Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Digitaal fotolijstje dat vanzelf AVI opstart

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rutgert
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 14:25
Ik wil mijn toilet gaan voorzien van een digitaal fotolijstje. Het leek me zonde om het ding dag- en nacht aan te hebben staan, meestal is er niemand :-). Dus het idee is om het lijstje te schakelen aan de verlichting: licht aan = lijstje aan. Nu ben ik op zoek naar een lijstje dat direct Avi's speelt nadat de stroom erop is gezet. Dit vind je uiteraard niet terug in de specs, dus ik ben op zoek naar mensen die zo'n lijstje hebben - en weten of dit werkt voor het type dat je in bezit hebt.

Ervaringen?

Rutger

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 12:53
Met een beetje knutselwerk (relais, fototransistor e.d.) moet het te doen zijn ;) ben je zo handig?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38

Theo

moederbord

ik denk dat dat niet het probleem is van de TS. Volgens mij moet de speler automatisch video af gaan spelen als de speler stroom krijgt, en niet een menu laten zien.Het probleem van de TS is dus ook dat automatisch afspelen als hij aangaat..

7400 Wp op het dak

• Rutgert
@theodouma: yep... Ik wil dus graag gebruik maken van een standaard fotolijstje, mijn soldeerbout heb ik al 15 jaar in de kast liggen dus dat geen geen succes worden :-) Vraag is dus vooral of er lijstjes bestaan die direct spelen als je er stroom opzet, zonder dat er eerst een menu oid verschijnt. Zijn er tweakers die zo'n ding op hun bureau hebben staan en eens willen testen?

Rutger

• Theo

Theo

moederbord

als je echt ervaring heb met een soldeerbout dan zal een microcontroller ook geen probleem zijn. Je kan daarom een µC op de knopjes aansluiten van de fotolijst. Als je bijvoorbeeld altijd, nadat de spanning op de lijst staat, op PLAY moet drukken na en paar secondes om de AVI te starten op de lijst dan kun je dit bijvoorbeeld makkelijk oplossen met een µC.

7400 Wp op het dak

• Rutgert
Maar helaas: ik heb jaren niet meer gesoldeerd, dus da's geen optie :'(

Rutger

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Wat je misschien kan doen is (vereist wel wat kennis van electronica en een beetje soldeer kennis) alleen de backlight van het apparaat te schakelen met het licht. Het backlight is met gemak de grootste stroomvreter en het enige wat een beperkte levensduur heeft (niet dat je je daarover zorgen hoeft te maken). Het apparaat zelf blijft dan altijd aan en het avi bestandje zal ook blijven spelen.

Wat ben je precies van plan om af te spelen dan ? Of wil ik dat niet weten ?

• Theo

Theo

moederbord

Hoeveel verbruikt dat fotolijstje eigelijk? Misschien is het niet eens "rendabel" om een uitgebreide schakeling te maken of een dure lijst te kopen.
Ik heb een handheldcomputer (Intermec 6651) met een 7" scherm (800 x 480, 65K kleur tft) en deze heeft totaal ongeveer 2-3 watt nodig, inc cpu/mem/cf en scherm, dit is nog geen 30 KW/h per jaar mocht hij 24/7 aan staan

De oplossing van BlackMage is trouwens ook een goede oplossing, eventueel kun je zelfs proberen het hele scherm uit te zetten mocht er niemand op de wc zijn.

7400 Wp op het dak

• Rutgert
@BlackMage: ik weet niet of je wilt weten wat ik wil afspelen :) , maar het idee was om het filmpje van Jisketfet met de pissende man op de wc af te draaien. Ik weet niet of het jullie humor is natuurlijk...

Een Philips lijstje (7FF1CWO/00) gebruikt 12 Watt volgens de specs, uit milieu oogpunt vind ik het zonde om een apparaat altijd maar aan te laten staan. Ik denk dat er best lijstjes bestaan die gewoon starten met weergave als je ze aanzet, alleen de vraag is welke.

Rutger

• Theo

Theo

moederbord

die 12 watt is alleen als de interne accu ook wordt opgeladen, hij zal dus veel minder verbruiken als je de accu eruit haalt of als deze vol is. Ik debk dat hij ongeveer 2-3 watt zal verbruiken, dus dat valt nog wel te overzien.

Die lijst welke jij aanhaalt heeft een functie om automatisch uit en aan te gaan
Display op ingestelde tijden automatisch in- of uitschakelen
Een ingebouwde klok schakelt uw PhotoFrame™ op in te stellen tijdstippen in of uit.
Eigelijk lijkt het mij dan ook vanzelfsprekend dat hij, zodra hij aan is, automatisch video/foto materiaal gaat weergeven. Misschien is het een idee om in de gebruikshandleiding even naar deze functie te zoeken (de handleiding moet vast online te vinden zijn) of anders een mailtje te sturen richting Phillips zelf??

Ik denk trouwens dat je veel goedkoper uit ben door de goedkopste lijst te halen en deze 24/7 aan te laten. Zo'n goedkope lijst heb je al voor 70 euro. De Phillips is ruim 100 euro duurder
Als zo'n goedkope lijst 5 watt verbruikt kost jouw dat (met 18 ct/kw/h) ongeveer 8 euro per jaar aan stroom. Schakel je hem uit als je niet op de wc ben dan kost zo'n lijst jou dat 20 cent per jaar als hij een half uur per dag aanstaat. Het scheelt dus maar ongeveer 8 euro per jaar waardoor je pas na 13 jaar goedkoper uit ben.
Als het lijstje echt 12 watt geruikt (lijkt mij erg onlogisch, een harde schijf verbruikt dat namelijk ook, dus zo'n lijst behoort dan net zo warm te worden als een HD, hij verbruikt immers net zoveel stroom) dan kost jou dat 18 euro per jaar aan stroom. Hiermee ben je "al" na 6 jaar goedkoper uit met de stroom.

7400 Wp op het dak

• Rutgert
Ok, ik ben overtuigd... Het ging me niet zozeer om het geld, maar meer om het milieu en "gevoel" dat het niet zo netjes is om apparatuur 24x7 te laten draaien. Maar goed - accu eruit, alleen gedurende daguren aanzetten, dat moet het dan zijn. Overigens heb ik de manual online gelezen, daaruit blijkt niet wat er gebeurt als hij "wakker wordt", maar je zou er inderdaad toch vanuit mogen gaan dat hij dan start met spelen.

Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door Rutgert op 30-05-2007 09:40 ]

Rutger

• Theo

Theo

moederbord

Misschien nog een kleine tip:

Je kan een SD kaartje pakken waar je een video op zeten even met deze kaart de Mediamarkt inlopen en tesetn of er lijstjes zijn welke automatisch een video vanaf een sd kaart gaan afspelen als je ze aanzet.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1