Toon posts:

GamePc (1000,- max)

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Na 5 jaar geen pc meer te hebben gekocht, leek het me verstandig om het nu maar eens te gaan doen :). Aangezien jullie meer verstand ervan hebben en ik met enkele vragen zit zouden jullie mij eventueel kunnen helpen.

Doel van de pc:
Deze pc gaat gebruikt worden voor: HDFilms, Gamen en nouja en beetje de standaard dingen (Surfen op internet msnen enzo). Deze pc zal niet veel overgeclocked worden!

Wat Wil ik erin hebben.
Op dit moment ziet mijn samenstelling er als volgt uit

Winkel waar ik het allemaal ga halen:
De pc zal samengesteld worden bij 4launch (ik woon namelijk daar maar 5 km vandaan)

Let op er zit geen Double layer DVD writers in de samenstelling. Die regel ik bij aankoop! Die keuzes staan al vast!

Geheugen:
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) € 57,47

Kingston heeft levenslange garantie :)
PC 5300 lijkt me goed genoeg voor 3 GHZ overclock, dus dat is goed genoeg.

Vragen
Ik zie laatste tijd mensen vaak voor GeIL kiezen? Wat is het verschil, is het beter?

Koeler
[b]€ Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 15,85

Nice and quiet :)
Verder niets op aan te merken.

Mobo
Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 143,78

Ik moest een moederbord kiezen, maar ik zou echt niet weten welke. Tja ik weet dat het socket 775 moest zijn en ik ben er zeker van da ik geen SLI ga doen, veel te duur namelijk. En raid zou ik wel willen, dus daar moest ik ook voor kiezen. Ik kies geen P35, aangezien DDR3 waarschijnlijk te duur gaat worden, komende 2 jaar. Dus ik wacht liever.

Is er misschien een andere goede optie? Ik hoor mensen vaak over Gigabyte mobo´s praten, maar ik heb zelf alleen ervaring met Asus.

Harddisks:
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)

Tja volgens de meeste is dit de stilste van allemaal. Maar ik zit met een dilemma

vragen
Is deze alleen goed genoeg of zal ik in Raid 0
2x Seagate barracuda 10.000 250GB 7200rpm gaan, maar maakt dit niet veel geluid?
beantwoord

VGA
Asus GeForce 8600 GTS 256MB DDR3 Silent! (PCI-e, 2x DVI) € 122,33

Ik heb niet voor de 8800 GTS gekozen omdat er geen ondersteunig is voor HD decoding, waardoor de CPU enorm belast wordt en daar heb ik absoluut geen zin in dat de pc herrie gaat lope make, doordat hij dan sneller moet gaan koele (Het is namelijk wel eens 35 grade op mijn kamer in de zomer)

Voeding
Cooler Master RS-500-ASAA iGreen Power, 500W (ATX 12V V 2.2) € 69,-
Cooler Master Powersupply RS-430-PCAP Extreme Power 430W

Ik zie deze vaak voorbij komen en daarom koos ik deze. Maar mijn vraag is of misschien de Voeding van OZC Gamestream 600 W een goede optie, aangezien ik van kleuren houd :P en mijn kast vind ik persoonlijk tot nu toe mooiste is die ik heb gezien (Op alienware kasten na). Maakt die veel geluid?
beantwoord dikke overkill is niet nodig.

Processor
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 191,-

No comment. Beste prijs/kwaliteit!

Kast
Recom BackDraft RC-BD-B (ATX, Geen PSU, Black, Window) € 57,95

jajaja Ik heb express de Sonata III of de Sonata ninhundred niet gekozen omdat ze gewoon mijn smaak niet zijn. Klinkt misschien een beetje dom dat ik zoveel geld uitgeef voor de looks, maarja het oog wilt ook wat en ik heb hem waarschijnlijk nog lang op mijn kamer! 8)7

Vragen?

[i]Volgens Azerty is er maar 1 Fanslot.
http://azerty.nl/producte...il/51/5023/backdraft.html
Aantal casefans standaard meegeleverd1 x 80 mm blauw

Mijn eerste vraag is: Is er geen andere optie dat ik er nog 1 extra bij kan laten zetten. van 80mm, aangezien ik op internet een mooie Fan heb gezien.

