apache te gebruiken. Daarvoor zijn genoeg grafische configuratieprogramma's die je het "hacking on cryptic text files" bespaart. Dat start automatisch bij het opstarten van Windows.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
De computer draait idd Windows 98, de Windows 98 lite versie. Dit gaat al minstens 2 jaar goed, heb er VEEEEL minder ellende mee gehad dan met XP e.d. Daarnaast draait deze PC software die alleen geschikt is voor Windows 98. Ik zit dus vast aan Windows 98.

De webserver start idd een scherm op waarbij je op start moet klikken. Er zijn geen command line arguments helaas.

Apache heb ik al geprobeerd, evenals Abyss 2.0, omniHTTPd, MyWebServer en Xitami, maar geen een van alle kan overweg met een browserloze windows.

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Je kunt een mailtje sturen naar de makers of er mogelijkheden zijn om automatisch op te starten zonder op een startknop te hoeven drukken.

Waarom heb je trouwens een browserloze windows, en welke foutmeldingen geven apache en de andere webservers?

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38
Maak een simpel scriptje met autoit (http://www.autoitscript.com/autoit3/) en maak daar een executable van. Plaats deze in de map opstarten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:14:
De computer draait idd Windows 98, de Windows 98 lite versie. Dit gaat al minstens 2 jaar goed, heb er VEEEEL minder ellende mee gehad dan met XP e.d. Daarnaast draait deze PC software die alleen geschikt is voor Windows 98. Ik zit dus vast aan Windows 98.

De webserver start idd een scherm op waarbij je op start moet klikken. Er zijn geen command line arguments helaas.

Apache heb ik al geprobeerd, evenals Abyss 2.0, omniHTTPd, MyWebServer en Xitami, maar geen een van alle kan overweg met een browserloze windows.
Windows 98 minder ellende dan XP? Dan doe je toch echt iets fout lijkt me ;) Webservers hebben meestal geen browser nodig dus alles zou gewoon moeten werken (sowieso Apache), heb je weleens naar de config files gekeken? Je kan anders ook eens kijken naar LigHTTPD?

P.S.: Webservers onder Windows 98 is eigenlijk iets wat je gewoon niet moet doen. XP, Vista en Windows 2000 hebben zgn. services die ervoor zorgen dat je webserver al voordat je je hoeft aan te melden al draaien en ervoor zorgt dat ze blijven draaien. Op de Windows 98 installatie CD staat dacht ik "Personal Web Server" misschien bied deze ook zo'n mogelijkheid voor Windows 98.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 16:34 . Reden: toelichting ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil vroeg of laat ook gana overschakelen op XP ofzoiets, maar het systeempje is er nu ook nog niet echt voor geschikt (P2 350 met 128MB geheugen, zo'n oude Dell optiplex). Er wordt aan gewerkt ;). Ik zit te wachten op XP variant van mijn Windows 98 versie.

De Personal Web Server geeft foutmelding 0xD. Weet niet wat het betekend, maar hij wil niet verder.

LigHTTPd kan ik alleen vinden in linux variant?

Heb dat script proggie gedownload en geinstalleerd. Hoe werkt dit verder? Zie er nergens een handleiding bijzitten... IEdereen alvast bedankt!!!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-07 12:26
Ik weet niet precies wat de eisen van de webserver zijn, maar deze applicatie is erg makkelijk en ondersteunt het 'go online' na opstarten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:41:
Ja ik wil vroeg of laat ook gana overschakelen op XP ofzoiets, maar het systeempje is er nu ook nog niet echt voor geschikt (P2 350 met 128MB geheugen, zo'n oude Dell optiplex). Er wordt aan gewerkt ;). Ik zit te wachten op XP variant van mijn Windows 98 versie.

De Personal Web Server geeft foutmelding 0xD. Weet niet wat het betekend, maar hij wil niet verder.

Heb dat script proggie gedownload en geinstalleerd. Hoe werkt dit verder? Zie er nergens een handleiding bijzitten... IEdereen alvast bedankt!!!
Gewoon Googlen op "LigHTTPD windows" dan vind je bijvoorbeeld dit: http://digg.com/software/....10a_For_Windows_Released

Anders kan je ook nog een LAMP LiveCD proberen...

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:41:

windows fundamentals??? dat is windows XP lite, door microsoft ;)

minimum eisen: 64mb, installed net 1gb (lijkt aan je instellingen, enige dat je nodig hebt is een vlk key...)

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Of je kunt net nLite alles er zelf uit slopen, dan heb je nog de keuze ook.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 19:15

DeTeraarist

#Boots2Asses

Is iedereen Win2000 alweer vergeten(op Gangsteroo na)? Als '98 niet toereikend is(logisch, geen services en niets meer als een OS om thuis te gebruike) en WinXP is te zwaar(zie server info van TS), dan lijkt mij Win2000 de ideale oplossing. Win2000 wordt wel niet meer zo actief ondersteund door MS. Maar Win98 al een stuk langer niet meer.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
kijk eens naar de minimum specs van win2k, en WIndows Fundamentals, fundamenals komt daar meer in de richting van Windows ME, dan 2000... heb het hier zelf draaiende gehad, en moet zeggen, ut beviel me wel :)
Pagina: 1