![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
[ Voor 255% gewijzigd door tim427 op 28-05-2007 22:37 ]
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
[ Voor 255% gewijzigd door tim427 op 28-05-2007 22:37 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dat zal wel lukkenalt-92 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:41:
Dit topic is vooraf toestemming voor gevraagd aan de WOS mods
Veel plezier alvast ermee.
Ik zal morgen kijken.. Als je het op de officiële MS manier wilt doen dan moet je dat met AIK en deregelijke doen.rfolkers schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:32:
Ik ben hier zelf ook al een poosje mee bezig, maar dan met het hele WDS gebeuren erbij.
Ik heb op dit moment een redelijk werkende voorinstallatie gemaakt, maar ik vraag me af of ik goed bezig ben.
Op dit moment heb ik gewoon de Home Premium installatie geselecteerd en toegevoegd aan WDS en hier een imageunattend.xml aanvast gemaakt, maar volgens mij is dit niet de manier waarop Microsoft het allemaal heeft bedacht.
Kan iemand mij hier eens wat duidelijkheid over wat nu echt handig is en wat de voor en nadelen van de verschillende (deployment) methodes zijn, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Yup, voor onze nieuwe corporate deployment methode, chebben wij een capture van een (semi) geconfigureerde XP installatie.dude88 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:26:
mooi topic
ik heb nu verschillende WIM bestanden voor verschillende Vista uitvoeringen.
deze kunnen natuurlijk in 1 WIM bestand, maar hoe kan je dan in startnet selecteren welke versie je wil installeren als ze in 1 WIM bestand zitten?
zover ik begreep kan je append gebruiken om 2 WIM bestanden samen te voegen?
Iemand al een WIM bestand van Windows XP gemaakt?
[ Voor 7% gewijzigd door philipnorth op 11-06-2007 21:33 ]
-Xbox Gamertag: Dbongers
waar kan ik het zoeken?Y:\>imagex /mountrw vhpoffice.wim 1 C:\mount
ImageX Tool for Windows
Copyright (C) Microsoft Corp. 1981-2005. All rights reserved.
Mounting (RW): [Y:\vhpoffice.wim, 1] ->
[C:\mount]
Successfully mounted image (RW).
Y:\>peimg /inf="C:\nvidia\winvista\158.24\nv_disp.inf" C:\mount\windows
Preinstallation Environment Image Setup Tool for Windows
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.
Installing INF package: C:\nvidia\winvista\158.24\nv_disp.inf
PEIMG completed the operation successfully.
Y:\>peimg /prep C:\mount\windows /f
Preinstallation Environment Image Setup Tool for Windows
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.
[= 1,9% ]
PEIMG failed to complete the operation with status code 0x800705b9.
Nou, het is eigenlijk de volgorde waarop je ze append.dude88 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:27:
en hoe weet je dan welke 1 of 2 is, kan je dat later uitlezen?
In principe heb je met append idd image 1, en dan de cummulatieve data erbij.tim427 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:45:
Zelf werk tik alleen maar met vista.
Maar wat ik nu begrijp van philipnorth is dat het niet mogelijk is om vista op een ander volgorde de appenden.![]()
Ik bedoel volgens mij is het wel mogelijk om eerst vista starter en daarna ultimate te doen of andersom.
Bij mij werkt dit allemaal perfect (ik ben nu ook aan het stoeien met zo;n RIS servertje). Alleen zou ik graag Server + Vista bij elkaar doen...Ik weet dat het makkelijker is om die appart te houden maar het lijkt mij namenlijk wel mooi.
Want met append heb je de basis installatie + alle afwijkende bestanden van ander installaties??![]()
Dan is het waarschijnlijk niet mogelijk om Server én Vista op één wim te zetten.
Is daar misschien een ander trucje voor?
Hoe werkt dit dan precies?philipnorth schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:37:
[...]
In principe heb je met append idd image 1, en dan de cummulatieve data erbij.
Dat van die server+client installatie willen wij zelf ook nog eens gaan testen, wellicht dat ik daar op korte termijn aan toe kom
Hoe wij nu werken is (in a nutshell) als volgt:
We hebben een base image, hieroverheen gaan patches+software. Dit vormt dan versie 1 in onze WIM.
