Toon posts:

[2003] Goede firewall voor een server

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gekozen om gewoon RRas van windows 2003 te gebruiken als router, dit werkt nou gewoon goed en snel. Nu ben ik dus opzoek naar een goede firewall aangezien de firewall van windows 2003 beperkt is.

eisen firewall:
per poort instelbaar
portmapping
geen programma die bij ieder programma vraagt of het wel mag.

ik heb gekeken naar isa server van microsoft maar dit pakket is gewoon veels te duur om zo te gebruiken.

winroute:
vergt teveel van mijn cpu

sygate:
vraagt bij ieder programma of het wel mag

ik zoek nu dus een programma wat alleen de firewall van de server verzorgt en niet het routing gedeelte.

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 17:47

AcoLyte!

*evil grin*

..en waarom geen hardwarematige firewall?

don't mistake lack of talent for genius.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
en waarom mag de firewall niet bij elk programma vragen? Na eenmaal de programma's ingesteld te hebben, heb je er toch nooit meer last van? En het is alleen maar handig eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me heel onhandig aangezien de firewall alleen op de server geinstalleerd gaat worden en als ik dan op een client een programma toegang tot het internet wil, dan zou dat iedere keer op de server ingesteld moeten worden.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
IPSEC ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, wil je goede beveiliging of gemak? Het is of het een of het ander. Ik zou zelf voor goede beveiliging zorgen, en je tijd nemen de firewall goed in te stellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Je zegt zelf dat WinRoute teveel CPU slurpt.
Als je toch dezelfde mogelijkheden wilt, denk ik dat je het beste uit bent met Linux.

Kijk eens naar ClarkConnect :)
Een uitgebreid pakket, en is via een webbased module te beheren.
Ik gebruik dit om een 100/100Mbit fiber verbinding te beheren.
Dit doe ik met een P3 733Mhz, en 768MB ram.
De gemiddelde load als ik de 100mbit connectie volledig gebruik komt niet boven de 70% uit.
Terwijl de winroute server voorheen amper 60Mbit volkreeg, en dat met een Opteron 146 CPU @ 100% load.

Ik had zelf eerst ook Winroute draaien, maar ben toch overgestapt naar ClarkConnect :) .

[ Voor 32% gewijzigd door AMDathlonxp op 28-05-2007 17:02 ]

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
ik zoek nu dus een programma wat alleen de firewall van de server verzorgt en niet het routing gedeelte.
Agnitum Outpost is top voor in en uitgaandverkeer heb em zelf op een webserver draaien en hij houd al het ongewenste buiten. Hij vraagd alleen wel om rules als ie iets opmerkt maar dat is wel goed in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
opzich wil ik wel linux software gaan gebruiken als router maar dan loop ik al snel tegen het probleem aan dat ik hier thuis maar 1 servertje heb staan en ik veel programma's heb die alleen op windows draaien. Ik heb er ook aan gedacht om bijvoorbeeld is linux vmware te gaan draaien (de ESX versie) en daar dan een virtual pc met clarkconnect en nog een vertual pc met daarop windows 2003. Alleen ben ik bang dan dan de performance van de cpu en van mijn raid-0 configuratie drastisch omlaag gaan (er komt overigens komende week wel een amd x2 3800+ EE cpu in inplaats van de sempron)

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:13:
opzich wil ik wel linux software gaan gebruiken als router maar dan loop ik al snel tegen het probleem aan dat ik hier thuis maar 1 servertje heb staan en ik veel programma's heb die alleen op windows draaien. Ik heb er ook aan gedacht om bijvoorbeeld is linux vmware te gaan draaien (de ESX versie) en daar dan een virtual pc met clarkconnect en nog een vertual pc met daarop windows 2003. Alleen ben ik bang dan dan de performance van de cpu en van mijn raid-0 configuratie drastisch omlaag gaan (er komt overigens komende week wel een amd x2 3800+ EE cpu in inplaats van de sempron)
Met een X2 heb je meer dan genoeg.

ESX hoef je niet te draaien
GSX kun je gratis downloaden :)

Je hebt dus ook geen oud pctje staan waar je clarkconnect op zou kunnen zetten?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou dan eens naar de gsx versie gaan kijken als die gratis is :)

ik heb nog wel een oude pc staan maar dan is een p2 400mhz en 128mb ram. Overigens wil ik het liefste maar 1 server gebruiken maar ik ga eens met de gsx werken om te kijken of de performace goed genoeg is
Pagina: 1