Kijk voor je max temp cpu dan even hier,,EleanorNL schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:29:
CoreTemp kan ik niet werkend krijgen op Vista x64. Daarom gebruik ik SpeedFan.
http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-c2.php
Kijk voor je max temp cpu dan even hier,,EleanorNL schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:29:
CoreTemp kan ik niet werkend krijgen op Vista x64. Daarom gebruik ik SpeedFan.
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 19:15 ]
zal vanavond ff de pics posten.. zodra ik thuis ben van werk....Terranca schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:44:
[...]
Ja ben erg benieuwd naar foto'sga dan morgen ook eens even langs een aantal ijzerwarenhandels om daar te kijken. In dat geval wordt t schroef->washer->insulator->clip->washer->veertje->clip->schroef-ding .. lijkt dat een beetje te kloppen? En zo niet wordt t schroef->washer->insulator->rubber-washer->washer->schroefding. Ga 't eerst eens zonder lappen proberen, aangezien ik mn hele systeem nog binnen moet krijgen. Dan lekker lappen als de tempraturen hoog blijven
[edit]
Oh bedenk me nu dat ik ook zo'n Thermalright LGA775 backplate hebdus die komt dan ipv de washer+insulator aan de onderkant van t mobo...
Verwijderd
Ik had die temps ook met een Infinity + E6600 bij een roomtemp van 25-27c op 1.325v @ 3.2ghz/EleanorNL schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:05:
Draai nu al bijna 3 uur Orthos, 1,35V en op 3,2GHz, so far so good. Temps van 51 graden van de cores (core 1 en core 2 beide 51, totaal rond de 55).
Zijn dit nou nette scores? Valt me eerlijk gezegd niet tegen, maar ik denk dat als ik hoger ga met mijn vcore dat ik dan snel boven de 60 zit!
PS de koeling zou nog beter kunnen (1 outlet en 1 infinity koeler is alles wat ik heb in mijn Sonata II). Tevens was het nu redelijk warm in de kamer.
That Is The Question
[ Voor 199% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 22:22 ]
ben net dus 20 minuten bezig geweest om pics te uploden en een reply te maken voor jeTerranca schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:44:
[...]
Ja ben erg benieuwd naar foto'sga dan morgen ook eens even langs een aantal ijzerwarenhandels om daar te kijken. In dat geval wordt t schroef->washer->insulator->clip->washer->veertje->clip->schroef-ding .. lijkt dat een beetje te kloppen? En zo niet wordt t schroef->washer->insulator->rubber-washer->washer->schroefding. Ga 't eerst eens zonder lappen proberen, aangezien ik mn hele systeem nog binnen moet krijgen. Dan lekker lappen als de tempraturen hoog blijven
[edit]
Oh bedenk me nu dat ik ook zo'n Thermalright LGA775 backplate hebdus die komt dan ipv de washer+insulator aan de onderkant van t mobo...
Verwijderd
Dual boot XP 32/Vista 64TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:34:
Doe niet zo moeilijk:
Poll: Welk OS gebruik jij als OC'er met C2D?
...
Is 9x361 orthos stabiel met 1.35v en geeft 9x367 bsod op zelfde settings?EleanorNL schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:44:
Hm. Ik heb het systeem nu op 361x9 staan, 1:1 met Vcore op 1,35V. 356MHz op 1,325V werkte niet. 367 op 1,35V ook niet: beide gaven een blauw scherm. Ik durf eigenlijk niet mijn Vcore hoger te doen aangezien ik nu op temps van 55 graden zit. Misschien is het verstandig de Vcore iets hoger te doen, maar dan ook eerst de FSB weer iets lager te doen om te zien wat de temps worden?
Weet je ook welk weeknummer jouw 6600 heeft? Heb gezocht maar volgens mij heb je het nog niet gepost. Ook vroeg ik me af op welk voltage je NB/SB/FSB dingen staan.EleanorNL schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:44:
Hm. Ik heb het systeem nu op 361x9 staan, 1:1 met Vcore op 1,35V. 356MHz op 1,325V werkte niet. 367 op 1,35V ook niet: beide gaven een blauw scherm. Ik durf eigenlijk niet mijn Vcore hoger te doen aangezien ik nu op temps van 55 graden zit. Misschien is het verstandig de Vcore iets hoger te doen, maar dan ook eerst de FSB weer iets lager te doen om te zien wat de temps worden?