+/- een kwartaal later, updaten we versie 1 met de nieuwe patches, eventuele nieuwe software/updates en dat wordt versie 2. Een kwartaal later etc.
Onze WIM bestaat nu dus uit 3 versies van ons Image.
Versie 1 (Jan 07)
Versie 2 (April 07)
Versie 3 (Juli 07)
Versie 1 vormt het grootste deel van het image (zeg ff 3GB), dat wat er bij komt in 2 was 200 MB, en in 3 (vanaf 2 gezien dus) nog eens 300 MB.
Als wij dan versie 3 selecteren, wordt versie 1 geplaatst, dan versie 2 en dan versie 3.
Eigenlijk wordt er alleen maar data gecopieerd naar het volume.
Ik denk dat philipnorth een nieuwe installatie maakt... en die APPEND aan zijn bestaande image waardoor de niet gewijzigde bestande gewoon van image 1 afgelezen worden. Dus met de laatste image maakt hij een nieuwe image die hij vervolgens update en daar dan een verbeterde versie als image maakt. Ik weet de command niet zo uit mijn hoofd maar ik geloof dat het een SlipStream achtig iets was.dude88 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:15:
[...]
Hoe werkt dit dan precies?
Image maken is geen probleem.
Daarna mounten ook niet.
Maar als je verandingenen toepast moet je peimg /prep uitvoeringen, dit kan maar 1 keer per image zover ik weet.
Hoe kan je dan na aantal maanden weer updates/drivers toevoegen?
Hoe voeg je trouwens updates toe, dit heb ik ook nog niet gevonden
Drivers moet denk ik wel lukken, hoewel de nVidia nog niet lukte.
Vista werkt toch net iets anders, maar het idee is wel hetzelfde lijkt mij, want stiekum zit alles van de voorgaande versies toch in Ultimate, dus wordt alles geinstalleerd + de extras die Ultimate biedt.tim427 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:36:
Maar wat jij nu zegt is: Versie 1 is basis... als je Versie 3 kiest dan gaat eerst Versie 1 daarna 2 en daarna 3...Toch?
Maar hoe zit dat dan met vista....
Je hebt dit op de vista dvd staan (kijk maar in mijn TS):
1 Business
2 Home Basic
3 Home Premium
4 Ultimate
5 Home Basic N
6 Business N
7 Starter
Starter (lees: meest uitgeklede versie) die staat als laatst
Waarom dan en hoe dan?
En dan nog iets. Zoals je kunt lezen in mijn TS moet je alle .CLG bestanden verwijderen. vervolgens maak je de image ZONDER die .CLG... en alles werkt perfect.
Waar zijn dan die CLG bestand voor nodig als ze niet gebruikt worden. Of denk ik verkeerd
Hier komt het inderdaad op neer.tim427 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:41:
[...]
Ik denk dat philipnorth een nieuwe installatie maakt... en die APPEND aan zijn bestaande image waardoor de niet gewijzigde bestande gewoon van image 1 afgelezen worden. Dus met de laatste image maakt hij een nieuwe image die hij vervolgens update en daar dan een verbeterde versie als image maakt. Ik weet de command niet zo uit mijn hoofd maar ik geloof dat het een SlipStream achtig iets was.
[ Voor 57% gewijzigd door philipnorth op 13-06-2007 23:08 ]
Das duidelijk aar toch snap in die met Vista Starte niet... misschien is idd eerst de business en vervolgens wordt er met de Starter image er weer een hoop uit gehaald.... Of een ander register die zegt dat die funcites uit blijven... dit zou betekenen dat je met een register aanpassing toch op een business versie kan komenphilipnorth schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:02:
[...]
Vista werkt toch net iets anders, maar het idee is wel hetzelfde lijkt mij, want stiekum zit alles van de voorgaande versies toch in Ultimate, dus wordt alles geinstalleerd + de extras die Ultimate biedt.
Home basic+Premium is het verschil (even makellijk gezegd) de MediaCenter functionaliteit.
Dus zou voor Premium de Basic installatie plaatsvinden + de extras voor Premium.
Over die clg files, durf ik niets te zeggen. Wij gebruiken WIM en ImageX op dit moment puur als oplossing voor XP en om ons in de toekomst voor te bereiden op Vista (waarvan een volume image ook gewoon in een WIM gestopt gaat worden waarschijnlijk.)
