Toon posts:

Paginanummering Word (07)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een redelijke Word-noob, ik zit al een hele tijd te kloten maar hier kom ik gewoon niet uit.

Het door mij gemaakte document heeft de volgende pagina's:
• Voorblad
• Titelblad
• Samenvatting
• Voorwoord
• Inhoudsopgave
• Rapport

Vóór hoofdstuk 1 van het rapport heb ik een sectie-einde ingevoegd, bij de kop- en voettekst staat netjes sectie 2. Vervolgens heb ik paginanummering ingevoegd in sectie 2, te beginnen bij 1.
So far so good.
Op de pagina's van sectie 1 zijn geen paginanummers te zien maar tot mijn verbazing staan bij de samenvatting en het voorwoord in de inhoudsopgave respectievelijk bladzijde 3 en 4. (Voorblad en titelblad hebben geen opmaak met koppen en dat is ook niet nodig, die hoeven niet vermeld te worden in de inhoudsopgave.) Hoofdstuk 1 begint weer netjes bij pagina 1.

Handmatig kan ik de nummers in de inhoudsopgave wel wegkrijgen maar op het moment dat ik de inhoudsopgave bijwerk, verschijnen ze -natuurlijk- weer.

Iets zegt mij dat dit niet de bedoeling kan zijn :{

Misschien is de oplossing heel simpel maar ik zou niet weten waar ik het moet zoeken. Ik heb zowel via Google als hier al gezocht, maar ik kan alleen topics vinden over hoe je paginanummering in moet voegen, hoe je met secties werkt etc. Dát is me inmiddels wel gelukt....

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 15:44
Maar vind je het storend? Feitelijk klopt het wel.

Ik denk dat je gewoon eventjes, voordat je je definitieve versie print, die paginanummertjes moet wissen. Is toch niet zo erg?

Houdoe

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:18

SeatRider

Hips don't lie

Je kunt opgeven welke opmaaktypen meegenomen moeten worden in de inhoudsopgave, ik gebruik meestal alleen heading 1 en 2.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Witte schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:03:
Maar vind je het storend? Feitelijk klopt het wel.

Ik denk dat je gewoon eventjes, voordat je je definitieve versie print, die paginanummertjes moet wissen. Is toch niet zo erg?
Tja, ik vind het storend inderdaad. Verwijzen naar pagina's waar geen nummers op staan... bovendien vind ik het lelijk staan in de inhoudsopgave...

Ik krijg inderdaad het idee dat ik ze maar handmatig weg moet halen. Maar het bestand moet ook digitaal ingeleverd worden, vandaar dat ik ze er graag écht uit wil slopen. Zodat ze bij een eventuele update niet terugkomen.
SeatRider schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:06:
Je kunt opgeven welke opmaaktypen meegenomen moeten worden in de inhoudsopgave, ik gebruik meestal alleen heading 1 en 2.
Ik wil eigenlijk wél de vermelding alleen niet het paginanummer. Maar volgens mij wil ik iets dat niet kan en/of niet gebruikelijk is.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Misschien raar idee maar... kun je niet twee inhoudsopgaven ontwerpen en die onder elkaar plakken? Eentje opgemaakt mét paginanummers, en de andere zonder? En dan de kopjes waar geen paginanummers bij mogen komen een andere opmaak-naam meegeven, die er wel hetzelfde uitziet?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 15:44
Millennyum schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:14:
Misschien raar idee maar... kun je niet twee inhoudsopgaven ontwerpen en die onder elkaar plakken? Eentje opgemaakt mét paginanummers, en de andere zonder? En dan de kopjes waar geen paginanummers bij mogen komen een andere opmaak-naam meegeven, die er wel hetzelfde uitziet?
Dit lijkt een goede oplossing, maar 2 inhoudsopgaven in 1 document lijkt niet te kunnen... (geprobeerd in Word 2003)

Je kan altijd nog een wit vierkantje over je cijfertjes tekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Witte op 30-05-2007 16:40 ]

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om de samenvatting en het voorwoord helemaal weg te laten uit de inhoudsopgave. Ik heb er gewoon 'standaard'tekst van gemaakt maar wel met de opmaak van Kop1.

Van anderen heb ik gehoord dat dat soort dingen ook niet in de inhoudsopgave thuishoren, maar volgens mij heb ik dat wel vaker gezien?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 19:01
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:56:
Ik heb besloten om de samenvatting en het voorwoord helemaal weg te laten uit de inhoudsopgave. Ik heb er gewoon 'standaard'tekst van gemaakt maar wel met de opmaak van Kop1.

Van anderen heb ik gehoord dat dat soort dingen ook niet in de inhoudsopgave thuishoren, maar volgens mij heb ik dat wel vaker gezien?
De inhoudsopgave begint altijd met de inleiding (uitzonderingen daar gelaten!) Voorwoord hoort er niet eens in de inhoudsopgave. Zelfde geldt voor die samenvatting :o
Pagina: 1