[ Voor 5% gewijzigd door yassine op 06-06-2007 03:10 ]
Ja. 356MHz (precies 3,2GHz) heeft 4 en een half uur stabiel gedraait. 361 met hetzelfde voltage (1,35) startte op, half uurtje Orthos gedraaid (toen op stop geklikt maar geen foutmelding ofzo).Viss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:09:
[...]
Is 9x361 orthos stabiel met 1.35v en geeft 9x367 bsod op zelfde settings?
3.2 met 1.35v bios is erg netjes voor een nieuwe(re) C2D.
Heb hem wel eens gepost, maar maakt niet uit, komt ie: L648G592. Als ik het goed heb week 48 van 2006. Voltages op NB/SB/FSB: NB/SB: laagst, FSB Termination Voltage: 1,300V. NB: 1,25V, SB: 1,5V (ICH chipset voltage op auto). Ik had het iets hoger staan in het begin (zoals het in de guide vanuit de TS staat), maar dat gaf fouten tijdens het booten.JCS schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:50:
[...]
Weet je ook welk weeknummer jouw 6600 heeft? Heb gezocht maar volgens mij heb je het nog niet gepost. Ook vroeg ik me af op welk voltage je NB/SB/FSB dingen staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Googolplex op 06-06-2007 09:57 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Googolplex op 06-06-2007 10:08 ]
Testing (Static Read staat in die guide ook op disabledViss schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:05:
4-4-4-10-4-35 zou geen probleem moeten zijn. Static read heb ik altijd disabled.
[ Voor 12% gewijzigd door Googolplex op 06-06-2007 10:11 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Viss op 06-06-2007 10:21 ]
[ Voor 108% gewijzigd door Googolplex op 06-06-2007 10:40 ]
Als dat idle temps zijn is het vrij hoog, stressed is het prima. Koeler zou toch wel een stuk warmer dan je vingers moeten zijn lijkt me.EleanorNL schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:59:
Buitentemperatuur = 24°C. Cores 49-51°C, CPU 55°C.
Dit met 367x9 op een voltage van 1,375 (werkt nu opeens wel).
Maar nou nog een keer, mijn koeler voelt niet bepaald heet aan, gewoon lauw. Is dit een goed of een slecht teken?
[ Voor 18% gewijzigd door Googolplex op 06-06-2007 17:38 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 19:07 ]
Als ik dit zo hoor dan denk ik dat je koeler niet goed vast zit. Als er temps worden uitgemeten van 48 graden op idle, en je koelblok is koud, dan kan dat maar 1 ding betekenen (sensor kan ook kapot zijn, maar lijkt mij minder voor de hand liggend). Misschien even checken?Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:03:
Hier geeft mijn systeem CPU temp 48 graden aan (idle) als ik met mijn vingers voel aan de cpu of aan dat zilver kleurig element van de freezer pro (PC staat aan), voelen deze gewoon koel aan, volgens mij is de temp meter van mijn cpu gewoon kapot......de cores zijn 29 en 30 graden......
Ook heb ik nog nooit gemerkt dat er echt hele warme lucht uit mijn kast werd geblazen...
Stel ik laat mijn pc een tijd stressed lopen en cpu zou (volgens mijn systeem) rond de 67/68 graden zijn, dan moet er toch hele warme lucht uit de kast worden geblazen?
Verwijderd
Uiteraard heb ik daar al naar gekeken....hij zit echt vast hoor.....trouwens...anders valt hij wel van het mobo af...EleanorNL schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:37:
[...]
Als ik dit zo hoor dan denk ik dat je koeler niet goed vast zit. Als er temps worden uitgemeten van 48 graden op idle, en je koelblok is koud, dan kan dat maar 1 ding betekenen (sensor kan ook kapot zijn, maar lijkt mij minder voor de hand liggend). Misschien even checken?
Verwijderd
Verwijderd
Dit is toch normaal denk ik, dat is toch net de bedoeling van een koeler: om de warmte zo snel, goed mogelijk te geleiden en deze dan af te geven aan de omgeving. Je airflow neemt de warmte van je koeler mee naar buiten. Als je koeler heet zou lopen zou ik pas vragen beginnen stellen!EleanorNL schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:59:
Buitentemperatuur = 24°C. Cores 49-51°C, CPU 55°C.
Dit met 367x9 op een voltage van 1,375 (werkt nu opeens wel).
Maar nou nog een keer, mijn koeler voelt niet bepaald heet aan, gewoon lauw. Is dit een goed of een slecht teken?