Er is iig nog genoeg te leren over het WIM format en de mogelijkheden van ImageX.
Zit nog te kijken of ik mijn werkgever zo ver kan krijgen om me naar een Vista Preinstallation training e.d. te sturen....
[...]
Hier komt het inderdaad op neer.
Wij maken gebruik van de append optie bij de capture van het volume. Waardoor er dus aan v1 Deltas worden toegevoegd.
Anoniem: 146043
Die drivers zitten ook los bij de WAIK voor zover ik weet, zodat je niet de hele WAIK hoeft te installerenAnoniem: 146043 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:59:
Mooie topic, Tim457
Ik vind die commandprompt als openingspost helemaal toppie gedaan![]()
Als je bijvoorbeeld Vlite gebruikt moet je de WIM driver installeren om deze image te mounten en te bewerken.
Een WIM bestand is toch het bestand waar de Windows Vista zich van installeerd. Na de bewerking met Vlite is mijn WIM bestand nog maar 1279 MB groot. Deze staat op de Vista DVD.
Dat merk je ook tijdens de setup tussen WIndows XP en Vista. WIndows XP moest elk bestand apart inlezen wat voor veel zoekbewerkingen zorgt. Het 10x grotere Vista installeerd zich net zo snel als Windows XP en dat komt omdat de brander alleen maar de WIM file hoeft in te lezen en dat is synchroon lezen.
Ik weet dat je WIM kunt mounten met een driver die bij Vlite zit, misschien handig ter info
Bedankt voor de complimentjes!Anoniem: 146043 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:59:
Mooie topic, Tim457
Ik vind die commandprompt als openingspost helemaal toppie gedaan![]()
Als je bijvoorbeeld Vlite gebruikt moet je de WIM driver installeren om deze image te mounten en te bewerken.
Een WIM bestand is toch het bestand waar de Windows Vista zich van installeerd. Na de bewerking met Vlite is mijn WIM bestand nog maar 1279 MB groot. Deze staat op de Vista DVD.
Dat merk je ook tijdens de setup tussen WIndows XP en Vista. WIndows XP moest elk bestand apart inlezen wat voor veel zoekbewerkingen zorgt. Het 10x grotere Vista installeerd zich net zo snel als Windows XP en dat komt omdat de brander alleen maar de WIM file hoeft in te lezen en dat is synchroon lezen.
Ik weet dat je WIM kunt mounten met een driver die bij Vlite zit, misschien handig ter info
Je mag natuurlijk blijven helpen Sterker nog ik vind het wel handig... Zelf dacht ik dat de WIM puur voor Vista/2008 beschikbaar was en heel beperkt voor XP... Dus als ik de titel aan moet passen moet je het zeggenphilipnorth schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:47:
[...]
Die drivers zitten ook los bij de WAIK voor zover ik weet, zodat je niet de hele WAIK hoeft te installeren
Tim457: Wat ik zeg, Vista is mij wat dat betreft ook nog niet helemaal duidelijk.
Wel is het zo dat inderdaad elke DVD van Vista in principe alle versies bevat, zodat je vanuit Vista ook kan upgraden (dmv een te verkrijgen upgrade code van MS)
Ik weet dat dit topic bedoelt is voor vooral de Vista en 2008 mensen, maar ik als gebruiker van ImageX en WIM zal zeker mee blijven denken etc
Binnekort als ik tijd heb zal ik zeker me eens verder gaan verdiepen in de mogelijkheden met Vista en 2008.
Willen is tot daar aan toe, maar genoodzaakt is iedereen. Misschien nu nog niet, maar tel het aantal systemen met Windows 98 en je zult vlug klaar zijn. Ik bedoel de systemen die daadwerkelijk dienen voor modern gebruik.Zelf werk ik in een pc-winkel waar we ook VEEL repareren... Er zijn heel veel mensen die toch XP willen of genoodzaakt zijn omdat vista te zwaar is of te duur is...
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 19-06-2007 19:43 ]
Eje, ik heb ook VWO gedaan en daarna heb ik het HBO gedaan. Ik ben nu 32 jaar jong. Ik heb altijd al in de automatisering gezeten en vertel me niets over servers. Ik ben ook bekend in de buurt en ik help een ICT 'familie'bedrijf in mijn eigen tijd om bij te verdienen. Echt rijk zal ik nooit worden, maar arm heb ik het zeker niet.tim427 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:12:
Bedantk voor je reactie..
