Het sharen van mijn multifunctional geeft problemen.
Info:
PC1: Windows Vista Ultimate
Laptop: Windows XP Home
Zitten beide in werkgroep MSHOME (netwerk werkt voor de rest prima, filesharing werkt,...)
Mijn Canon PIXMA MP500 is aangesloten op 'PC1' (via usb) en alles werkt zoals het moet (met laatste drivers voor vista via website canon)
De printer staat geshared op PC1 en ik wil dus vanaf de Laptop kunnen printen.
De instalatie op de laptop gaat schijnbaar zonder problemen, maar ik kan toch niet printen.
Ook een testpagina printen gaat niet, wanneer ik dat probeer kijg ik de melding; 'De testpagina is niet afgedrukt. Wilt u de hulp van de probleemoplossr Afdrukken? Dan bewerking niet voltooien.'
Ook de manier die in de handleiding beschreven staat lukt niet.
Uit de handleiding:
Info:
PC1: Windows Vista Ultimate
Laptop: Windows XP Home
Zitten beide in werkgroep MSHOME (netwerk werkt voor de rest prima, filesharing werkt,...)
Mijn Canon PIXMA MP500 is aangesloten op 'PC1' (via usb) en alles werkt zoals het moet (met laatste drivers voor vista via website canon)
De printer staat geshared op PC1 en ik wil dus vanaf de Laptop kunnen printen.
De instalatie op de laptop gaat schijnbaar zonder problemen, maar ik kan toch niet printen.
Ook een testpagina printen gaat niet, wanneer ik dat probeer kijg ik de melding; 'De testpagina is niet afgedrukt. Wilt u de hulp van de probleemoplossr Afdrukken? Dan bewerking niet voltooien.'
Ook de manier die in de handleiding beschreven staat lukt niet.
Uit de handleiding:
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?1. Installeer het printerstuurprogramma op de clientsystemen.
1. In Windows XP klikt u op Start op de taakbalk van Windows en selecteert u vervolgens Configuratiescherm -> Printers en andere hardware -> Printers en faxapparaten en klikt u op Een printer toevoegen.
In Windows 2000 klikt u op Start op de taakbalk van Windows en selecteert u Instellingen -> Printers en dubbelklikt u op Printer toevoegen.
2. Klik op Volgende wanneer de Wizard Printer toevoegen verschijnt.
3. In Windows XP selecteert u Lokale printer die met deze computer is verbonden en klikt u op Volgende.
Schakel het selectievakje Mijn Plug en Play-printer automatisch detecteren en installeren uit.
In Windows 2000 selecteert u Lokale printer en klikt u op Volgende.
Schakel het selectievakje Mijn Plug en Play-printer automatisch detecteren en installeren uit.
4. Zorg dat Deze poort gebruiken is ingeschakeld en klik op Volgende.
Het maakt niet uit welke poort u kiest.
5. Selecteer Schijf. Klik op Bladeren in het dialoogvenster Installeren vanaf schijf. Selecteer de map Drv2KXP en geef het INF-bestand van de printer op.
6. Zorg dat de juiste printer is geselecteerd en klik op Volgende.
7. Wijzig zo nodig de Printernaam en klik op Volgende.
Selecteer Nee bij Wilt u dat uw Windows-programma's deze printer als standaardprinter gebruiken? (Windows XP) of Wilt u dat uw Windows-programma's deze printer als standaardprinter gebruiken? (Windows 2000).
8. Selecteer Deze printer niet delen en klik op Volgende.
9. Selecteer Nee voor de testafdruk en klik op Volgende.
10. Klik op Voltooien. Er verschijnt een pictogram voor de printer in het venster Printers en faxapparaten.
2. In Windows XP opent u Mijn netwerklocaties in het menu Start.
In Windows 2000 opent u Mijn netwerklocaties of Netwerkomgeving vanaf het bureaublad.
3. Klik op het pictogram van de printer die u op het afdrukserversysteem als gedeelde printer hebt ingesteld.
4. Selecteer Verbinden... in het menu Bestand.
In het venster Printers en faxapparaten verschijnt een pictogram voor de gedeelde printer.