Allround game PC [ 800 Euro ]

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo, het is alweer 5 jaar geleden dat ik een nieuw pctje heb gebouwd en samengesteld, daarom graag jullie mening over het volgende; ik heb een beperkt budget van 800,- en wil graag het beste voor dat budget. Na wat lezen ben ik tot de onderstaande lijst gekomen.

Er komt waarschijnlijk nog een Samsung 206BW bij, dus uiteindelijk ben ik wel wat meer kwijt.

-Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed € 197,42
Volgens mij heeft deze cpu op dit moment de beste kwaliteit / prijs verhouding en zullen de quadcores die er zometeen aankomen niet direct "meer" doen voor die 200,-.

-Asus EN8600GTS/HTDP/256M, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 191,77
Hier twijfel ik nog wel erg over. Het is een aardige kaart, maar bijna 200,- neerleggen voor een kaart die eigelijk maar middelmatig is? De 8800 GTS is op zijn goedkoopst zo'n 270,- en dat wordt te duur aangezien ik op geen enkel ander onderdeel kan bezuinigen. Ik heb overigens altijd nvidia gedraaid en voel (?) me daar goed bij, dus heb me ook niet zo verdiept in ati, behalve de reviews die ik langs zie komen. Maar als ik bij nivdia wil blijven en 200,- wil uitgeven, wat is dan het beste? Deze kaart?

-Asus P5B,Retail € 97,19
Dit leek mij een stabiel goed bordje. Ik heb weinig eisen mbt mobo behalve dat hij stabiel moet draaien en mijn hardware erop aan moet kunnen sluiten. Nou had ik wel één vraag hierover, is dit bord wel future proof? Kan ik hier een quadcore opzetten straks? Of is het haast geen doen om een futureproof bord te kopen, aangezien ik pas weer een nieuw sys. of upgrade doe naar 4 jaar en tzt is alles weer anders...(socket e.d.)

-Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 98,25
2GB gezien financien leek me even voldoende. Maar is PC6400 wel nodig? Ik wel best wel mijn C2D iets océn, maar hoeft niet. Als het makkelijk gaat via de bios en ik hem stabiel op bijv 2x2.8 ofzo kan zetten doe ik dat.

-Cooler Master Centurion 5, Zwart € 52,91
Leuke kast, degelijk. Ik koop alles in het zwart nu, dus ook de kast. Geeft deze voldoende ruimte en koelings mogelijkheden?

-Cooler Master eXtreme Power, 650 Watt, Retail € 58,30
Genoeg power dacht ik zo om even vooruit te kunnen, voor 60euro 650watt vond ik een mooie verhouding! Of is deze van slechte kwaliteit?

-Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 74,85
Ik heb zitten twijfelen om een raptor te halen als C schijf en deze ernaast, maar de goedkoopste raptor is alweer 100,- erbij en kom ik over mijn budget. Verder lijkt mij deze schijf prima! Ik ben zelf van de maxtor en WD. Moest kiezen en koos voor WD wegens betrouwbaarheid.

Totaal: € 770,69

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,
Maarten

Verwijderd

ik zou voor de e6420 gaan iets goedkoper en dan kun je meschien de 8800gts eraan toevoegen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En wederom een standaardsysteem wat de afgelopen week tientallen malen voorbij is gekomen.

Alle vragen zijn dus ook al eerder gesteld. Een beetje lezen doet wonderen.

ARME AOW’er

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het geheugen lijkt me wat overkill. Als je niet te veel gaat overklokken kan je ook Kingston PC5300 (2x 1Gb) nemen, die is nu ongeveer 60 euro

• nijntje82
  • Niet online
Thanks, ik had inderdaad niet alle topics doorgenomen en wou gewoon mijn configuratie even plaatsen met mijn gedachtegang erover.

De e6420 is die niet een stuk trager? Ik zal eens kijken of het prijsverschil interessant is.

En over het geheugen, 6400, is dat echt teveel? Hoeveel snelheid wordt er gebruikt dan? En 6400 is dat niet interessant gezien de toekomst? Ik dacht, ik neem de snelste dan zit ik wel goed, maar is dus niet nodig?

Verwijderd

Guardian Angel schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:24:
En wederom een standaardsysteem wat de afgelopen week tientallen malen voorbij is gekomen.

Alle vragen zijn dus ook al eerder gesteld. Een beetje lezen doet wonderen.
Inderdaad, m.i. kost 't vijf keer minder moeite om ff de search te gebruiken dan een lange topicstart te maken.

Goed, my 2 cents: Blijf weg van die 8600GTS. Ga ofwel voor de X1950pro (= sneller dan de GTS, goedkoper) of voor de 8600GT (prijs/kwaliteit veel beter dan de 8600GTS). nVidia of ATi, dat merk je toch niet eens dat spul in je kast zit.

Verwijderd

Neem 2 gb PC5400 geheugen, scheelt weer 25 euro ofzo. Ook heb ik zo m'n twijfels aan 650 watt voor 70 euro, ik zou een voeding van Nexus nemen, of bijvoorbeeld een Enermax Liberty.

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:24:
Het geheugen lijkt me wat overkill. Als je niet te veel gaat overklokken kan je ook Kingston PC5300 (2x 1Gb) nemen, die is nu ongeveer 60 euro
Geheugen hoeft geen overkill te zijn. Als hij van plan is verder dan 3GHz te gaan overclocken komt
6400 geheugen wel van pas. (dat zet hij trouwens niet duidelijk neer, een beetje kan ook 1GHz zijn 8)7 )

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:24:
ik zou voor de e6420 gaan iets goedkoper en dan kun je meschien de 8800gts eraan toevoegen
Ik zou wel voor de 6600 gaan, dan maar iets meer uitgeven.. En die 8800gts erbij nemen

Verwijderd

En met die kast is het misschien slimmer om voor de Antec LifeStyle Sonata III te gaan. (ook een kwestie van smaak, maar ik vind hem er mooi uit zien) Daar zit 500Watt voeding in, lijkt me genoeg.

Verwijderd

hoezo ,het enige is dat de e6420 op 2,1 loopt en de e6600 op 2,4 lijkt mij met overclocken toch wel haalbaar ,en iets meer uitgeven ,nou ja dan kun je bezig blijven natuurlijk een budget is een budget

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:34:
hoezo ,het enige is dat de e6420 op 2,1 loopt en de e6600 op 2,4 lijkt mij met overclocken toch wel haalbaar ,en iets meer uitgeven ,nou ja dan kun je bezig blijven natuurlijk een budget is een budget
het scheeld maar 30 euro :X
En als je die 6600 neemt kun je nog verder overclocken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 13:35 ]

Verwijderd

tja voor jou meschien een schijntje maar 30 euro is toch weer 30 euro ;)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 15:04
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:35:
[...]

het scheeld maar 30 euro :X
En als je die 6600 neemt kun je nog verder overclocken.
Wanner je dat bij elk onderdeel gaat zeggen komt je toch op een euro of 210 uit ;)

Een budget is een budget, je kan de TS best een keuze voorleggen, maar wanneer de TS aangeeft dat hij het dit niet waard vind, kan je niet beginnen met 'het is maar €.. :X '

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/3051/puikepcnq9.th.jpg

• nijntje82
  • Niet online
Bedankt voor de reacties;

Ik ga denk ik proberen te besparen op kast en geheugen, waardoor ik alsnog voor de 8800GTS 320mb kan gaan. Daarmee zal ik wel even vooruit kunnen.

Één ding heb ik nog niet duidelijk, op hoeveel loopt het geheugen normaal gezien(zonder oc)? Omdat 6400 teveel is? Kan ik met 5300 naar bijv. 3.0 ghz oc? Dat schijnt die c2d vrij makkelijk te halen.

Nu bespaar ik een paar tientjes op kast en geheugen waardoor ik met een 8800GTS uiteindeljik op 800 uitkom. Is er nog verschil in merk (prijsverschil is minimaal) ? ECS, ASUS, CLUB3d, XFX? Ik heb nu een CLUB3d (FX5900), standaard koeler was bagger en hij werd altijd veel te warm.

Verwijderd

nijntje82 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:09:
Bedankt voor de reacties;

Ik ga denk ik proberen te besparen op kast en geheugen, waardoor ik alsnog voor de 8800GTS 320mb kan gaan. Daarmee zal ik wel even vooruit kunnen.

Één ding heb ik nog niet duidelijk, op hoeveel loopt het geheugen normaal gezien(zonder oc)? Omdat 6400 teveel is? Kan ik met 5300 naar bijv. 3.0 ghz oc? Dat schijnt die c2d vrij makkelijk te halen.

Nu bespaar ik een paar tientjes op kast en geheugen waardoor ik met een 8800GTS uiteindeljik op 800 uitkom. Is er nog verschil in merk (prijsverschil is minimaal) ? ECS, ASUS, CLUB3d, XFX? Ik heb nu een CLUB3d (FX5900), standaard koeler was bagger en hij werd altijd veel te warm.
Over die videokaarten: de MSI is standaard al overclocked, dan draait hij op 575/850MHz, normaal bij de Asus bijvoorbeeld draait hij op 500/800Mhz ;) Er is nog een kaart die standaard al is overclocked, weet alleen ff niet meer welke O-)

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:44:
[...]

Wanner je dat bij elk onderdeel gaat zeggen komt je toch op een euro of 210 uit ;)

Een budget is een budget, je kan de TS best een keuze voorleggen, maar wanneer de TS aangeeft dat hij het dit niet waard vind, kan je niet beginnen met 'het is maar €.. :X '
Het is een grote aanschaf een pc, dan moet je niet op een paar tientjes gaan kijken vind ik... Maarja, dat is mijn mening :P

• nijntje82
  • Niet online
Dat is wel een interessant gegeven, dan hebben ze er hopelijk ook gepaste koeling op. Maar met asus heb ik wel goede ervaring, MSI was vroeger nogal snel defect (mobo's).

Ik ga eens kijken, het op het moment een XFX in het winkelmandje..

Verwijderd

nijntje82 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:17:
Dat is wel een interessant gegeven, dan hebben ze er hopelijk ook gepaste koeling op. Maar met asus heb ik wel goede ervaring, MSI was vroeger nogal snel defect (mobo's).

Ik ga eens kijken, het op het moment een XFX in het winkelmandje..
En de MSI is trouwens (bij cool-prices) 12 euro's duurder... Volgens mij is MSI nog best een goed merk hoor.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
In 3 minuten posten terwijl je zelf de laatste poster bent werkt vervuilend. Daar heeft men de edit knop voor uitgevonden. Het maakt het e.e.a. een heel stuk duidelijker. En op een slowchat a la "da's een goed systeem" zit niemand te wachten.

Er loopt in VB een topic over de ervaring met de 8*** serie [discussie] nVidia GeForce 8xxx - deel 8 en dat is natuurlijk verstandiger om te lezen dan een discussie hier.

ARME AOW’er

Verwijderd

De MSI P965 NEO-F voor 91,31 lijkt mij ook een prima moederbord en scheelt weer bijna een tientje.

Verwijderd

als je niet te veel gaat oc'en lijkt me pc5300 genoeg (ik had ergens gelezen dat 3ghz met e6600 redelijk lukt met pc5300), en ik d8 dat kingston's 25 euro goedkoper uitkomen zo.

het schijnt dat samsung hd's sneller zijn en veel stiller. spinpoint 320gb kost 68 euro uit mn hoofd, is nog 5 euro goedkoper ook.

kast: antec sonata II is 95 euro. dat is weer 15 euro minder, maar wel weer 200 watt minder.

Verwijderd

je zou ook de Arctic Silentium T1-T5 Pro series kunnen bekijken, de kasten zijn 81 euro en hebben een 500Watt voeding

• nijntje82
  • Niet online
Bedankt mensen, ik ga hier wel uitkomen :) !

d:)b

• nijntje82
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:06:
als je niet te veel gaat oc'en lijkt me pc5300 genoeg (ik had ergens gelezen dat 3ghz met e6600 redelijk lukt met pc5300), en ik d8 dat kingston's 25 euro goedkoper uitkomen zo.

het schijnt dat samsung hd's sneller zijn en veel stiller. spinpoint 320gb kost 68 euro uit mn hoofd, is nog 5 euro goedkoper ook.

kast: antec sonata II is 95 euro. dat is weer 15 euro minder, maar wel weer 200 watt minder.
Ik pak nu pc5300. Hoe is de kwaliteit verder van samsung? Ik ben ook altijd eerder geneigd om bij een merk te blijven waar ik goede ervaring mee heb of inschat dat het kwaliteit is. Ik heb alleen een magnatron van samsung staan ;) hoe is de betrouwbaarheid verder van die hdd's?

En is 500watt voldoende voor een dergelijk systeem? 8800 pakt wel wat stroom toch en een E6600? Ik dacht liever nu wat teveel, want op het moment voldoet mijn 300watt maar net met mijn huidige systeem. Ik zal eens kijken naar die kast :)

Verwijderd

- Samsung maakt goed spul. Spinpoint harde schijven zijn zowat de stilste 3,5" schijven.
- Die voeding trekt je config makkelijk. 500W is meer dan genoeg, je config zal met moeite een piekverbruik van 300W hebben.
Pagina: 1