Ik zal me zelf misschien eventjes kort voorstellen:
Ik ben 16 en zit nog op school (4 bijna 5 vwo)
Ik werk er alleen zaterdags en in de vakanties.
Nou is het zo dat ik echt gigantisch veel met servertjes doe enz.
Dus ik help groten deels de installatie automatisatie.
Met genoodzaakt bedoelde ik eigenlijk dat vista misschien net iets te zwaar is voor een wat ouder systeempje.. Dus mensen komen met een PC van 4 jaar oud en die is zo trag met XP dat ze vragen (of wij adviseren) dat XP opnieuw geinstalleerd moet worden. Die mensen hebben A) geen vista nodig enze willen het ook niet want het kost geld (is dus ook enigsinds gedwongen tot XP die ze al hebben) en C)Vista draait gewoon kudt op zo;n syteem om maar heel hard te zeggen...
Ik bedoel het kost voor ons veel meer tijs als ik per klant moet nadenken welke services wel of niet...
Dat tweaken kan ik makkelijk in een RunOnce regelltjes zetten...
Maar die services niet.
Nu hebben we langzamerhand een Unattented install met vista... Maar jah die kan makkelijk ook handmatig daar er haast geen omkijken naar is... Weinig updates enzo.
XP daar en tegen moeten we dus (enigsinds automatisch) installeren... VEEL drivers zoeken. Onze installer er over heen gooien (nero, powerdvd, office vieuwers, UPDATES)....
Dit duurt SUPER lang die updates..
Nu was mijn idee... een XP WIM image met de meest gang bare drivers zoals ATI en NVIDIA.. + Softawer en het belangrijkste de UPDATES~!!!!!
Als ik dat voor mekaar krijg dan heb je een installatie met alle updates ingebakken en is de installatie ZO klaar ///\\\\
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mag ik je één tip meegeven?tim427 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:12:
Ik bedoel het kost voor ons veel meer tijs als ik per klant moet nadenken welke services wel of niet...
Dat tweaken kan ik makkelijk in een RunOnce regelltjes zetten...
Maar die services niet.
[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 19-06-2007 21:45 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dat bedoelde ik nou ook ...alt-92 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:44:
[...]
Mag ik je één tip meegeven?
Blijf met je vingers van de functionaliteiten van het OS af, ga niet aan services liggen rommelen.
Even heel gechargeerd:
Wie denk jij dat je bent om voor mij als klant te bepalen welke functionaliteit ik wel of niet kan gebruiken doordat jij d.m.v. een aantal "tweaks" services die ik misschien juist wél wil gebruiken (webclient bijvoorbeeld) uitschakelt?
Wees daar héél voorzichtig mee. Een image voor een bedrijfsomgeving zou je op die manier na flink wat testwerk nog wel in kunnen zetten, maar "mij" als een normale huis-tuin en keuken gebruiker die een betalende klant is krijg je dan wel de wind van voren
En die tijd kan je besteden om PC 2 te installeren voor hetzelfde uurtarief
Even erg kort door de bocht, ben te gaar om er echt diep op in te gaan nu, maar verdiep je eens in sysprep.tim427 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 00:56:
philipnorth, in hoevere wijkt de XP wim af met Vista. Hierbij bedoel ik dus de manier van aanmaken...
Zelf werk ik in een pc-winkel waar we ook VEEL repareren... Er zijn heel veel mensen die toch XP willen of genoodzaakt zijn omdat vista te zwaar is of te duur is...
Nu hebben wij het als volgt:
Orginele (copie van) XP CD met SP2
Na installatie hebben een "silent-install"installer; dit programma installeerd alerlei programmatjes zoals Nero, PowerDVD, Office Vieuwers, UPDATES (dit zijn er VEEL en duurt LANG)...
We zijn dan zegmaar 2 uur bezig met alleen al de "standaard"installatie... dan komen de drivers er nog bij...
Dus mijn vraag is hoe maak je zo'n XP WIM install in vergelijking met Vista... Je moet iets Slipstreamenmaar hoe...
