die 12 watt is alleen als de interne accu ook wordt opgeladen, hij zal dus veel minder verbruiken als je de accu eruit haalt of als deze vol is. Ik debk dat hij ongeveer 2-3 watt zal verbruiken, dus dat valt nog wel te overzien.
Die lijst welke jij aanhaalt heeft een functie om automatisch uit en aan te gaan
Display op ingestelde tijden automatisch in- of uitschakelen
Een ingebouwde klok schakelt uw PhotoFrame™ op in te stellen tijdstippen in of uit.
Eigelijk lijkt het mij dan ook vanzelfsprekend dat hij, zodra hij aan is, automatisch video/foto materiaal gaat weergeven. Misschien is het een idee om in de gebruikshandleiding even naar deze functie te zoeken (de handleiding moet vast online te vinden zijn) of anders een mailtje te sturen richting Phillips zelf??
Ik denk trouwens dat je veel goedkoper uit ben door de goedkopste lijst te halen en deze 24/7 aan te laten. Zo'n goedkope lijst heb je al voor 70 euro. De Phillips is ruim 100 euro duurder
Als zo'n goedkope lijst 5 watt verbruikt kost jouw dat (met 18 ct/kw/h) ongeveer 8 euro per jaar aan stroom. Schakel je hem uit als je niet op de wc ben dan kost zo'n lijst jou dat 20 cent per jaar als hij een half uur per dag aanstaat. Het scheelt dus maar ongeveer 8 euro per jaar waardoor je pas na 13 jaar goedkoper uit ben.
Als het lijstje echt 12 watt geruikt (lijkt mij erg onlogisch, een harde schijf verbruikt dat namelijk ook, dus zo'n lijst behoort dan net zo warm te worden als een HD, hij verbruikt immers net zoveel stroom) dan kost jou dat 18 euro per jaar aan stroom. Hiermee ben je "al" na 6 jaar goedkoper uit met de stroom.