Ik overweeg de Dell C521 voor rond € 450 (thuisbezorgd) aan te schaffen. Betreft PC voor zoonlief die naar middelbaar onderwijs gaat en waardoor ook de huidige familie-pc ontlast wordt. Verwacht gebruik is internetten, beperkt video bewerking (wat nu ook nog goed lukt op de huidige 4 jaar oude pc met P3 2,4 ghz processor). Er zal ongetwijfeld mee gedownd worden, zeker als ik zoonlief het leechen bijbreng. En een beetje gamen, zoals WOW, Total Rome of online spellen. Zoonlief klaagt dat de huidige pc het spel Titan Quest niet aan kan. De nieuwe pc moet minstens een jaar of 4 goed mee kunnen. Dus ik wil op zijn minst een modale processor.
In de Dell pc ligt een geintegreerde nVidia® GeForce® 6150 LE grafische kaart, dus geen aparte grafische kaart. Je kunt er bij Dell weliswaar voor € 107 een 256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro PCI Express grafische kaart inzetten. Maar rondsurfend zie ik nergens echt positieve berichten over dit ding. En voor wat minder plaats je er een, vermoedelijk, betere en modernere 8500 kaart zelf in die ik in de Best Buy pc zie. Of wat er over een jaartje dan ook nog meer beschikbaar is.
Er kan trouwens voor € 42 extra een AMD 5000+ processor in.
Minpunt is dat er een kast bij zit met een 280W voeding. Heb er geen kijk op maar zo ongeveer elk ander systeem dat ik bekeken heb, bevat al gauw 350W of meer. En wat koeling betreft weet ik het ook niet.
Waarom geen best buy budget configuratie? Ik krijg dat nergens echt lekker in een keer op het scherm. En deze Dell komt wel enigszins in de buurt, vermoed ik. Of niet?
Het zit als volgt in elkaar:
AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4400+
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Geen monitor
1.024 MB [2 x 512] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
250 GB serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-geheugen
Geïntegreerde nVidia® GeForce® 6150 LE grafische kaart
16x DVD+/-RW-station
Dell™ Entry QuietKey USB-toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart
Geïntegreerde 7.1-kanaals high-definition audio
13-in-1 geheugenkaartlezer
Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
Mijn vragen:
1) Ervaringen met dit systeem?
2) Voldoet ie voor het beoogde gebruik en vooral, is zo'n processor goed genoeg om de ontwikkelingen van een jaar of 3,4 bij te houden? Of voor die € 42 er nog wat extra processorkracht erbij nemen?
3) Is bij Dell pc's een grafische kaart inderdaad makkelijk bij te plaatsen?
4) Geeft die magere voeding problemen bijvoorbeeld in geval er een grafische kaart bijkomt?
In de Dell pc ligt een geintegreerde nVidia® GeForce® 6150 LE grafische kaart, dus geen aparte grafische kaart. Je kunt er bij Dell weliswaar voor € 107 een 256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro PCI Express grafische kaart inzetten. Maar rondsurfend zie ik nergens echt positieve berichten over dit ding. En voor wat minder plaats je er een, vermoedelijk, betere en modernere 8500 kaart zelf in die ik in de Best Buy pc zie. Of wat er over een jaartje dan ook nog meer beschikbaar is.
Er kan trouwens voor € 42 extra een AMD 5000+ processor in.
Minpunt is dat er een kast bij zit met een 280W voeding. Heb er geen kijk op maar zo ongeveer elk ander systeem dat ik bekeken heb, bevat al gauw 350W of meer. En wat koeling betreft weet ik het ook niet.
Waarom geen best buy budget configuratie? Ik krijg dat nergens echt lekker in een keer op het scherm. En deze Dell komt wel enigszins in de buurt, vermoed ik. Of niet?
Het zit als volgt in elkaar:
AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4400+
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Geen monitor
1.024 MB [2 x 512] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
250 GB serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-geheugen
Geïntegreerde nVidia® GeForce® 6150 LE grafische kaart
16x DVD+/-RW-station
Dell™ Entry QuietKey USB-toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart
Geïntegreerde 7.1-kanaals high-definition audio
13-in-1 geheugenkaartlezer
Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
Mijn vragen:
1) Ervaringen met dit systeem?
2) Voldoet ie voor het beoogde gebruik en vooral, is zo'n processor goed genoeg om de ontwikkelingen van een jaar of 3,4 bij te houden? Of voor die € 42 er nog wat extra processorkracht erbij nemen?
3) Is bij Dell pc's een grafische kaart inderdaad makkelijk bij te plaatsen?
4) Geeft die magere voeding problemen bijvoorbeeld in geval er een grafische kaart bijkomt?