Mijn tweede vraag is: Ik heb ook een Coolermaster case gezien, maar er staat.
Aantal te plaatsen casefans 2x 120 MM, betekent dit dat er allen Fans van 120 mm op passen?
Ik kan namelijk die ik op internet heb gevonden niet in 120 mm verkrijgen. :(
Want anders zou ik voor die van Coolermaster gaan.[/i]
= beantwoord

Korte lijst van producten:

1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) € 57,47 € 57,47
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 15,85 € 15,85
Asus GeForce 8600 GTS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8600GTS/HTDP/256M € 122,33
Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 143,78
Cooler Master RS-500-ASAA iGreen Power, 500W (ATX 12V V 2.2) € 69,-
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 191,-
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) € 94,90 € 94,90

bij voorbaat dank voor al uw (jullie) hulp!!!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Inmiddels een standaardsysteem waar weinig over te melden valt al zullen de opmerkingen dat je een P35 chipset en een Gigabyte MB moet nemen net zoals in gelijkluidende topics vast wel weer komen.

Azerty zit er naast volgens de review van de kast op http://www.hardware.info/...ct/Recom_Backdraft_RCBDB/ daar staan trouwens nog een zooi reviews van kasten dus leef je uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 28-05-2007 09:06 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Wat Guardian Angel al zegt, dit is een standaardsysteem. Genoeg topics over te vinden op GoT. Lijkt me niet moeilijk om nog een keuze te maken met alle info op andere forums..

Verwijderd

Topicstarter
nouja bedankt voor de site Guardian, ik vond al zo raar dat er maar 1 fan in kon

Verwijderd

Die OCZ Gamestream van 600W is zware overkill, ik weet niet precies hoe duur hij is maar een dergelijke voeding heb jij zeker niet nodig. 500 watt is al ruim voldoende.

Als je voor stilte gaat zou ik geen 10.000 toeren schijf in raid zetten; dat maakt aardig wat herrie. Als je wel RAID wilt, ga dan voor Samsung.

Ik heb het idee dat dat G.e.I.L. geheugen steeds goedkoper wordt. Volgens mij was het vroeger een redelijk duur merk voor mensen die flink wilden overclocken, maar ik geloof dat ze nu ook een paar modules hebben voor de huis-tuin-en-keuken-consument. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik lees vaak dat het een erg goed merk is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.

Weet iemand iets meer over G.e.I.L die het in hun pc hebben?

Is er iets van een kleine modificatie mogelijk zodat ik de 120x120 fanslot kan omzetten in 80x80 slot?

Verder las ik in een andere topic dat Igreen niet een helemaal stille voeding is? Weet iemand anders een goede?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 12:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:42:
ok bedankt.

Is er iets van een kleine modificatie mogelijk zodat ik de 120x120 fanslot kan omzetten in 80x80 slot?
Waarom zou je dat om willen zetten? |:( Er zijn genoeg goede fans van 120x120 mm en die kosten vaak ook niet meer dan een tientje.

Verwijderd

een grotere fan is vaak stiller en effectiever dan een kleine.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 11:29
Kast is persoonlijk ik vind hem fucking lelijk :P

OT
Voor de rest het ziet er allemaal wel goed uit. MAAR een p35 chipset hoeft geen ddr3 geheugen dus je zou net zo goed voor een gigabyte p35 ds3 of ds4 kunnen gaan, de ds3 is zelf nog iets goedkoper dan het mobo dat je nu hebt, en zeker even goed zoniet beter. En ook nog iets beter voor de toekomst.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:16

Theo

moederbord

Ik vind je 500 watt voeindg wat aan de hoge kant. Bovendien vinden veel mensen de iGreen niet echt stil. Je kan daarom de eXtremepower eens overwegen, ook van Coolermaster. De 380 of 430 watt (met 120 mm fan aan de onderkant) moet dan ook ruim voldoende zijn voor je systeem

Nu met WP, PV, EV en PC

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
@Angeling

De prijs voor die 8600 GTS van Batum is fout in de pricewatch, want het linked naar een 8600GT.

