Windows vista start niet meer na linux

Pagina: 1
Acties:

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:28 ]

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:39
Ik heb vanochtend wat zitten klooien om te proberen een linux live cd te proberen om mijn vista laptop zonder vista te verwijderen.
Het kan aan mij liggen maar ik begrijp die zin niet echt...

Als je die iets meer uit wil leggen kunnen we je mischien helpen.

• sontax
  • Niet online
.

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:28 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Dat kunnen we niet doen zonder extra informatie van jouw kant. Had je voordat je wat ging installeren nog vrije ruimte (niet gepartitioneerd) op de harde schijf, en heb je linux daar geinstalleerd? Zo ja, dan kun je hier kijken: http://www.pro-networks.org/forum/about78184.html
Eerste hit bij een google zoekopdracht op "linux vista dual boot".
Had je geen vrije ruimte, dan kun je niet terug naar je vorige windows installatie, omdat het filesysteem omgezet zal zijn van NTFS naar ext3 of reiserfs oid. Partitie verwijderen en opnieuw installeren maar.

Hier kon uw advertentie staan

• sontax
  • Niet online
.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik denk zomaar eens dat je mbr een beetje kapot is. Ik zou zeggen, google eens een eindje weg en fix je mbr (of bootloader). Ik zelf ben geen goeroe wat dat betreft dus kan je helaas alleen die kant opduwen

* bonzz.netninja mompeld wat over fdisk /mbr

waarschijnlijk toch niet :) aangezien hij wel het windows balke krijgt.

heb je al eens geprobeerd 'de laatste bekende configuratie' te starten? (of bestaat dat niet in vista?)

[ Voor 33% gewijzigd door bonzz.netninja op 28-05-2007 14:26 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• sontax
  • Niet online
.

• sontax
  • Niet online
.

Verwijderd

Wat zit je allemaal met Linux CD's te klooien dan?

Gooi gewoon de Vista DVD erin en doe een recovery install... zo ingewikkeld is het niet.

En volgende keer misschien niet 'ff klooien' met een laptop waar blijkbaar belangrijke zaken op staan.. :X

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijder iig in geen geval de derde (hidden) partitie. Bij Acer staat daar de installatiezut op om een system recovery te kunnen doen. Met wat pech wil het wel eens gebeuren dat de Acer MBR wordt overschreven, en die heb je nodig om met een bepaalde toetsencombo de eRecovery te kunnen starten. Bij jou is dat niet het geval dus dat scheelt weer extra gedoe.

Ik vraag me af waar Vista moeilijk over doet dat ie nu tijdens het booten blijft hangen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Probleem hij heeft geen cd's / dvd's maar ja daar zal het wel op uitdraaien.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:28 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lamko schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:46:
Probleem hij heeft geen cd's / dvd's maar ja daar zal het wel op uitdraaien.
Nogmaals: eRecovery. En dat van die CD's/DVD's is z'n eigen schuld want nadat je laptop zichzelf nieuw vanaf de harddisk installeert zegt ie dat je een DVD in de drive moet stoppen en dan maakt ie een recovery DVD voor je aan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sontax schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:46:
Ik heb geen Vista DVD erbij gekregen en ik zie nergens een herstel optie tijdens het booten zoals je bij bijvoorbeeld een dell hebt dat je een knopje drukt.
Lees de handleiding eens door van spullen die je gebruikt joh. eRecovery kun je starten door Ctrl-F10 in te drukken tijdens het bootscherm.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:01
gast chill out.. man doe een beetje rustig, niet zo hyper... zo kan niemand je helpen.
begin eens een keer gedetailleerd de situatie uit te leggen. wat heb je precies gedaan welke live cd gebruikt etc etc.

je zit nu allemaal te stressen ik heb nu dat geïnstalleerd en nu weer dit wat moet ik doen.

geloof mij de meeste mensen weten hier nu niet eens wat mis is gegaan omdat je niet gedetailleerd uitlegt wat er gebeurd is... intussen loop je met andere installs te klooien en dat kan het alleen maar erger maken als je niet weet waar je mee bezig bent... en dat komt wel overduidelijk uit je posts naar voren (niet om je kleineren ofzo, maar gewoon effe chill)

nou vanaf het begin graag, wat heb je precies gedaan. als je het niet meer weet dan zoek je desnoods die tutorial weer op en noem je de stappen die je gedaan hebt wat je gedaan hebt
wat gebeurt er nu
en wat is je doel wat wil je doen, wil je je bestanden behouden of maakt dat niet uit noem maar op.

[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 28-05-2007 14:54 ]

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-02 00:07
heb je de ntfs partitie verkleind ofzo om daarop linux te installeeren , heb ik ook geedaan en de andere partities zijn nog behouden alleen een beetje kleiner , er is niks mis met mijn windows XP installatie

eeh heb je iets aan gepast of gewoon live cd er in en dan internetten en weer afsluiten DAN is er niks aan de hand

als je wel hebt lopen kloten met linux installaties dan kan je je ntfs partitie verkloot hebben maar daar lijkt het ook niet op
/dev/sda1 /mnt/sda1 ntfs
/dev/sda2 /mnt/sda2 ntfs
/dev/sda3 /mnt/sda3 ntfs
zoals je zegt , eeh waar op heb je iets geprobeerd te installeren wnat zoals het nu lijkt heb je niks gedaan
Pagina: 1