Toon posts:

[ASUS WL500G] Router als switch gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een KPN Siemens Experiabox waarmee ik op internet ga. Deze heb ik ingesteld als DHCP server. Mijn ASUS router hangt via UTP aan de Siemens box. De ASUS en de Siemens zijn WiFi ingesteld als WDS zodat ik met mijn laptop altijd de meest optimale verbinding heb.
De ASUS router wil ik als switch gebruiken om een intern netwerk te hebben zodat ik mijn desktop en laptop altijd met elkaar kan laten praten. Mijn desktop hangt UTP aan de ASUS en krijgt zijn IP adres via de Siemens.
Ik heb de ASUS (om als switch te gebruiken) DHCP uit en de UTP kabel van de Siemens zit op LAN2 van de ASUS. Op LAN1 van de ASUS zit de desktop, de WAN aansluiting is dus leeg. Dit werkt allemaal perfect (netwerk en internet).
Het probleem is nu dat ik een printer aan de ASUS heb hangen (via de paralelle aansluiting) en dat ik die via beide computers wil kunnen benaderen. Doordat DHCP op de ASUS uitstaat heeft de ASUS blijkbaar geen IP adres meer (Ik kan hem iig niet benaderen) en kan ik de printer ook niet vinden.
Pingen naar het standaard IP adres van de ASUS (192.168.1.1) werkt niet. Volgens de Siemens heeft de ASUS als IP 192.168.2.4, pingen geeft echter geen reactie??
Vraag: hoe kan ik de ASUS benaderen en hoe kan ik printer weer vinden (of hangt dat met elkaar samen?)?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 09:54

BHQ

De Asus heeft als het goed is nog zijn eigen IP wat standaard 192.168.1.1 is. Als je die in de range zet van je Livebox zou alles zonder problemen moeten werken.

Kan je 'm benaderen als je de Livebox er even uithaalt en een 192.168.1.x IP instelt op je eigen machine?

[ Voor 25% gewijzigd door BHQ op 28-05-2007 12:21 ]