HAL wijzigingen in XP zijn altijd lastig, verbaast me niksdude88 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:37:
alleen dat werkt alleen op hetzelfde systeem
op een ander systeem dus niet, kreeg direct een blauw scherm.
ik had er al beetje een vermoeden van
[ Voor 12% gewijzigd door philipnorth op 21-06-2007 23:26 ]
Dit is precies mij gedachte gang.. Als ik weet hoe dat programmatje heet...philipnorth schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:25:
Wederom en snelle en korte reply, maar wat wij doen is alle software etc installeren, dan draaien wij een cleanup tool, dit tool verwijdert tijdelijke bestanden en (en dat is het belangrijkste) de devices. Dus ook die aan de bus hangen. Hierna wordt sysprep gedraaid.
Na het plaatsen van dit image zal sysprep starten en de hardware ineens herkennen en al dan niet de beschikbare drivers installeren.
Dat stuk van die devices en bus enzo zal ik eens/morgen precies opzoeken wat er verwijdert wordt...
Wij doet dit op (bijv) een IBM machine, en dat image kan dan gewoon geplaatst worden op een Dell, laptop, desktop van een ander merk.
Je hebt iig Devcon van microsoft zelf.tim427 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 07:41:
[...]
Dit is precies mij gedachte gang.. Als ik weet hoe dat programmatje heet...
Sysprep ken ik wel van de OPK-tools... Alleen dat was voor onze winkel niet nuttig: We bouwen steeds een ander systeem, dus dan moet er steeds weer opieuw sysprep gebruikt worden.. Dit schiet niet op, dus dan maar normaal installeren.. Alhoewel het wel mooi zou zijn als het enigsinds is geautomatiseerd.
Nog steeds zoekende, heb de files wel, maar wil/moet de source hebben.tim427 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:14:
philipnorth: Kun jij die clean script nog geven?
[ Voor 36% gewijzigd door tim427 op 03-07-2007 07:37 ]
[ Voor 10% gewijzigd door tim427 op 03-07-2007 07:38 ]
Stay tuned! Er komt in de loop van de week (of een week later
Money for nothin' and your chicks for free
Dan werkt het uiteraard niet. Vandaar dat ik daarna ben gaan testen met de netwerkkaart.tim427 schreef op zondag 09 september 2007 @ 09:31:
En wat gebeurt er als je die netwerk dirver nou NIET er instopt?
Money for nothin' and your chicks for free
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <unattend xmlns="urn:schemas-microsoft-com:unattend"> <settings pass="windowsPE"> <component name="Microsoft-Windows-International-Core-WinPE" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"> <SetupUILanguage> <UILanguage>nl-NL</UILanguage> </SetupUILanguage> <UserLocale>nl-NL</UserLocale> <UILanguage>nl-NL</UILanguage> <UILanguageFallback></UILanguageFallback> <SystemLocale>nl-NL</SystemLocale> <InputLocale>0413:00000413</InputLocale> </component> <component name="Microsoft-Windows-Setup" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"> <Display> <ColorDepth>32</ColorDepth> <HorizontalResolution>1024</HorizontalResolution> <VerticalResolution>768</VerticalResolution> </Display> <DiskConfiguration> <Disk wcm:action="add"> <CreatePartitions> <CreatePartition wcm:action="add"> <Order>1</Order> <Size>50000</Size> <Type>Primary</Type> </CreatePartition> <CreatePartition wcm:action="add"> <Order>2</Order> <Type>Extended</Type> </CreatePartition> </CreatePartitions> <ModifyPartitions> <ModifyPartition wcm:action="add"> <Active>true</Active> <Extend>false</Extend> <Format>NTFS</Format> <Label>Windows</Label> <Letter>C</Letter> <Order>1</Order> <PartitionID>1</PartitionID> </ModifyPartition> <ModifyPartition wcm:action="add"> <Active>false</Active> <Extend>false</Extend> <Format>NTFS</Format> <Label>Data</Label> <Letter>D</Letter> <Order>2</Order> <PartitionID>2</PartitionID> </ModifyPartition> </ModifyPartitions> <DiskID>0</DiskID> <WillWipeDisk>true</WillWipeDisk> </Disk> <WillShowUI>OnError</WillShowUI> </DiskConfiguration> <UserData> <ProductKey> <WillShowUI>Always</WillShowUI> </ProductKey> <AcceptEula>true</AcceptEula> <FullName>Eigenaar</FullName> <Organization>SFComputers</Organization> </UserData> <EnableFirewall>true</EnableFirewall> <EnableNetwork>true</EnableNetwork> <Restart>Restart</Restart> <UseConfigurationSet>true</UseConfigurationSet> <ImageInstall> <OSImage> <InstallFrom> <MetaData