Verwijderd

Er zijn echt tientallen topics over dit soort dingen ga eerst kijken dan posten.

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:40:
Ik vind je 500 watt voeindg wat aan de hoge kant. Bovendien vinden veel mensen de iGreen niet echt stil. Je kan daarom de eXtremepower eens overwegen, ook van Coolermaster. De 380 of 430 watt (met 120 mm fan aan de onderkant) moet dan ook ruim voldoende zijn voor je systeem
gekeken en veranderd thx
whiplash1990 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:40:
Kast is persoonlijk ik vind hem fucking lelijk :P

OT
Voor de rest het ziet er allemaal wel goed uit. MAAR een p35 chipset hoeft geen ddr3 geheugen dus je zou net zo goed voor een gigabyte p35 ds3 of ds4 kunnen gaan, de ds3 is zelf nog iets goedkoper dan het mobo dat je nu hebt, en zeker even goed zoniet beter. En ook nog iets beter voor de toekomst.
je kan bij 4launch geen gigabyte moederborden kopen >_<. En aangezien ik zelf de pc niet in elkaar durf te zetten (stel dat er iets foutgaat) moet ik wel een ander moederbord

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nog met 1 probleem met de videokaart

EN8600GTS SILENT/HTDP/256M de stille Asus versie 202,-

en

XFX GeForce 8600 GTS XXX Edition 222,-

maakt de XFX versie veel geluid? waarmee kan ik het vergelijken, aangezien hij overgeclocked is.
Of is het verschil tussen beide kaarten te verwaarlozen. (sorry ben niet zo'n expert)

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
De videokaart koeler is over het algemeen het onderdeel dat het meeste geluid veroorzaakt. Dat die XFX is overgeklocked maakt denk ik niet echt uit, lijkt me dat daar gewoon de standaard koeler op zit.
De silent van Asus maakt uiteraard totaal geen geluid maar zo'n fanless koeler is niet echt geschikt om over te clocken.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:59:
ik zit nog met 1 probleem met de videokaart

EN8600GTS SILENT/HTDP/256M de stille Asus versie 202,-

en

XFX GeForce 8600 GTS XXX Edition 222,-

maakt de XFX versie veel geluid? waarmee kan ik het vergelijken, aangezien hij overgeclocked is.
Of is het verschil tussen beide kaarten te verwaarlozen. (sorry ben niet zo'n expert)
Zelf geen ervaring met de 8600 coolers / Silent versies maar wat ik wel weet is dat de XXX edition van XFX niet passive gekoeld is. Verder zal de fan niet (veel) meer geluid maken dan als die niet overgeclocked is :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

Topicstarter
tja ik zalniet weten wat ik moet kiezen,

ik ga zowiezo mijn videokaart niet meer overklokken, dus is het verschil tussen de Silent en de XXX qua prestaties enorm veel? Dat ik toch voor die van XFX moet gaan.

of wat adviseren jullie persoonlijk?

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:40:
tja ik zalniet weten wat ik moet kiezen,

ik ga zowiezo mijn videokaart niet meer overklokken, dus is het verschil tussen de Silent en de XXX qua prestaties enorm veel? Dat ik toch voor die van XFX moet gaan.

of wat adviseren jullie persoonlijk?
Dat is echt een persoonlijke keuze idd.
Het is kiezen tussen een geluidloze videokaart of een videokaart die net wat beter presteert maar wel de grootste geluidsveroorzaker in je pc zal zijn.
De OC versie zal zeker een beetje performancewinst leveren, maar niet wereldschokkend, ik zou zelf de silent versie nemen, maar ik hecht bovengemiddeld veel aan stilte. :)

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 21:52
Pado schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:40:
@Angeling

De prijs voor die 8600 GTS van Batum is fout in de pricewatch, want het linked naar een 8600GT.
ik schrok al, heb net een 8600 GT besteld voor dat geld :P

Verwijderd

Topicstarter
UltraR-pc schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:02:
[...]

Dat is echt een persoonlijke keuze idd.
Het is kiezen tussen een geluidloze videokaart of een videokaart die net wat beter presteert maar wel de grootste geluidsveroorzaker in je pc zal zijn.
De OC versie zal zeker een beetje performancewinst leveren, maar niet wereldschokkend, ik zou zelf de silent versie nemen, maar ik hecht bovengemiddeld veel aan stilte. :)
dan zal het de silent versie gaan worden. Ik wist namelijk niet dat je VGA het meeste geluid produceerde. in mijn oude pc zit namelijk meeste geluid in de voeding (lijkt net een stofzuiger)

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Als je een bedrag van 200 a 225 euro aan een nieuwe videokaart gaat uitgeven...dan zou ik (als ik jou was) voor de 8800GTS met 256 mb gaan...die kost maar 25 tot 50 euro duurder...maar levert veel meer performance...

Een 8600GTS voor 225 euro kopen is 100 euro weggooien, omdat die evengoed presteert als de x1950 pro van 130 euro...

Ook zou ik voor de goedkopere moederboard: de asus p5b gaan...kost maar 85 euro en levert ongeveer hetzelfde als de p5b deluxe...(aangezien je toch niet gaat overclocken)

En voor de prijs zou ik als ik jou was gewoon 2x 250gb samsung schijven in raid 0 draaien...gaat een stuk sneller (met het laden van games)...en als je ene 500 gb schijf crashed is het gevolg hetzelfde dan wanneer 1 van die 2 schijven crashed...

[ Voor 39% gewijzigd door DeArmeStudent op 30-05-2007 14:07 ]

Verwijderd

Moederbord: Gigabyte DS3 (965 of P35) of als je echt Asus wil de gewone p5B. De deluxe heb je niet nodig, je gaat niet zwaar overklokken.

Graka: Zoals gezegd is de 8600GTS te duur voor wat ie biedt. Ofwel een X1950pro nemen (even snel maar pakken goedkoper) of doorsparen voor een monsterkaart à la de 8800 GTS.

Geheugen: Geil of Kingston, maakt niet echt uit. Op 't valuegeheugen van merken zitten vaak toch dezelfde chips, performanceverschil over de verschillende types geheugen heen is ook nul met core 2 duo.

Verwijderd

Ik zie laatste tijd mensen vaak voor GeIL kiezen? Wat is het verschil, is het beter?
Nemen ze dan hetzelfde soort geheugen (PC5300?)? Of nemen ze dan overlockmodules of PC4200?
Het ligt er dan toch ook aan wat voor geheugen ze nemen!
En als het ook PC5300 geheugen was met 2GB, dan kan je dat toch ook zelf uitzoeken bijv. bij azerty waar alle informatie enz. bij elk product vermeld staat.
Is er misschien een andere goede optie? Ik hoor mensen vaak over Gigabyte mobo´s praten, maar ik heb zelf alleen ervaring met Asus.
GB mobo's praten....wat zeggen ze dan? 8)7 |:(
Heb jij dan zo'n mobo nodig of niet? Dat kan je toch zelf uitzoeken?
Kast
jajaja Ik heb express de Sonata III of de Sonata ninhundred niet gekozen omdat ze gewoon mijn smaak niet zijn. Klinkt misschien een beetje dom dat ik zoveel geld uitgeef voor de looks
De Sonata's zijn dubbel zo duur dan die Recom.
(Het is namelijk wel eens 35 grade op mijn kamer in de zomer)
Hmmm...zou het dan niet een goed idee zijn om Juist een behuizing te nemen met een goede airflow, zodat alles nog koel blijft en je pc langer meegaat...Of weet je niet wat dat is?...

/me heeft dit allemaal uit de SP gehaald.

Ik vind dit eigenlijk (weer) een boodschappenlijstje (incl. vragen die makkelijk op te zoeken zijn).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Bij dit soort reacties kijk ik heel erg vaak naar twee dingen, de registratiedatum en de eerste paar startposten van de betreffende gebruiker. Pot... ketel...?

ARME AOW’er

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:29:

[...]

De Sonata's zijn dubbel zo duur dan die Recom.
Sonata's hebben een voeding in tegenstelling tot die Recom.
Pagina: 1