Verwijderd
De heatpipes moeten wel warm aanvoelen hoor, anders maakt je koeler gewoon slecht contact . .Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:29:
[...]
Dit is toch normaal denk ik, dat is toch net de bedoeling van een koeler: om de warmte zo snel, goed mogelijk te geleiden en deze dan af te geven aan de omgeving. Je airflow neemt de warmte van je koeler mee naar buiten. Als je koeler heet zou lopen zou ik pas vragen beginnen stellen!
[ Voor 104% gewijzigd door Googolplex op 07-06-2007 16:05 ]
[ Voor 28% gewijzigd door JohnB op 07-06-2007 16:38 ]
Het wordt een beetje lastig misschien maar je kan het altijd proberen. Ik gok dat de vorige eigenaar van jouw CPU de 3,2Ghz haalde door middel van 8×400. Ik geloof dat die geheugenstikjes dit toch wel moeten halen. Ik denk dat je op deze manier die 3,2Ghz op 1,35v makkelijk haalt. Suc6.
Bedankt voor je reactie. Natuurlijk had ik mijn PCI-E op 100mhz gezet. Het overclocken van de bus kan fout gaan met m'n sata schijven en daar zit ik niet op te wachten. Naar mijn idee haal je ook meer winst door gewoon je GPU zelf over te clocken (+ Geheugen).JCS schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:05:
[...]
Het wordt een beetje lastig misschien maar je kan het altijd proberen. Ik gok dat de vorige eigenaar van jouw CPU de 3,2Ghz haalde door middel van 8×400. Ik geloof dat die geheugenstikjes dit toch wel moeten halen. Ik denk dat je op deze manier die 3,2Ghz op 1,35v makkelijk haalt. Suc6.
Owja wat betreft die guide, ik weet niet precies welke dat is, maar voor het geval dat zet iig even je Pci-E terug naar 100mhz. Verder kan ik je deze voltages aanraden omdat die voor een dergelijke overclock voldoende moeten zijn. FSB termination: 1,3 NB: 1,25 SB: 1,5
Precies, lappen zou het er niet slechter maken. Ook wist ik dat van de meeste C2D's de heatspreader nogal hol staan (randen hoger). Dat bleek bij mijn exemplaar ook het geval te zijn en het midden lag vervolgens ook weer wat hoger. Verre van ideaal dus. Ook had ik dit eerst gechecked met een stanley mesje. Daarnaast wist ik van screenshots van de vorige eigenaar dat hij 3,2Ghz op 1,35v haalde Orthos stable voor 11uur.WinnieXX schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:38:
Ben je als eertse gaan lappen, zonder pc thuis aan te zetten en proberen over te klokken?
[ Voor 11% gewijzigd door tim_heijt op 07-06-2007 18:52 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Check de temps van de rest van zn meuk, waterblok enzo. Blijkbaar wordt er geen contact gemaakt.ikbengoofy schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 00:28:
ik begrijp het doel niet helemaal om je fans uit te zetten en je waterslang af te knijpen? is dat in het motto van laten we de max temp is gaan opzoeken?
Ik heb een Tuniq in bestelling staan. Had een scythe, maar wilde wat beters. Hij is wel slecht leverbaar aangezien er een nieuwe aankomt (identiek, alleen met LED fan & out-of-the-box AM2 ondersteuning). Kwa bang for buck is de Tuniq het beste. De beste cooler is de Thermalright Ultra 120 Extreme. Maar die kost 20+ euro meer...Thund3r schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:20:
Even een vraag,
Ik heb nu een C2D E6600 stabiel op 3.6Ghz draaien (FSB 400mhz)
4x 1GB Chaintech PC6400 (wel CL5) (Mobo is een P5B)
De vcore heb ik nu op 1.4, maar mijn Zalman7000 trekt het niet helemaal (die had ik nog liggen destijds, en koelde iets beter dan de boxed) De CPU word nu met zo'n warm weer vaak 65c, toch de reden dat ik op zoek ben naar een beter CPU cooler. Heb al enkele roundups gelezen, maar wil toch liever op de ervaringen van de mensen hier afgaan, aangezien de roundups elkaar nogal eens tegenspreken, en vaak erg vaag doen over de geluidsproductie.
Ik zag in enkele reviews oa de Tuniq Tower 120, Thermaltake Big Typhoon, Thermaltake Big Typ 120 VX er goed uitkomen, is het verstandig om voor 1 van deze te kiezen? Of raden mensen me wat anders aan?
Of laatste optie, komt het gewoon door die hoge vcore? (Eronder werd hij wat onstabiel) en is dan de enige oplossing watercooling (of teruclocken natuurlijk)?
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 12:49 ]
Verwijderd
3.6Ghz met 1.4 vCore is heel goed, draait hij hierop Orthos stabiel voor bv; 8u? Ik heb voor 3.6Ghz een vCore van 1.6v nodig.Thund3r schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:20:
Even een vraag,
Ik heb nu een C2D E6600 stabiel op 3.6Ghz draaien (FSB 400mhz)
4x 1GB Chaintech PC6400 (wel CL5) (Mobo is een P5B)
De vcore heb ik nu op 1.4, maar mijn Zalman7000 trekt het niet helemaal (die had ik nog liggen destijds, en koelde iets beter dan de boxed) De CPU word nu met zo'n warm weer vaak 65c, toch de reden dat ik op zoek ben naar een beter CPU cooler. Heb al enkele roundups gelezen, maar wil toch liever op de ervaringen van de mensen hier afgaan, aangezien de roundups elkaar nogal eens tegenspreken, en vaak erg vaag doen over de geluidsproductie.
Ik zag in enkele reviews oa de Tuniq Tower 120, Thermaltake Big Typhoon, Thermaltake Big Typ 120 VX er goed uitkomen, is het verstandig om voor 1 van deze te kiezen? Of raden mensen me wat anders aan?
Of laatste optie, komt het gewoon door die hoge vcore? (Eronder werd hij wat onstabiel) en is dan de enige oplossing watercooling (of teruclocken natuurlijk)?
[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 08-06-2007 15:58 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Uhm, wel goed lezen heThund3r schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:53:
Okeej idd slechte leverbaarheid van die Infitiy van Scythe, ik bel ff de lokale PC boer op, en die heeft um gewoon liggen
Straks ff ophalen, ik houd jullie op de hoogte, kheb het idee dat die 3.6ghz totaal niet de limiet van E6600 is. (Mn oeroude Zalman 7000 wel)
Verwijderd
Helve rijstkorrel in het midden, en die lekker uitsmeren met een stukje papier (wel wat dikker papier), een bankpasje vind ik net iets te dik. Daarna even de koeler erop en ronddraaien, eraf halen, en als het er goed en geleidelijk uit ziet (moet je wat moeite voor doen met dat papierje (het randje ervan)), gewoon de koeler erop enzoVerwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:42:
Arctic Silver 5 net binnen gekregen, wat is nu de beste manier om aan te brengen...en hoeveel?
[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 08-06-2007 20:02 ]
Verwijderd
Ik doe het meestal met wat alcohol en twee wattenschijfjes (één voor de IHS, één voor de koeler). Zolang het zichtbare eraf is, zit het meestal wel goed. Echter, in de groeven van je IHS laat je wat achter, wat wel beter is om eraf te halen, maar ach.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:19:
volstaat het als ik de oude koelpasta verwijder met "oor stokjes"of zoals in die pdf staat met een koffiefilter? Moet je altijd nog met een cleaner verder schoon maken?
Verwijderd
Ok, alcohol heb ik wel, zal het eens proberen..slechter als nu kan het niet gaan...:(TheZeroorez schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:21:
[...]
Ik doe het meestal met wat alcohol en twee wattenschijfjes (één voor de IHS, één voor de koeler). Zolang het zichtbare eraf is, zit het meestal wel goed. Echter, in de groeven van je IHS laat je wat achter, wat wel beter is om eraf te halen, maar ach.
Let wel op dat je geen wasbenzine/terpentine/whatever met olie gebruikt, dat laat een laagje achter, en is dus ook erger als je morst oid.
Verwijderd
Ook ik heb hier iets aanVerwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:09:
Beetje alcohol doet wonderen ja. Probeer met de nieuwe koelpasta echt de "vinger-in-een-boterhamzakje" methode eens. Gewoon je wijsvinger erin stoppen, en het zakje strak eromheen trekken. Vervolgens kun je dat druppeltje koelpasta echt _perfect_ uitsmeren over de gehele heatspreader!
Pure alcohol (96%) is makkelijk bij de kruidvat te halen voor iets meer dan 2 euroEleanorNL schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:04:
[...]
Ook ik heb hier iets aan. Binnenkort mijn oude Radeon 9700Pro van een Zalman VF700 voorzien. Het spul wat er nu tussen zit kan ik er gemakkelijk af halen? (Pure alcohol heb ik niet dus dat wordt moeilijk)
Hehe, okMercedesCLS schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:50:
[...]
Pure alcohol (96%) is makkelijk bij de kruidvat te halen voor iets meer dan 2 euro
Verwijderd
Nofi, maar je kunt het ook overdrijven. Ten eerste zou ik altijd de koelpasta zelf uitsmeren over de gehele heatspreader. En uh, ga je het verschil tussen huis tuin & keuken alochol en IPA merken? Ik denk van niettim_heijt schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:44:
Beste mensen voor het aanbrengen van AS5 op C2D processors geldt allang niet meer het rijstkorrel principe. Dit is voor single core cpu's, voor dual en quad cores gelden weer andere aanbreng technieken. Voor de Intel C2D's moet het in een streep worden aangebracht volgens Arctic Silver. De PDF van hun valt hier te downloaden voor meer details hierover.
Daarnaast kijk uit waarmee je je CPU IHS en je base van je Heatsink schoonmaakt. Alle alcohol waarover hier wordt gesproken is NIET aan te raden, zowel de 70% versie als de >90% versie. Dit is Ketonatus 90% alcohol en bevat een stof die ervoor zorgt dat het niet drinkbaar is + nog belangrijker het bevat olie. Vraag maar eens aan een apotheker na, deze zal dit bevestigen. Olie is altijd niet optimaal hittedoorgevend. Je wil een zuivere IHS en Heatsink base, daarvoor moet je Iso Propylalcohol gebruiken (ook wel IPA genoemd of Iso Propanol). Dit is zeer zuiver en laat geen residu achter en dit is wat we immers willen. Het is zeer goedkoop te krijgen bij b.v. Electronica-Online.nl voor €5,50 per handige spuitbus van 200ml.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Ik weet niet of je het merkt, maar waarom zou ik niet het meest zuivere dat makkelijk verkrijgbaar is kopen/gebruiken? Ik zeg niet dat het de heilige graal is en zou ook niet meteen IPA kopen als ik gewoon 90% of 96% alcohol ketonatus of gedenatureerd thuis in de kast had staan. In mijn post wilde ik gewoon informatie geven aan mede-tweakers die nu niks in huis hebben en willen weten wat het beste reinigingsmiddel is, daarnaast gaven een aantal mensen volgens mij dus niet het beste advies met die >90% alcohol.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:03:
[...]
Nofi, maar je kunt het ook overdrijven. Ten eerste zou ik altijd de koelpasta zelf uitsmeren over de gehele heatspreader. En uh, ga je het verschil tussen huis tuin & keuken alochol en IPA merken? Ik denk van niet
Idd, ik twijfel nu tussen een E6600 of een E6750/E6850.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:54:
even offtopic de nieuwe core 2 duo zijn bij www.azerty.nl te bestellen 2weken levertijd
Verwijderd
De E6850 draaid stock op 3Ghz en is 'maar' 60 euro duurderMensionXL schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:41:
[...]
Idd, ik twijfel nu tussen een E6600 of een E6750/E6850.
Hoe zal die hogere bus (en lagere multiplier) uitvallen qua OC resultaten?
Pietje precies modus:Rol-Co schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:45:
cpu en koelblock schoonmaken met wasbenzine is ok, alleen wel laten uitdampen, niet gelijk er op gooien.
[ Voor 6% gewijzigd door JohnB op 10-06-2007 00:52 ]
Had al 5 6850 bart, heb er nog 1 maar niet getest.....sommige gaan 4400 op airViss schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:50:
Indien de E6750/6850 stepping G0 betreft is dat zeker de moeite waard, gaan hard...
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Ik wacht even lekker op de prijsverlagingen eind juli en dan ga ik er ook een proberen onder een Thermalright ExtremeRol-Co schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:32:
[...]
Had al 5 6850 bart, heb er nog 1 maar niet getest.....sommige gaan 4400 op air
heb nu ander geheugen erin (Team Extreem 4-4-4-12 @400) nu draait m`n pc perfect op 8x399 of 8x400maddog_rvo schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:44:
Ik heb een probleempje met het overklokken van mijn E6420, ik kan vrij goed de 3Ghz halen echter 7x400 kan ik niet draaien (terwijl dit lager is) 6x400 draait dan weer wel. Geheugen timings heb ik stock staan (tis DDR2 800Mhz 5-5-5-18 geheugen).
2de probleem, vanaf +/- 8x370 loopt mijn computer nog wel stabiel echter heb ik plots last van stotteringen (pc blijft soms plots stilstaan) en mijn 3dmark score keldert als een idioot (4200 -> 2000)
terwijl ik PCI-e en PCI clocks stock heb staan (100 en 33.33). Orthos en superpi draaien wel normaal stabiel. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen (heb een Asus P5B)
Welk bord heb je? Bij sommige borden zakt bij het overklokken je pci-e van 16x naar 1x en ben je dus bijna al bandbreedte kwijt waardoor je kaart heel slecht lijkt te presteren. Het was volgens mij op te lossen met wat meer prik op je NB of wat te spelen met je pci-e frequentie.maddog_rvo schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:15:
[...]
heb nu ander geheugen erin (Team Extreem 4-4-4-12 @400) nu draait m`n pc perfect op 8x399 of 8x400
Iemand enig idee waarom maar 3Dmark06 graphics score blijven droppen bij overklokken terwijl de cpu score flink omhoog gaat?
Klinkt lekkerRol-Co schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:32:
[...]
Had al 5 6850 bart, heb er nog 1 maar niet getest.....sommige gaan 4400 op air
Bij mij lukt alcohol niet om het volledig schoon te maken. Ik gebruik eerst wasbenzine en wanneer alles schoon is maak ik het vetvrij met alcohol. Werkt heel goed bij mijWinnieXX schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:54:
[...]
Pietje precies modus:
Zou alcohol gebruiken. Wasbenzine is hoe dan ook toch wat vettig.
En dat is niet fijn voor je core.
Zie manual van Arctic silver.
Verwijderd
De 6750 loopt op 2,66 GHz, dus 2666 / 333 = 8. De multiplier is dus 8.Waster schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:37:
[...]
Bij mij lukt alcohol niet om het volledig schoon te maken. Ik gebruik eerst wasbenzine en wanneer alles schoon is maak ik het vetvrij met alcohol. Werkt heel goed bij mij![]()
En nog een vraagje. Wat is nou de multiplier van E6750? Het staat niet in de topicstart.
Bij mij staat ie op x4,Viss schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:39:
Precies pci-e staat op x1 (cpuz tabblad moederbord) ipv x16 waarschijnlijk. Bij mij helpt het om geen auto settings te gebruiken voor voltage FSB/SB/NB.
[ Voor 64% gewijzigd door JohnB op 10-06-2007 19:27 ]
Thanks. Dit had ik natuurlijk ook gewoon zelf kunnen uitrekenenVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:41:
[...]
De 6750 loopt op 2,66 GHz, dus 2666 / 333 = 8. De multiplier is dus 8.
Zie mijn vraag. Volgens mij zal het idd minder goed gaan overklokken dan de 1066Mhz varianten en lager.Waster schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:45:
[...]
Thanks. Dit had ik natuurlijk ook gewoon zelf kunnen uitrekenen![]()
Maar betekend dit niet gewoon dat deze proc veel minder goed kan overklocken? Je zit sneller tegen de fsb-grens aan van je moederbord, terwijl je een lager multiplier hebt kom je dan op een minder grote kloksnelheid. En die hoge fsb zorgen ervoor dat je duur geheugen met hoge kloksnelheid moet kopen. Ik wacht de overklockresultaten van andere tweakers af.
Verwijderd
Weet iemand misschien wanneer die prijsverlagingen komen voor H3?Thrills33ka schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:04:
wow ik moet echt wel een E6850 hebben
3,0 Ghz is wel leuk, vooral als je dat nog wat opschroeft
kom met mijn huidige E6400 niet eens boven de 2500 Mhz stabiel (ja ik heb al vanalles geprobeerd!)
eerst nog ff wachten op wat prijsdalingen
vanaf 1 juli was het toch?MensionXL schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:28:
[...]
Weet iemand misschien wanneer die prijsverlagingen komen voor H3?
Alleen bovenste slot is x16 op commando, onder nooit.WinnieXX schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:48:
[...]
Bij mij staat ie op x4,![]()
Voltages staan niet op auto op mijn Commando, zoals je al zei.
Update:
Na bios reset heb ik op bovenste pcie slot x16 en op onderste als ik kaart daar heb x4
terwijl dat toch ook x16 is.