wcm:action="add"> <Key>/IMAGE/INDEX</Key> <Value>3</Value> </MetaData> </InstallFrom> <WillShowUI>OnError</WillShowUI> <InstallToAvailablePartition>false</InstallToAvailablePartition> </OSImage> </ImageInstall> </component> </settings> <settings pass="oobeSystem"> <component name="Microsoft-Windows-Shell-Setup" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"> <Display> <ColorDepth>32</ColorDepth> <DPI>96</DPI> <HorizontalResolution>1024</HorizontalResolution> <VerticalResolution>768</VerticalResolution> </Display> <OOBE> <HideEULAPage>true</HideEULAPage> <NetworkLocation>Home</NetworkLocation> <ProtectYourPC>1</ProtectYourPC> <SkipUserOOBE>true</SkipUserOOBE> </OOBE> <AutoLogon> <Password> <Value>dABlAHMAdABQAGEAcwBzAHcAbwByAGQA</Value> <PlainText>false</PlainText> </Password> <Enabled>true</Enabled> <LogonCount>2</LogonCount> <Username>Administrator</Username> </AutoLogon> <BluetoothTaskbarIconEnabled>false</BluetoothTaskbarIconEnabled> <DisableAutoDaylightTimeSet>false</DisableAutoDaylightTimeSet> <DoNotCleanTaskBar>false</DoNotCleanTaskBar> <RegisteredOwner>Eigenaar</RegisteredOwner> <ShowWindowsLive>false</ShowWindowsLive> <StartPanelOff>true</StartPanelOff> <TimeZone>W. Europe Standard Time</TimeZone> </component> </settings> <settings pass="specialize"> <component name="Microsoft-Windows-Security-Licensing-SLC-UX" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"> <SkipAutoActivation>true</SkipAutoActivation> </component> </settings> <cpi:offlineImage cpi:source="wim:c:/vistawork/dvd/sources/install.wim#Windows Vista HOMEPREMIUM" xmlns:cpi="urn:schemas-microsoft-com:cpi" /> </unattend> |
Heb dit andtwoord bestand gemaakt doormiddel van:tim427 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:46:
Jouw antwoordbestand is met BDD 2007 gemaakt?
Wat je zou kunnen proberen is steeds te testen met een zo'n klein mogelijk antwoordbestand... Als die werkt ga je verder met iets uit jouw antwoordbestand... Dan moet hij op een gegeven moment niet werken..
Dan weet je ook wat er fout is
BTW: heb je nog vreemde drivers geinjecteerd? of is het gewoon een kale windows installatie?
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Zo moeilijk was dat niet te vindenteh_twisted schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:12:
*schopje*
na wat zoeken op GoT was dit 't topic dat ik tegen kwam over custom dvd's maken van Vista. Nu is dit principe het zelfde bij Windows7 maar vroeg me toch af zijn er nog verschillen? En wat zijn de laatste updates?
Ikzelf heb vLite niet werkend kunnen krijgen onder Windows7 (zelfs na installatie WAIK niet) dus wat er nou precies misloopt weet ik niet.
Wat ik precies wil doen is:Het makkelijkst leek me dit te doen via nLite (vLite voor Vista/Win7 dus) maar die werkt dus niet
- usbport.sys toevoegen (onder x64 is die niet signed dus werkt USB niet, handig joh!)
- ATI driver toevoegen voor deze computer
- Wat applicaties (7z, Infrarecorder, etc)
Iemand mischien enig idee hoe ik dit wel aan de praat krijg? Dit krijg ik te zien:
[afbeelding]
Als ik op Install druk wordt ik naar de Microsoft site gestuurd maar da's de "oudere" WAIK voor Vista. Er is een nieuwere uit voor Win7 (die ik dus heb gedownload en vanuit ging dat 't maar compatible is). Maar op de disc kan'k ook geen driver vinden oid.
thanksOccy74 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:53:
[...]
Zo moeilijk was dat niet te vinden
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=133202
[ Voor 39% gewijzigd door teh_twisted op 01-06-2009 21:05 ]
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq