Toon posts:

double omzetten naar losse characters

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe je een double getal (bv. 123.456) om kan zetten naar losse chars. volgens mij moet je d'r de ascii waarde bij optellen (+48) maar ik kom er nog niet uit.

bvd

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

sprintf(), even er vanuit gaande dat je C, C++ of PHP gebruikt, dat zeg je namelijk niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Radiant op 28-05-2007 09:23 ]

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11 19:57
in Java: Double.ToString(123.456)
in c#: 123.456.ToString();

in C of C++ weet ik niet of er een standaard manier voor is..

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op verschillende manieren dus en per taal afhankelijk. Overigens is dit met google vrij makkelijk te vinden.

Daarnaast verwachten we hier veel meer van een topicstart. Je hebt een vrij simpele vraag maar je vergeet nu al aan te geven welke taal je gebruikt, wat je nu zelf hebt geprobeerd en wat daar nu niet mee lukte. Iets wat we wel van je verwachten. Het is hier geen helpdesk om even snel een vraagje te kunnen stellen. Lees voor een volgende keer Programming Beleid door (en dan met name Programming Beleid - De Quickstart) zodat je weet wat we hier van je verwachten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.