[Linux] SHOUTcast vertraagt forum

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hallo

Ik draai een Invision Power Board (2.2.x) forum op mijn server (ClarkConnect 3.2 / CentOS 4), wat allemaal prima werkt. Enkele maanden geleden een mod geinstalleerd die info kan laten zien van een radiostream, en dat leden vervolgens kunnen luisteren enzo. (Tune-in linkjes, live stream, schedule etc).

Nou, zelf dus een SHOUTcast server opgezet op datzelfde systeem, zodat DJ's kunnen connecten met mijn server. De mod op het forum staat dus in verbinding met die SHOUTcast server. (Localhost, port 8000 en een wachtwoord).

Werkt allemaal perfect, maar het is eigenlijk altijd traag geweest. Als in; als de mod geconfigureerd staat (dus met de gegevens van de shoutcast server), dan is het forum een heel stuk trager. Maakt niet uit of er een DJ verbonden is of niet. Lijkt er dus op dat de verbinding tussen forum mod <-> shoutcast server de zaak vertraagd.

De "parse time" van het forum blijft hetzelfde, maar het neemt wel een seconde of 2 langer in beslag om een pagina te laden. (Dus niet de pagina content zelf, maar voor het oproepen van de pagina. Alsof het aanvragen van de pagina langer duurt. Beetje lastig uit te leggen).

Mijn upload is hoog zat, dus daar ligt het probleem niet, en zoals ik zei; het gebeurd ook als er geen DJ is verbonden / streamt. Nu draai ik wel snort/snortsam maar de regels in /etc/snort/multimedia.rules heb ik al uitgeschakeld. Port 8000 en 8001 staan ook netjes open.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 28-05-2007 01:53 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Wat doet ShoutCast als er niemand verbonden is, blijft ie gewoon verder encoderen zonder output? Wat voor media encodeert het?

Als je alle muziek on-the-fly resampled naar een bepaalde bitrate (ik denk dat dit de standaard instelling is) dan zal je machine natuurlijk traag gaan (denk aan een computer die constant "CD's ript"). Je kunt beter je muziek van vooraf al correct samplen en dan de resampling uitschakelen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Als er niemand verbonden is, dan geeft de forum mod "Stream offline" oid en de pagina van SHOUTcast toont dan "Server is currently down". SHOUTcast zelf blijft dus wel gewoon draaien, heb ik in een 'screen' gegooid.

Mijn config file; http://www.gamergun.com/files/1/sc_serv.conf

Voor zover ik weet heb ik dat resamplen juist niet geinstalleerd/geconfigureerd, was wel een tooltje voor meen ik. De DJ's bepalen namelijk zelf op welke bitrate ze draaien, de SHOUTcast server veranderd daar verder niks aan. (Is dus alleen een doorgeef luik?).

Server is een Quad P3 (700 MHz, 2 MB cache), 8x 512 SD ECC RAM en 4x 37 GB 10k RPM SCSI disks in RAID 5. Echt moeite zou ie dus niet moeten hebben hiermee, load stelt ook niks voor tijdens streamen; 0.22 0.42 0.55

[ Voor 48% gewijzigd door TommyGun op 28-05-2007 02:20 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik had niet gelezen dat je mod in verbinding stond met je pagina (had waarschijnlijk te maken met de lege bierflesjes op de grond)

Dus als je je mod uitschakelt, dan werkt het wel correct? De status opvragen is dus traag. Ik weet niet wat voor 'mod' je hebt op je 'forum'. Kun je uitleggen hoe de mod precies de status opvraagt. Is het via een pipe of via de logfiles, kan het op meerdere manieren de status opvragen?

Ik denk dat de mod het op een of andere manier opvraagt, timeout en dan op een andere manier opvraagt of iets probeert te 'autodetecteren' om jou het leven gemakkelijk te maken. Misschien kun je de code van die mod eventjes debuggen, zien waar het foutgaat, waar het zolang over doet of de mod forceren in een bepaalde manier de status op te vragen.

Indien het niet zooo envoudig is, kun je misschien de mod op een aparte pagina zetten (apart laden) en zien of het de interactie met je mod en het forum is of als het de mod zelf is, of gewoon de mod in een apart frame laden op je pagina zodat de rest van de pagina niet staat te wachten op de output van die mod. Misschien ook eens de configuratie daarvan nakijken zodat je forceert te kijken naar die specifieke server.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Guru Evi schreef op maandag 28 mei 2007 @ 04:53:
Ik had niet gelezen dat je mod in verbinding stond met je pagina (had waarschijnlijk te maken met de lege bierflesjes op de grond)

Dus als je je mod uitschakelt, dan werkt het wel correct?
Correct
De status opvragen is dus traag. Ik weet niet wat voor 'mod' je hebt op je 'forum'. Kun je uitleggen hoe de mod precies de status opvraagt. Is het via een pipe of via de logfiles, kan het op meerdere manieren de status opvragen?

Ik denk dat de mod het op een of andere manier opvraagt, timeout en dan op een andere manier opvraagt of iets probeert te 'autodetecteren' om jou het leven gemakkelijk te maken. Misschien kun je de code van die mod eventjes debuggen, zien waar het foutgaat, waar het zolang over doet of de mod forceren in een bepaalde manier de status op te vragen.
Dit is die mod; http://www.gamergun.com/files/1/Bouncy_Radio_Center_v6.0.zip

Helaas is de maker van die mod al maanden niet te vinden, druk met allerlei dingen enzo dus support is er totaal niet. Maar in het admin gedeelte van het forum wordt met deze mod een extra pagina aangemaakt, voor wat settings en dus ook de server/port/password info. Ik weet verder niet wat er dan gebeurd, laat staat hoe het uitgelezen wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamergun.com/files/1/connectionradio_thumb.png
Indien het niet zooo envoudig is, kun je misschien de mod op een aparte pagina zetten (apart laden) en zien of het de interactie met je mod en het forum is of als het de mod zelf is, of gewoon de mod in een apart frame laden op je pagina zodat de rest van de pagina niet staat te wachten op de output van die mod. Misschien ook eens de configuratie daarvan nakijken zodat je forceert te kijken naar die specifieke server.
Mijn andere website op diezelfde bak is wel gewoon snel, dus het heeft echt met het forum (mod) <-> SHOUTcast server te maken. Op de index van het forum is dus een extra kolom voor de stream info/linkjes, en die is niet geinclude ofzo, maar gewoon via skin/template edits aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamergun.com/files/1/indexradio_thumb.png

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 28-05-2007 13:02 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Een trapje dan

Verwijderd

tommygun, jij hebt shoutcast lopen op je linux doos.
mischien kan jij me een tip geven, ik krijg steeds de melding dat mijn password fout is.
terwijl ik 100% zeker ben dat deze correct is.

Verwijderd

hmpf, beter engels leren lezen *G*
./sc_serv sc_serv.conf werkt beter.
Pagina: 1