Cursus/boek javascript

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik wil graag in de zomer javascript leren. Ik beheers html al. O-)
Nu heb ik gegoogled op cursussen maar die zijn erg duur (gericht op bedrijven).
Weet iemand nog een goede en goedkope cursus voor in de zomer (makkelijk bereikbaar per o.v)??

Ik heb, als alternatief, op bol.com gekeken voor een boek om javascript te leren, en kwam o.m http://www.nl.bol.com/is-...004004440021&Section=BOOK tegen.

Wie heeft dit boek gekocht of gelezen? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door MuisM4t op 28-05-2007 12:14 ]

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik heb Professional Javascript for Web Developers eind vorig jaar gekocht. Het is een dik boek met ontzettend veel informatie en je moet er wel even voor gaan zitten (wat ik nog niet zo veel gedaan heb, boek is dus ook nog niet uit). Als je een absolute newbie bent wat websites/scripting betreft is dit boek misschien neit zo handig, maar anders is het een goed boekie om te lezen. Vanaf het begin tot eind staat alles er gewoon in, inclusief flinke achtergrondinformatie, dingen over de verschillende browsers (wat er wel/niet ondersteund wordt) en een stukje AJAX. Erg compleet dus :)

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Bekijk ook eens het topic Javascript boek

Cogito ergo dubito

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Hey, da's mijn topic :P Lol. Hemelaal vergeten dat ik dat destijds inderdaad hier gevraagd had :P

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Whizzkid92 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 01:45:
Ik wil graag in de zomer javascript leren. Ik beheers html al. O-)
Nu heb ik gegoogled op cursussen maar die zijn erg duur (gericht op bedrijven).
Weet iemand nog een goede en goedkope cursus voor in de zomer (makkelijk bereikbaar per o.v)??

Ik heb, als alternatief, op bol.com gekeken voor een boek om javascript te leren, en kwam o.m http://www.nl.bol.com/is-...004004440021&Section=BOOK tegen.

Wie heeft dit boek gekocht of gelezen? O-)
Ik heb dit boek gekocht, maar ik vind het absoluut geen aanrader. Je leert het niet op een goede manier, eigenlijk staan er alleen maar voorbeelden in. Heel handig als je snel iets wil bouwen, maar echt Javascript begrijpen doe je erna niet. Mocht je het willen hebben (na deze negatieve reclame), dan wil ik het best met je ruilen voor een leuk stukje hardware :D.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:11
Veel van die boeken gaan vaak vele malen dieper dan hetgeen je waarschijnlijk in eerste instantie wilt.
Ik zou zelf beginnen op http://www.w3schools.com/js/

Wanneer je je eerste eigen scriptjes wilt schrijven kun je het best kant-en-klare scriptjes zoeken en die gaan aanpassen om zo te ontdekken welk deel nou wat precies doet. Dan is het ook meer spelenderwijs dan droge kost uit een dik boek.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
frickY schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:02:
Veel van die boeken gaan vaak vele malen dieper dan hetgeen je waarschijnlijk in eerste instantie wilt.
Ik zou zelf beginnen op http://www.w3schools.com/js/

Wanneer je je eerste eigen scriptjes wilt schrijven kun je het best kant-en-klare scriptjes zoeken en die gaan aanpassen om zo te ontdekken welk deel nou wat precies doet. Dan is het ook meer spelenderwijs dan droge kost uit een dik boek.
Ik vind dat juist een groot nadeel. Ik wil juist alles weten over iets. Zoals hierboven ook al staat vind ik een boek/tutorial waarin voorbeelden staan niet uitgebreid genoeg. Ik wil weten waarom bepaalde dingen gebeuren. Een boek dat alles bespreekt zou dan ook mijn voorkeur hebben.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Er zijn denk ik ook wel prima handleidingen / tutorials te vinden op het internet. Een goede site voor alles over JavaScript is bijvoorbeeld Quirksmode.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Borizz schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:01:
Er zijn denk ik ook wel prima handleidingen / tutorials te vinden op het internet. Een goede site voor alles over JavaScript is bijvoorbeeld Quirksmode.
Het boek van hem is ook erg ideaal.
Pagina: 1