Niks om mij druk over performance te maken neem ik aan. Ook niet als ik eventueel 2e 2900XT erbij haal.
22 Juli dacht ik...MensionXL schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:28:
[...]
Weet iemand misschien wanneer die prijsverlagingen komen voor H3?
Fsb wall ligt afaik bijna altijd bij je cpu, of je mobo moet niet al te best klokken. En duur geheugen met hoge kloksnelheden is niet nodig. Setje D9GMH dat 600/1200MHz doet heb je tegenwoordig al voor €120 dus.Waster schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:45:
[...]
Thanks. Dit had ik natuurlijk ook gewoon zelf kunnen uitrekenen![]()
Maar betekend dit niet gewoon dat deze proc veel minder goed kan overklocken? Je zit sneller tegen de fsb-grens aan van je moederbord, terwijl je een lager multiplier hebt kom je dan op een minder grote kloksnelheid. En die hoge fsb zorgen ervoor dat je duur geheugen met hoge kloksnelheid moet kopen. Ik wacht de overklockresultaten van andere tweakers af.
P5B deluxe, dat probleem heb ik inderdaad ook, ben al behoorlijk aan het zoeken geweest om dit op te lossen (PCIe op 110 was volgens een engels forum de oplossing) Sisoft blijft echter altijd 16x aangeven dus ik twijfel of dit wel klopt. Prik op SB verhogen resulteert bij mijn bord in errors op m`n disk en het niet booten van windows.... (dacht dat ik die moest hebben aangezien daar PCIe bij staatbassie_ schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:29:
[...]
Welk bord heb je? Bij sommige borden zakt bij het overklokken je pci-e van 16x naar 1x en ben je dus bijna al bandbreedte kwijt waardoor je kaart heel slecht lijkt te presteren. Het was volgens mij op te lossen met wat meer prik op je NB of wat te spelen met je pci-e frequentie.
[ Voor 10% gewijzigd door maddog_rvo op 11-06-2007 08:43 ]
nieuws: 'Intel verlaagt prijzen al in juli'Thrills33ka schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:31:
[...]
vanaf 1 juli was het toch?
alleen die E6850 is al 260 euro op Azerty.nl dus daar zal die prijsverlaging al zijn doorgevoerd...
d8 dat die E6850 na prijsverlaging 260 werd, of wordt ie soms nog lager?
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Dat een 16x slot op het bord zit wilt niet zeggen dat er ook 16 lanes aan vast geknoopt zitten. De p965, x975 en de p35 hebben allemaal niet genoeg pci-e lanes om 2 16x sloten te vullen. Als je 2 x 16 lanes wilt hebben moet je nvidia's 680i hebben.WinnieXX schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:48:
[...]
Update:
Na bios reset heb ik op bovenste pcie slot x16 en op onderste als ik kaart daar heb x4
terwijl dat toch ook x16 is.
Niks om mij druk over performance te maken neem ik aan. Ook niet als ik eventueel 2e 2900XT erbij haal.
Het staat daar nog altijd in dollarsbrama schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:52:
[...]
nieuws: 'Intel verlaagt prijzen al in juli'
260 Euro klopt dus, da's de nieuwe prijs.
Verwijderd
Ben zelf zeer tevreden over het Team Xtreem, werkt al stukken beter als de kingston die ik ervoor had, dat was geen OC geheugen (gewoon valueram) maar wilde niet eens op 400Mhz lopen terwijl het daar wel voor gemaakt wasmaratropa schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:46:
Ik heb 2 p5b deluxe's met in beide 2gb team xtreem 800mhz. Nu zit ik er aan te denken om al dat team geheugen in de ene te zetten, en dan in de andere een nieuw setje. Maar wat zouden jullie op een p5b deluxe zetten op dit moment? (pc6400)
Team xtreem?
Corsair twinx?
kingston hyperx?
Geil?
Dit lijken de populairste..
Kijk ook even naar OCZ geheugen, is ook erg goed geheugenmaratropa schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:46:
Ik heb 2 p5b deluxe's met in beide 2gb team xtreem 800mhz. Nu zit ik er aan te denken om al dat team geheugen in de ene te zetten, en dan in de andere een nieuw setje. Maar wat zouden jullie op een p5b deluxe zetten op dit moment? (pc6400)
Team xtreem?
Corsair twinx?
kingston hyperx?
Geil?
Dit lijken de populairste..
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq