28" flatscreen

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Weet iemand mij te vertellen waarom er geen 28" flatscreens zijn? Bij de CRT-breedbeelds was dit de populairste maat.
Nu heb ik 26" crt en die vind ik net te klein, maar 32"is echt te lomp. Ik heb een voorkeur voor Philips of Panasonic. Ik ken iemand die een nieuwe Samsung heeft, maar die heeft geen "smartzoom" hij kan dus alleen het hele beeld scrollen, is hij gek of is dit "normaal" voor een samsung.

Edit: dit is niet zozeer dat ik advies vraag bij mijn aankoop, maar ik vraag het me opeens af.

[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 27-05-2007 23:58 ]

www.casarodriguillo.com

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Pinin schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:57:
Weet iemand mij te vertellen waarom er geen 28" flatscreens zijn? Bij de CRT-breedbeelds was dit de populairste maat.
Nu heb ik 26" crt en die vind ik net te klein, maar 32"is echt te lomp. Ik heb een voorkeur voor Philips of Panasonic. Ik ken iemand die een nieuwe Samsung heeft, maar die heeft geen "smartzoom" hij kan dus alleen het hele beeld scrollen, is hij gek of is dit "normaal" voor een samsung.

Edit: dit is niet zozeer dat ik advies vraag bij mijn aankoop, maar ik vraag het me opeens af.
Omdat een 26" LCD effectief precies even groot is als een 28" CRT.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Er zijn wel 26inch LCD schermen. Diameter zal niet veel verschillen met een 28inch breedbeeld-beeldbuis TV, omdat bij een beeldbuis TV nog een stukje achter de behuizing wegvalt.

• Nik
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

FirePuma142 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:00:
[...]

Omdat een 26" LCD effectief precies even groot is als een 28" CRT.
*eensch

Trouwens, Philips is atm de tv met de beeste zoomopties (naar mijn idee).

[ Voor 16% gewijzigd door Nik op 28-05-2007 00:07 ]

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:28

Mud.Starrr

I shoot people for money

En smartzoom kan met de meeste Samsung TV's gewoon hoor.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. Maar waarom is er dan opeens zo'n verschil van 6" terwijl die er niet was in CRT

Ik denk wel dat er bij ons een 26" LCD komt, maar ik had liever iets ertussen, Of zou het commersie zijn, veel mensen vinden 26"te klein, en "moeten" dus voor een flink duurdere 32" 26"is de lokker en ze gaan naar huis met 32"

[ Voor 57% gewijzigd door Pinin op 28-05-2007 00:11 ]

www.casarodriguillo.com

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pinin schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:09:
o.k. Maar waarom is er dan opeens zo'n verschil van 6" terwijl die er niet was in CRT

Ik denk wel dat er bij ons een 26" LCD komt, maar ik had liever iets ertussen, Of zou het commersie zijn, veel mensen vinden 26"te klein, en "moeten" dus voor een flink duurdere 32" 26"is de lokker en ze gaan naar huis met 32"
Lijkt me onzin. Daarnaast is een 32" vandaag de dag errg goed betaalbaar.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 16:33
Dat heeft te maken met de manier waarop TFT schermen geproduceerd worden, namelijk als grote platen die dan in stukken gesneden worden om er vervolgens afgewerkte panelen van te maken. Zo'n plaat is niet zo groot en het is zaak om hem zo effectief mogelijk te verdelen. Als je dan als fabrikant moet kiezen tussen (bijvoorbeeld) 6 32" schermen of eenzelfde aantal 28" schermen plus restmateriaal wat de afvalbak in kan, is de keuze snel gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door straat op 28-05-2007 03:07 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Straat schreef op maandag 28 mei 2007 @ 03:06:
Dat heeft te maken met de manier waarop TFT schermen geproduceerd worden, namelijk als grote platen die dan in stukken gesneden worden om er vervolgens afgewerkte panelen van te maken. Zo'n plaat is niet zo groot en het is zaak om hem zo effectief mogelijk te verdelen. Als je dan als fabrikant moet kiezen tussen (bijvoorbeeld) 6 32" schermen of eenzelfde aantal 28" schermen plus restmateriaal wat de afvalbak in kan, is de keuze snel gemaakt.
Ja als dat de rede is vind ik het wel logisch, maar kunnen die "wafers"(zo heten ze toch) dan zo moeilijk van afmetingen veranderen? Ik zou denken dat je eens in de zoveel tijd toch nieuwe machines moeten maken/kopen.

www.casarodriguillo.com

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 20:21
Tegenwoordig zie toch ook 27" schermen, maar als ik rond loop bij de mediamarkt dan zie ik nog maar weinig nieuwe type 26"/27" schermen ik heb een beetje het gevoel dat deze er misschien wel een beetje uitgefaseerd gaan worden.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
27" kom ik alleen van samsung tegen.

www.casarodriguillo.com

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Tatung heeft ook 27" schermen.

• Nik
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Pinin schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:09:

Welke maat bedoel jij dan? Welke maat was / is er niet in CRT? Het verschil tussen 26" en 28" is nihil. Meet voor de grap maar eens een 28" CRT op, dan zul je zien dat je blijft hangen tussen de 67 en 68 cm. Dit heeft temaken met het effectieve beeld (wat je dus ziet). Een CRT scherm loopt namelijk nog iets door (binnen de behuizing). Bij een TFT loopt het paneel van rand tot rand, en geen pixel meer of minder. Meet deze op, en je komt ook tussen de 66 en 68 cm.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Wat ik bedoel is hetvolgende:
CRT-tijdperk. 75% werd verkocht in de maat 28" en 25% was 26" & 32" + rest

In het TFT/flatscreen tijdperk bestaat de maat 28" niet,
o.k 26" TFT = 28" CRT (effectief)

Nu wil ik een nieuwe TV, maar ik vind een 26" TFT te klein en een 32" veel te groot

Mijn vraag was dus: waarom geen 28" meer, het meest logisch vind ik het verhaal over de TFT-platen, maar in de loop der jaren zijn ook nieuwe TFT-platen-maker-machines gekomen, dus 28" zou best economisch mogelijk uit een plaat gehaald kunnen worden, door de plaat aan te passen. Ik mis de maat 28" Maar goed ik denk dat dan maar een 26" doe.

Het gaat mij niet om het verschil TFT en CRT, maar gewoon TFT onderling!

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 30-05-2007 22:54 ]

www.casarodriguillo.com

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:14

sanook

_/-\o_

Pinin schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:53:
Wat ik bedoel is hetvolgende:
CRT-tijdperk. 75% werd verkocht in de maat 28" en 25% was 26" & 32" + rest

In het TFT/flatscreen tijdperk bestaat de maat 28" niet,
o.k 26" TFT = 28" CRT (effectief)

Nu wil ik een nieuwe TV, maar ik vind een 26" TFT te klein en een 32" veel te groot

Mijn vraag was dus: waarom geen 28" meer, het meest logisch vind ik het verhaal over de TFT-platen, maar in de loop der jaren zijn ook nieuwe TFT-platen-maker-machines gekomen, dus 28" zou best economisch mogelijk uit een plaat gehaald kunnen worden, door de plaat aan te passen. Ik mis de maat 28" Maar goed ik denk dat dan maar een 26" doe.

Het gaat mij niet om het verschil TFT en CRT, maar gewoon TFT onderling!
Even los van de discussie waarom er geen 28" modellen zijn, wat is precies je probleem met een 32" scherm ? Zo lomp zijn die echt niet, en als ie eenmaal in je huiskamer staat zul je binnen een paar dagen wensen dat je een nog grotere genomen had.
Pagina: 1