opnieuw inloggen nodig na installeren nieuwe fonts?

Pagina: 1
Acties:

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025
ik ben momenteel met wat grafisch geneuzel bezig, en daarvoor heb ik installeer ik zo nu en dan nieuwe fonts.. dat doe ik door het bestand (in alle gevall een .ttf) te dubbelklikken en dan het font te installeren dmv font book.

hierna kan ik het font gelijk gebruiken in applicaties als textedit of mail, maar om een of andere reden niet in bijvoorbeeld fireworks of word.. deze programma's zien het font pas als ik opnieuw inlog.. eerst dacht ik dat een complete herstart nodig was, maar uitloggen en inloggen is dus voldoende.. maar dat vind ik wel erg irritant, elke keer als ik een nieuw font heb gedownload uitloggen en weer inloggen, programma's opnieuw opstarten etc.

mijn vraag is dus ook of dit op een snellere/makkelijkere manier kan.

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Algurgazan
iemand?

Verwijderd

Misschien dat je Finder opnieuw kunt opstarten?

• Algurgazan
dat mocht niet baten helaas...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

probeer eens de Fontcache te verwijderen:

in /Library/Preferences/ :: com.apple.ats.plist + com.apple.fontbook.plist
in /Library/Cache de folder com.apple.ATS

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Algurgazan
helpt ook niet...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maar als je het programma afsluit en weer opstart komt de geactiveerde fonts niet in het lijstje te staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 29-05-2007 19:53 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Algurgazan
nee.. ik heb een nieuw font geinstalleerd dmv fontbook, daarna een paar programma's geprobeerd waarvan ik wist dat het er niet in zou verschijnen (fireworks en word) daarna die programmas weer afgesloten, en de verschillende tips uitgevoerd, en de programma's weer opgestart, en het font staat er niet bij.. terwijl ik het met textedit of mail wel gewoon kan gebruiken..

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Heb nu net met Word hetzelfde probleem merk ik...
in Mail doet ie het wel meteen. Weet niet of dit altijd al was...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet dat Linotype Fontexplorer (gratis font-manage programma) plugins heeft voor bepaalde programma's om na het installeren van een font deze direct te activeren in programma's waar dat nodig is. Op de site staat alleen geen complete site van de programma's waar dit voor aanwezig is, dus weet niet of je er iets aan hebt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Meestal werkt dat al als je de app opnieuw opstart. Da's ook strict gezien het enige dat nodig is volgens mij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
CyBeR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:49:
Meestal werkt dat al als je de app opnieuw opstart. Da's ook strict gezien het enige dat nodig is volgens mij.
ja, en office wordt al vaak al geladen bij het inloggen

maar dat doet photoshop ook... :/

you had me at EHLO

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik deed het eerst ook zo als jij nu doet. Dmv Font gedoe van OSX zelf.

Vond dit niet zo prettig werken en nu gebruik ik Extensis Suitcase. Hier kan je fonts inladen en dan activeren indien nodig. Erg handig, heb je ook niet altijd het het gelaadt van alle fonts.

Voor Suitcase moet je wel betalen, wil je dit niet dan raad ik je aan om Linotype FontExplorer X
te gebruiken. Werkt bijna identiek aan Suitcase en je fonts zijn direct bruikbaar :) en fo' free 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Crijnn op 04-06-2007 18:28 ]

Pagina: 1