Toon posts:

all systems go? A7T-7S019C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou een laptop kopen, en na lang zoeken/posten kwam ik op deze laptop uit.
Ik ga hem gebruiken voor mijn studie, en om te gamen (mijn pc heeft op dit moment een intel extreme graphics 2, en ik zou graag de nieuwe games spelen).

Mijn budget zat net iets over de 1000 euro (dus rond de 1100 euro). Nu was mijn vraag, is dit wel een goede keus? wat zijn de pro's en con's van de processor en batterijduur?

A7T-7S019C
* AMD Turion 64 X2 TL56 (1.8Ghz; 512Kb x 2)
* 120GB S-ATA harddisk 5400RPM
* 1024MB DDR2 667 (1 x 1024) (Uit te breiden naar max. 2 x 1024)
* 8* DVD-SuperMulti Drive Double Layer Light Scribe/ 5-in-1 Cardreader (MMC/SD/MS/MS Pro/XD)
* NVIDIA GeForce Go 7600 w/ 256MB VRAM and 512MB with TurboCache
* 17" WXGA TFT (1440 x 900) Color Shine
* Windows Vista Home Premium NL/UK/FR
* 1.3 Megapixel Webcam
* Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
* 4.1kg (with 8 cells battery & ODD); 405 * 314 * 38.2mm
* 2 jaar pick up & return garantie
* Gratis Draagtas en Optische Muis
€ 1.049,00

Dit leek me een prima systeem (ik wou alleen wel gelijk 2gb geheugen erin zetten), alleen las ik laatst in een processor benchmark test ('k ben de link even kwijt) dat de TL-56 redelijk is, maar wel veel stroom verbruikt. Bovendien vind ik een goede processor toch belangrijk. Is het toch niet slimmer om voor een core duo te gaan?

Het scherm is natuurlijk heerlijk voor games, maar vreet ook wel batterijen. Nu zit er wel een 8-cell batterij in, maar hoelang denken jullie dat hij mee zal gaan? Zijn er in studieruimtes stopcontacten? :P is het niet verstandiger om voor een (compactere) minder energie-slurpende monitor te gaan?

Ik wou eigenlijk wel een soortgelijke videokaart, en ik vind dat colorshine ook wel mooi (vergeleken met Dell: truLife: 179 euro extra). Bovendien vond ik dit wel een mooie prijs voor zo'n geheel. Ik wou hem eigenlijk niet heel veel duurder krijgen dan dit (€ 1.148,00), maar vroeg me af of dit een verstandige koop is, gezien ik hem binnenkort wou aanschaffen.

tenslotte nog één vraagje: is het slim om te dual-booten met XP? ik speel o.a. ook red alert 2 en dat zou dan b.v. niet meer kunnen.
Ik hoop dat de topic aan het nieuwe beleid voldoet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:41:
tenslotte nog één vraagje: is het slim om te dual-booten met XP? ik speel o.a. ook red alert 2 en dat zou dan b.v. niet meer kunnen.
Ik hoop dat de topic aan het nieuwe beleid voldoet.
Hou er rekening mee dat een installatie van XP nádat Vista erop staat wat aanpassingen behoeft. Hier is onlangs nog een topic over geweest. Het makkelijkste is eerst XP en dán Vista.

Verder zou ik de CPU en de VGA eens vergelijken met andere.

ARME AOW’er

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33
1 ding: Neem een 15.4" laptop, je wilt niet een 17" naar school zeulen. Mn A6T (specs bijna gelijk als deze) is dus 15.4" en past net in mn rugtas, helemaal perfect dus. Ik kon (slijtage) hooguit 3 uur op de accu. Jij hebt een groter scherm dus ga uit van 2.5 uur op de accu. Verder wel een prima laptop. De TL-56 zal vergelijkbaar zijn met een T5500. Veel warmer en minder zuinig is de AMD ook weer niet. Maar op accu heeft de AMD minder energie besparende functies. Verder is de 7600 een prima kaartje, ik speel er alles mee. Maar de nieuwe laptops staan voor de deur met DX10kaart die iig 50% sneller is.

Maar nogmaals, neem 15.4". Kun je prima mee gamen. Ik zou kijken naar de Asus F3Sv. Die moet nog binnen je budget van 1100 vallen met:
Core 2 Duo T7100 (of misschien zelfs T7300)
2GB Ram
GeForce 8600M GS DX10 kaart

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 28-05-2007 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, die ziet er inderdaad beter uit. Zelfde resolutie, ook colorshine. Ik denk dat ik voor die 15.4 inch Asus F3Sv ga!

Is die videokaart echt veel beter dan de 7600 Go? in de benchmark tests komt hij wel iets hoger, maar niet zo heel veel.

voor de rest, heel erg bedankt! ik ben overgestapt van mijn keuze

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De F3Sv valt en beetje tegen volgens een review van iemand die ik vanochtend tegenkwam. Maar dat was gewoon een vergelijking van een forumbezoeker, geen grote bekende site oid.
Maar als je voor die laptop gaat moet je sowieso een bezoekje brengen aan het F3 topic in CSL.

edit:
Luiheid is niet iets voor hier op GoT, om je toch te helpen: CSL is het sub-forum waarin je net dit topic hebt geopend, kijk nog eens in die lijst.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 28-05-2007 15:16 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
linkje?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33
Nu moet ik zeggen dat de F3Sv weer vaag is. De ene heeft een 8400M die trager is, de ander een 8600M die sneller is... Let daar dus wel op. Iig zou ik geen 17" nemen. Die review staat ergens op de laatste pagina van het Asus F3 serie topic.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 28-05-2007 16:03 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GremliN-Online schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:03:
Nu moet ik zeggen dat de F3Sv weer vaag is. De ene heeft een 8400M die trager is, de ander een 8600M die sneller is... Let daar dus wel op. Iig zou ik geen 17" nemen. Die review staat ergens op de laatste pagina van het Asus F3 serie topic.
De F3Sv heeft de 8600, de F3Sc heeft een 8400 :)

Hier dus: [Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 28-05-2007 16:11 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1