Toon posts:

Speedtouch 780WL & Belkin Wireless G USB Network adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een tijdje terug een Belkin Wireless G USB adapter aangeschaft voor de gebruiken op een iets ouder laptop met een USB 1.1 aansluiting. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd (Windows XP) De verbinding had ik vrij snel aan de praat zonder problemen. Het probleem is nu dat als ik de computer kamer uit loop, de verbinding wegvalt, laat staan dat ik naar onder toe loop. Loop ik de kamer weer in, komt de verbinding weer tot stand. Wat doe ik hier fout?
Ik heb vorig jaar met een nog oudere laptop met een PCMCIA draadloze netwerk adapter een perfecte verbinding door het hele huis gehad. Dus aan de Speedtouch 780 WL kan het toch niet liggen denk ik.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

M.V.G.

Ron.

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05-2025
Waarschijnlijk zit je op een kanaal (frequentie) dat al door anderen in de buurt wordt gebruikt.
de signaalsterkte is dan erg laag of het stoort erg snel.
Je kunt normaal kiezen uit 13 kanalen. Probeer er eens een paar en kijk of het signaal dan nog
wegvalt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle kanalen geprobeerd. Helaas zit er geen verschil in.
Als ik de kamer uitloop doet er geen een het.

Verwijderd

Topicstarter
Net nog een nieuwe xp installatie gedaan. Helpt ook niets. Als ik de laptop bij de router in de buurt zet heb ik een signaal sterkte van 58% Ga ik een meter of 3 verder zitten loopt hij al flink terug. Ben nu radeloos. Ik weet niet wat voor een instellingen ik nog kan aanpassen.