Toon posts:

USB 2.0 Heeft hekel aan muizen

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik maak gebruik van de muis logitec mx300, die aangesloten is op een onboard USB2.0 poort van mn msi k8t neo moederbord. Het probleem is dat ie heel vaak op (voor mij random) momenten zomaar de muis niet meer herkend, en dan hoor je ook zo'n geluidje van dat er hardware is afgekoppeld. Meestal wordt de muis na 10 sec weer herkend, en doet hij het weer, maar soms kapt hij er compleet mee.
Nu zou je denken, "neem een nieuwe muis." Nou ja, ik heb het geprobeerd met 3 verschillende muizen, en ze geven allemaal hetzelfde probleem, op elke willekeurige USB port op mijn moederbord (zowel voor en achterzijde). Dan zou het nog aan de Windows (xp, SP1) installatie kunnen liggen, maar ook Windows heb ik opnieuw geinstalleerd.
Het stomme is dat als ik zo'n groenverloopstukje naar een lpt-1 port erop doe, dan doet de muis het wel zonder schokken enzo, maar ja, hij loopt dan veel haperiger, het is niet bepaald ideaal voor bijv. gamen, door lagere refreshrate (ofzo).

Zou iemand iets weten hiervoor?
Bij voorbaat heel veel dank

Verwijderd

Ik dacht, dat de USB 2.0 support pas in SP2 beter was geintegreerd?

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
gooi SP2 er eerst op, tevens kijk even naar je USB Chipset controllers in Apparaat beheer. misschien dat je daar ook updates op moet gooien

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SP2 kan sowieso geen kwaad. Anders ff de USB poorten in apparaatbeheer weg gooien en ze opnieuw laten installeren.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Allereerst, er kloppen dingen niet in je verhaal...Verloopstukje naar LPT1? Je bedoelt naar PS/2.

Waarom SP1 en geen SP2? Zonder SP2 kun je best een virus hebben, wellicht dat die het schokkerige veroorzaakt.

Ik denk dat dit probleem dan ook het best is op te splitsen in 2 problemen.

1. De muis werkt schokkerig (op de PS/2 poort).
Dat hoort ie niet te doen. Gebeurt dat ook met andere muizen? Installeer in ieder geval SP2 en alle updates. Voer dan een goeie virus- en malwarescan uit in veilige modus. Schokkerigheid komt meer door een hoge belasting van de processor, wat verklaard kan worden door een virus/spyware/etc.

2. De USB poorten doen rot. Heb je problemen met andere apperatuur? Worden de USB poorten wel correct herkend door Windows (maw, heb je de chipset-drivers van je moederbord geinstalleerd?)

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

En daarnaast kun je je PS/2 (ik ga er even vanuit dat we het daarover hebben, en niet over LPT) ook wel hoger instellen op 200hz ipv de standaard 100. (USB is standaard 125).

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste: ja sorry ik bedoelde ps/2 idd (ik zei het uit mn hoofd en haalde het door de war met printer poort)

Voor de rest: die muis poort is niet schokkerig, de muis is gewoon wat minder smooth dan als ik em via USB gebruik. Net als dat een filmpje met 30 frames per seconde gewoon minder smooth kijkt dan een filmpje van 60 frames per seconde, ook al zou je dat niet horen te kunnen merken.

Voor de rest heeft hij ALLEEN problemen met muizen, en niet met andere usb devices, die werken prima (bijv mijn externe HD doet het prima erop, en non-stop)

Ik zal even proberen SP2 te installeren, maar ik ging er vanuit dat sp1 de gene was die ervoor zorgde dat USB2 geintroduceert werd.

Verwijderd

Topicstarter
Update: Zojuist SP2 geinstalleerd en dat verhielp helaas niets :(

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

probeer het eens met een Linux live-cd.
daarmee elimineer je de mogelijkheid dat het aan je hw ligt.
probeer bijvoorbeeld knoppix eens.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Pagina: 1