Cylindervormige / pijp pckast

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hey hey,

ik ben al een tijdje op zoek naar een cylindervormige / pijp / tube, of hoe je het ook wilt noemen; pckast.

De bedoeling hiervan is dat deze als zuil gaat fungeren. Probleem is, ik kan nergens zo een ding vinden. Opzich logisch aan de ene kant omdat het behalve dat eigenlijk weinig functionaliteit heeft als het rond is. Nu zat ik wel te denken aan zelfbouw, maar ik denk niet dat ik de materialen / gereendschap en kennis heb om dat te gaan doen.

Ik heb nog wel gedacht om een bestaande case te strippen en het frame in een buis te laten zakken, maar de afwerking zal dan tekort schieten.

Hebben jullie hier een idee over? of wellicht een case kent die daadwerkelijk als buis is? De grootte maakt niet ontzettend veel uit.

Op google heb ik niet veel kunnen vinden, kwam vooranamelijk terecht op een hoop watercooling sites, zijn niet echt de favoriete zoekwoorden voor een pckast :o.

Alle ideeen zijn welkom!

Alvast bedankt :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik ben inderdaad ook bang dat je aan zelfbouw vast zult zitten.
Voor wat voor doeleinden moet de PC worden gaan gebruikt?
Ik kan me voorstellen dat, wanneer er puur een website of flashdemo op komt te draaien, je al met een heel simpel MATX bordje zou kunnen werken, of eventueel zelf Mini-ITX.
Houdt de zuil qua diameter in ieder geval nog een beetje compact.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
Waarje vooral aan moet denken is wat het moederbord met z'n vaste componenten, cpu cooler, videokaart en overige kaarten, aan ruimte in beslag nemen.
Overige onderdelen zoals HD, voeding en etc kun je nog ergens anders plaatsen.

Een PVC buis is sterk genoeg om staand gewicht te kunnen dragen en is makkelijk te bewerken.
Deze kun je ook van een mooi kleurtje voorzien.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Je hebt prullebakken die rond zijn, met name die amerikaanse push bakken. ik wil zelf een casemod daarvan maken.

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Verwijderd

hoe hoog wil je die zuil hebben? (plafond, halve meter)
hoe breed mag hij zijn, zelfs met Matx zit je al op een redelijk hoge radius.
Heb je al een idee welke componenten erin komen, server achtig iets, of desktop.
budget?
Pvc beschadigt sneller, metaal is moeilijker te bewerken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik wil het eigenlijk voor een homeserver gebruiken, ook als grapobject maar het moet wel een beetje mooi zijn.

De zuil zal naar mijn mening best dik mogen zijn, een idee is misschien ook om een kast te vinden die een beetje in de buurt komt en de rest er zelf omheen te bouwen. Ik kan opzich wel een beetje modden, maar als het op aan komt aan ronde dingen, dan is dat voor de buis en mij beide gevaarlijk :D.

Was misschien van plan om een externe opslag te gaan werken en inderdaad met een lichter bordje. Een idee is wellicht om een mini-pc erin te bouwen, van die industriele pc's. De vraag is of windows 2003 of wellicht longhorn zometeen er zo ook op kan draaien.

De eerste bedoeling is dat een webserver voor intern gebruik, althans een database applicatie kan worden gedraait met als alles lukt een stemherkenningsprogramma een hoop laat aansturen.

Denk aan Resident Evil 1 :) (misschien is dat een beetje uit de context, maar het basisidee een beetje hetzelfde)
hoe hoog wil je die zuil hebben? (plafond, halve meter)
hoe breed mag hij zijn, zelfs met Matx zit je al op een redelijk hoge radius.
Heb je al een idee welke componenten erin komen, server achtig iets, of desktop.
budget?
Pvc beschadigt sneller, metaal is moeilijker te bewerken.
hoogte is denk ik ongeveer een meter of iets dergelijks.
Zoals hierboven vermeld, server-achtig :)

Budget niet echt vastgesteld... het word wellicht een jarenproject, ik moet kijken hoe de technieken gaan van het zogenaamde 'home automation'

PVC als kwaliteit zal voldoende zijn. Ik denk als het en suffe grijze pijp word, dat zelfs het plakplastic van de gamma al voldoende zou zijn

[ Voor 26% gewijzigd door gitaarwerk op 28-05-2007 10:47 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb even een 1337 ontwerpje voor je getekend, hier dacht ik gelijk aan toen ik je topic las, lijkt me zelfs nog vrij simpel te maken. De tekening is voor het gemak even transparant, in het echt zul je waarschijnlijk te maken hebben met een dichte pijp:

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/2753/tn/Case0011024x768.JPG

Je ziet een buis met een diameter van ongeveer 20 cm, ik denk 60 of 70 cm lang. Op de voor en achterkant afsluitdoppen. De voorkant dremel je vierkante gaten in voor de hoeveelheid 5,25 en 3,5" drives die je nodig hebt. De drives kun je bevestigen aan 'zwevende' balkjes. De achterkant komt een 'zwevende' plaat in met daarop het mobo, en eronder kan de PSU. De achterdop dremel je een gat in zodat er een backplate in past voor de kaarten en de aansluitingen van het mobo.

Met 'zwevend' bedoel ik dat je de bevestiging ze net zo lang maakt tot ie de buis aan de uiteinden raakt, en daar kun je 'm vastplakken.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Dat klinkt inderdaad een stuk makkelijker dan in mijn hoofd, haha. Bedankt.
Moet wel even zeggen dat het een staande pijp word, dus kan misschien iets moeilijker worden qua diameter.. ik zal proberen als ik van de week tijd heb om een 3d schets te maken.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11

SeatRider

Hips don't lie

Staand wordt inderdaad lastiger, omdat ik nu de uiteinden bedacht had als montagepunt voor de drives en de backplate van mobo + PSU.

Wat je nog wel kunt doen is er een T koppeling op zetten, dan krijg je:

drives T achterkant
hier staat ie op

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1