Toon posts:

Prestatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zaterdag mijn eigen media center gebouwd met de volgende onderdelen:

Amd 3800 + EE Processor
Buffalo 1 gb pc 6400 geheugen
Asrock AliveNF6G -DVI Mobo
(- NVIDIA® GeForce 6150SE Chipsets)

Met Vista als besturingssysteem, nu loopt het systeem best wel lekker. Alleen waar ik hem voor wil gebruiken gaat dus niet zo lekker. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor films te kijken en een beetje te internetten. Nu gaat het met internet en films (normale dvd film) kijken wel goed alleen met HD- Films gaat het niet zo goed. En dat was toch iets waar ik me wel een beetje op verheugd had. Het beeld schokt of loopt achter met het geluid.
Ik kan me eigen nu niet voorstellen dat mijn systeem te zwak is om dit voor elkaar te krijgen, dus ik zal iets verkeerds gedaan hebben. De drivers zijn allemaal geupdate en ook de bios is geupdate naar de nieuwste versie. Wat kan ik eventueel anders instellen zodat het kijken van HD- Films wel gaat.

Ik zie wel als ik b.v. de taakbeheer opent en dan een hd film opstart dat mijn geheugen vol loopt en als ik de film stop zet ik zo'n 50 % van mijn geheugen verbruik. Is het dan raadzaam om extra geheugen te kopen of helpt dit niet? (PC gebruikt zowieso 50% van het geheugen ook al lopen er geen extra programma's mee)
Ik ga er niet op gamen dus ik denk dat een videokaart niet aan de orde is.

En nog even een vraagje over het MCE toestenbord... Werkt dit ook onder Vista of alleen onder MCE?

Verwijderd

Als het geheugen vol loopt dan gaat hij naar zijn virtueel geheugen (jouw harde schijf) en deze is trager, dus meer geheugen/snellere harde schijf(partitie) kan jouw probleempje oplossen.
Is bij vista 2GB niet standaard aanbevolen?

Als jij toch niet game'd, kun je het geheugen dat jouw onboard viodeokaart van jouw ramplankjes snoept verminderen, waarschijnlijk in het bios kun je dit instellen, dan houd je meer over voor je proc.
ipv 512 zou je deze in kunnen stellen op 256MB.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 09:21 . Reden: 2gb vista / 512=>256MB ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij was het 1 gb geheugen. Alleen zag ik net dat mijn onboard grafische kaart ook al wat van die 1 gb wegsnoept. Daarom zal hij zowieso op 50% lopen. Zal morgen nog even 1 gb erbij halen en hopen dat het dan is opgelost.

En dat toetsenbord is daaar wat van bekend.
Werk nu op een microsoft 2000 toetsenbord...op zich wel een fijn toetsenbord. Alleen ik zit op het maximaal van het bereik en soms hapert er wat dan..(op zich wel raar ..in de gebruiksaanwijzing staat dat ie 6 meter moet kunnen overbruggen. Maar ik zit 4 meter van de tv af (en ook de reciever) En nog weigert hij.) bv de muis waar dan de scroll knop of de andere knoppen niet van werken. Best irritant.
Ik zag dat dat MCE toetenbord een bereik heeft van 9 á 10 meter. Dus dat zou voor mij ideaal zijn. Maar werk het ook onder Vista??

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 13:57 ]

Verwijderd

En dat toetsenbord is daaar wat van bekend.
Werk nu op een microsoft 2000 toetsenbord...op zich wel een fijn toetsenbord. Alleen ik zit op het maximaal van het bereik en soms hapert er wat dan..(op zich wel raar ..in de gebruiksaanwijzing staat dat ie 6 meter moet kunnen overbruggen. Maar ik zit 4 meter van de tv af (en ook de reciever) En nog weigert hij.) bv de muis waar dan de scroll knop of de andere knoppen niet van werken. Best irritant.
Ik zag dat dat MCE toetenbord een bereik heeft van 9 á 10 meter. Dus dat zou voor mij ideaal zijn. Maar werk het ook onder Vista??
Modbreak:Schoppen binnen 24u is niet de bedoeling -als je iets wilt toevoegen, gebruik de edit-knop.

En nee, dat kun je niet vanuit een ander account doen, maar het hebben van meerdere accounts is op GoT dan ook niet toegestaan. Check binnenkort je mail...

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 28-05-2007 12:34 ]