Niet 'fysiek' telefoonnummer doorschakelen naar mobiel

Pagina: 1
Acties:
  • 4.718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67938

Topicstarter
Binnen mijn bedrijfje is de situatie dat ik en mijn compagnon veel onderweg zijn. Nu willen we wel graag een centraal telefoonnummer, dat naar een van ons tweeen moet doorschakelen.

Dit centrale nummer moet bij voorkeur niet gekoppeld zijn aan een fysieke locatie, omdat we waarschijnlijk binnen een jaar verhuizen.

Nu vroeg ik me af of er een concept bestaat waarbij we een telefoonnummer afnemen bij een service provider, waarbij we bijvoorbeeld via internet kunnen aangeven naar welk mobiel nummer alle inkomende telefoontjes op het centrale nummer moeten worden doorgeschakeld. Op deze manier kunnen we eenvoudig zorgen dat er altijd iemand is die telefonisch bereikbaar is.

een google zoektocht leverde niets op, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Anoniem: 67938 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:56:
Dit centrale nummer moet bij voorkeur niet gekoppeld zijn aan een fysieke locatie, omdat we waarschijnlijk binnen een jaar verhuizen.
Die koppeling (met de fysieke locatie) is tegenwoordig geen probleem meer. Daarvoor kan je een 088- (geloof ik) nummer nemen.

Maar als ik jouw post goed begrijp wil je het liefst ook geen fysieke aansluiting hebben. Overigens begrijpelijk hoor, waarom zou je ook. Alleen de "conventionele" oplossing zou zijn wel een fysieke aansluiting en zelf een centrale neerzetten en daarin dit soort zaken regelen (of er goedkope centrales zijn die dit kunnen is een tweede, volgens mij niet).

Maar het niet-fysieke nummer mag toch ook een mobiel nummer zijn? De fysieke oplossing is dan natuurlijk om de sim-kaart uit te wisselen. Maar dat wil je waarschijnlijk niet.

Om een aantal redenen denk ik dat de kans klein is dat wat jij wil gaat werken:

* KPN levert geen nummer zonder aansluiting;
* Al zouden ze dit wel doen, ze hebben geen dienst om door te schakelen naar mobiel;
* Al zouden ze dit wel hebben, dan gaan ze niet doorschakelen naar mobieltjes van de concurrent;
* Al zouden ze dit wel doen, dan is er geen website waar je van nummer kan wisselen (of het duurt 10 dagen o.i.d.).

Er is zeker een mogelijkheid dat 1 van de bovengenoemde punten toch kan, maar de combinatie zeker niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 28-05-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, SIM uitwisselen is logistiek onhandig. Plus, we gebruiken onze telefoons ook prive. Dus 2 SIMs met hetzelfde zakelijke nummer, en dan wisselen als je 'dienst' hebt, is ook geen optie.

Je redenatie vanuit de providers klinkt aannemelijk. Jammer, het lijkt me een situatie die veel voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt prima een ISDN lijn nemen (met 08X nummer), daar een telefooncentrale aan hangen en die telefooncentrale vervolgens door laten verbinden naar een 06-nummer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 12:24

SeatRider

Hips don't lie

Maar hoeveel duurder kan die dienst zijn dan gewoon bij een van beiden thuis een basisabo aan laten sluiten en die zelf met *31 door te schakelen? Als je niet vast wilt zitten aan een bepaald kengetal ivm aankomende verhuizing dan doe je toch gewoon een 088 nummer.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:15:
Maar hoeveel duurder kan die dienst zijn dan gewoon bij een van beiden thuis een basisabo aan laten sluiten en die zelf met *31 door te schakelen? Als je niet vast wilt zitten aan een bepaald kengetal ivm aankomende verhuizing dan doe je toch gewoon een 088 nummer.
Ja dat kan, maar het zou idealer zijn om onderweg te kunnen switchen, dus via een web interface bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je kunt ook een derde mobiel abbonnement nemen, dat je automatisch laat doorschakelen naar een van jullie persoonlijke nummers. Volgens mij is het wel mogelijk om die doorschakeling 'op afstand' - dat wil zeggen vanaf een andere verbinding - te wijzigen na het invoeren van een code.

Dat zou dan op een vergelijkbare wijze moeten gaan als het op afstand, vanaf een andere verbinding dus, beluisteren van de voicemail.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:04
Wat denk je van een eigen SIP-Nummer, in combinatie met een asterisk-centrale?
De centrale meld zich aan via internet, en voorziet daarmee in je wens om makkelijk te kunnen verhuizen. Daarnaast kan asterisk "gewoon" doorschakelen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Canaria schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:20:
Je kunt ook een derde mobiel abbonnement nemen, dat je automatisch laat doorschakelen naar een van jullie persoonlijke nummers. Volgens mij is het wel mogelijk om die doorschakeling 'op afstand' - dat wil zeggen vanaf een andere verbinding - te wijzigen na het invoeren van een code.
Maar dan zou een van ons een extra telefoon mee moeten dragen, die niets anders doet dan doorschakelen? Is misschien een optie, maar klinkt ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Kijk eens naar XOIP: http://xoip.nl/services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 67938 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:23:
[...]

Maar dan zou een van ons een extra telefoon mee moeten dragen, die niets anders doet dan doorschakelen? Is misschien een optie, maar klinkt ook niet ideaal.
Je telefoon schakelt niet door, dat doet 't netwerk voor je. M.a.w., je kunt die telefoon gewoon ergens laten liggen, doe hoeft niet eens aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Anoniem: 67938 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:23:
[...]

Die optie is ook vooral duur. Doorschakelen betaal je gewoon per minuut voor. Dus ten eerste gebruik je het abo niet, en ten tweede gaat de tijd op aan doorschakelen. De kosten kunnen zo gigantisch de pan uit reizen.

Is er niet een Voip oplossing waardoor je online alles kan regelen en die telkens doorschakelt naar jou nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CyBeR schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:25:
[...]

Je telefoon schakelt niet door, dat doet 't netwerk voor je. M.a.w., je kunt die telefoon gewoon ergens laten liggen, doe hoeft niet eens aan te staan.
Je hoeft niet eens een extra telefoon te hebben. Alleen een simkaart, en die kan gerust ergens in een kast blijven liggen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiedX schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:22:
Wat denk je van een eigen SIP-Nummer, in combinatie met een asterisk-centrale?
De centrale meld zich aan via internet, en voorziet daarmee in je wens om makkelijk te kunnen verhuizen. Daarnaast kan asterisk "gewoon" doorschakelen.
Als deze centrale via een (eenvoudige) web-interface te benaderen is om het mobiele nummer, waarnaar doorverbonden moet worden, te wijzigen is dit inderdaad de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:25:
[...]
Ah! Dat klinkt goed. Alleen is dan een 06-nummer sub-optimaal. We zoeken rustig verder ;)
In ieder geval dank voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Canaria schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:27:
[...]

Je hoeft niet eens een extra telefoon te hebben. Alleen een simkaart, en die kan gerust ergens in een kast blijven liggen :)
True maar als je dat met enige regelmaat wilt wijzigen is dat onhandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoiets is inderdaag wat de TS volgens mij zoekt. Het verschil met een 3e 06 is dat je hier geen sim-kaart voor nodig hebt.

Maar het essentiele bij alle oplossingen (ook de 3e 06) is natuurlijk dat het wijzigen van het door te schakelen nummer instataan doorgevoerd wordt door de provider.

De grootste zekerheid hiervoor heb je natuurlijk bij een eigen centrale.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 28-05-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

DaannO schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:26:
[...]

Die optie is ook vooral duur. Doorschakelen betaal je gewoon per minuut voor. Dus ten eerste gebruik je het abo niet, en ten tweede gaat de tijd op aan doorschakelen. De kosten kunnen zo gigantisch de pan uit reizen.

Is er niet een Voip oplossing waardoor je online alles kan regelen en die telkens doorschakelt naar jou nummer?
Eh ja, XOIP dus :) http://xoip.nl/services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar XOIP lijkt alleen voicemails te kunnen doorspelen, niet het inkomende telefoongesprek direct doorlussen om zo te kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 67938 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:38:
[...]

Maar XOIP lijkt alleen voicemails te kunnen doorspelen, niet het inkomende telefoongesprek direct doorlussen om zo te kunnen opnemen.
Hm, op de overzichtspagina staat van wel:

Doorschakelen van je XOIP nummer naar telefoon: Vast en mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:42:
[...]

Hm, op de overzichtspagina staat van wel:

Doorschakelen van je XOIP nummer naar telefoon: Vast en mobiel
Ja, maar de rest van de site gaat mijns inziens alleen over voicemail en fax. In ieder geval de moeite waard om even achteraan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67938 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:38:
Er staat op de pagina van de genoemde link toch dat je door kan schakelen naar je vaste en mobiele nummer (bij Plus)?

Het is niet gezegd dat XOIP de oplossing is (Plus heeft bijvoorbeeld hoge gesprekskosten) maar zoiets zou het volgens mij idealiter moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 12:18
Ik ben voor mijn bedrijf op zoek naar dezelfde oplossing. Ik wil een "virtueel" vast nummer naar klanten kunnen laten zien die doorgeschakeld wordt naar mijn mobiel, zonder dat hier onnodig hoge kosten voor berekend worden.

Er worden hierboven een aantal suggesties gedaan, maar de echte oplossing zit er nog niet tussen. Ook mij eigen zoektocht heeft geen oplossingen opgeleverd.

Is er iemand die hier inmiddels een goede oplossing voor heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51061

Hallo allemaal,

Voor mijn bedrijf hetzelfde probleem. Reden waarom ik geen derde mobiel nummer wil is niet alleen omdat het onhandig is, maar ook vanwege de, eh, klusjesman uitstraling (nofi).

Ook ik wil dus gewoon een 020 of een 0800 nummer dat doorgeschakeld staat op mobiele telefoon, zonder verdere moeilijke dingen.

Nou, dat kan dus tegenwoordig. Zoek via Google op "virtual phone number netherlands" en je krijgt een batterij hits.

Deze vond ik zelf wel interessant: http://www.tollfreeforwarding.com/

9$ per maand, en een half uur gratis doorschakelen. Is per maand op te zeggen. Zeker met de huidige dollarkoers natuurlijk een schijntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isegrimm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 14:30

Isegrimm

Hallo, hoe is 't hier?

Ik heb een tijdje geleden Fixs gebruikt (www.fixs.nl). Het ziet er niet erg profi uit maar doet volgens mij wel wat jij wil.

Topic is wel een beetje gedateerd trouwens...

[ Voor 16% gewijzigd door Isegrimm op 13-05-2008 16:00 ]

Aldus sprak ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 15:47
Je kunt ook bijvoorbeeld gaan voor http://www.freenumber.nl waarbij je zelf nog routeringen e.d kan aanpassen (icm bijv http://www.mijnvoipcentrale.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:45
Ik vind het allemaal duren oplossingen voor de klant.
De meeste rekenen 35cent per minuut (+eventuele gsm kosten) en fixs kost zelfs 80cent p/m voor de klant. En dat (weet het niet zeker) zijn vaak kosten zonder aankondiging van dit gesprek kost XX per minuut. Want ik dan zelf een betere oplossing vind is:
KPN abo -> doorschakelen naar 06x en voor dat nummer een duo sim aanvragen. En dan de persoon welke dienst heeft die sim laten aanzetten.
Het is natuurlijk wel een 2e gsm mee opzak maar zelfs dat is met duo sim telefoons op te lossen!

Nadeel is natuurlijk dat je eigen belkosten hoger worden omdat je zelf doorschakeld.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1