Stem uit mp3tje halen...

Pagina: 1
Acties:

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is me een keer gelukt in winamp maar ik weet niet meer hoe. Het gaat trouwens om dat nummer Kleine wasjes, Grote Wasjes.

BVD Matthijsje

Verwijderd

jammer dat niemand het weet. Ik zou het wel vet vinden..!

Verwijderd

Er bestaat geloof ik een plug-in voor Winamp waarmee het inderdaad kan.. ben je meteen ook een stuk van je muziek kwijt, maar ok. :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

kan met proggies als SoundForge en Cooledit.
zit gewoon een standaard optie in (vocal cut)

Verwijderd

ze halen simpelweg de toonhoogten waar de stem in sit weg :)...... nummer is ook gelijk finito :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 07 februari 2001 21:38 schreef wfvn het volgende:
kan met proggies als SoundForge en Cooledit.
zit gewoon een standaard optie in (vocal cut)
zit wel het nadeel aan dat de bass dan ook grotendeels wegvalt... maar daarna een bass-boost doet alweer wonderen.

Verwijderd

Precies CoolEditPro roeleert<:)
Goldwave moet ook wel aardig zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee

Verwijderd

Werd vroeger veel gemaakt door 'electuur-knutselaars'. In feite kwam het hier op neer.
Bassen en stemmen zijn niet richtinggevoelig. Komen dus even hard uit linker- en rechterkanaal. Wat men dan doet, is met een schakelingetje het linkersignaal in tegenfase toevoegen aan rechterkanaal. Dan ben je de stem kwijt, maar ook de bassen. Dus voegt men de bassen weer toe. En men had weer een (mono) signaal zonder stem.

Verwijderd

Kijk eens op [url="http://www.analogx.com."]www.analogx.com.[/url] Daar hebben ze een plugin die je in winamp kan gebruiken.

Verwijderd

AnalogX Vocal Remover is een plugin voor Winamp. Maar om nou te zeggen dat je mooie kwaliteit muziek overhoud, nee.
Pagina: 1