Vrij nieuwe pc echt stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hello.. Vanmiddag zat ik lekker Battelfield 2 te spelen.. En ineens ontvang ik een bluescreen met daarin de melding "Machine Check Exception" meer heb ik niet opgeschreven.. PC uit gezet en daarna weer aan... En nu krijg ik helemaal geen beeld meer.. Geen biospiepjes helemaal niks.. Alle fans en harddisk werken gewoon, lampje op moederbord brand groen.. Normaal gesproken blaast de videokaart even hard, en daarna langzaam zachter en hoor je een piepje en start je pc gewoon op.. Op dit moment blijft de videokaart voluit blazen en gebeurd er verder niks..
Ik heb de processor overgeclockt gehad van 2,4 GHZ naar 2,5 GHZ.. Nooit problemen gehad afgelopen 6 maanden..

Geheugen processor en videokaart heb ik al los gehad, maar dan nog steeds geen piepjes of beeld.

Het gaat om een E6600 processor + P5N32 - SLI Deluxe mainboard met 1 NX 7900 GTO videokaart ( niet overgeclockt.. ) en 2 GB OCZ geheugen DDR2

Is mijn mainboard overleden of mijn processor misschien?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
* iceheart pakt zijn kristallen bol... nope, nothing ;)

reset je bios maar eens. normaal gesproken moet je daarvoor een jumpertje omzetten (zie de handleiding van je mobo) en het batterijtje er eventjes uit hebben.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
probeer ees een bios reset, misschien dat dat helpt...

LinkedIn
BlackIntel

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:51
Mijn eerste gedachte zou de videokaart zijn, heb je anders de mogelijkheid om er een andere in te proberen?

• metallicelmo
Bios reset heb ik geprobeerd alleen werkt dat niet of er gebeurd niets.. Kan ik ook gewoon de biosbatterij er langere tijd uithalen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 15:49
Alles is mogelijk. Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

Verwijderd

Dat je geen piepjes te horen krijgt doet mij inderdaad neigen naar een moederbord dat stuque is. Sowieso kan het geen kwaad de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen (en resultaten posten); dan voornamelijk de scties van moederbord en videokaart!
Oja, voortaan opschrijven welke foutcode je krijgt, kan enorm helpen ;) en wellicht melden wat je al hebt geprobeerd en wat daarvan de resultaten zijn!
Enne, een pc gaat niet stuk (topictitel), maar een (of meer) onderdelen; hoe oud iets is maakt ook weinig uit; hardware kan jaaren meegaan, maar het kan er ook na een week mee ophouden :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 22:11 ]

Verwijderd

Probeer idd even de bios te resetten, . Je zou evt. ook nog proberen om zoveel mogelijk hardware te ontkoppelen (denk aan extra hdd's, optische drives, geluidskaarten e.d.) om te kijken of het zo wel goed werkt.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

-Power van de PC af, even aanknop indrukken, power er weer op en aanzetten verandert als het goed is alle zaken als FSB, multiplier en Vcore naar default
-Clear CMOS jumper geprobeerd?

Ik heb het vrijdag ook gehad en clear cmos was de oplossing.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• metallicelmo
ik probeer het morgen wel even.. Heb net alles geprobeerd wat ik kon bedenken maar nog steeds geen leven.. Ik denk dat ik een andere pc erbij moet hebben om alle onderdelen apart van elkaar te testen..
En wie weet doet ie het ineens morgen wel weer dat heb ik ook wel eens meegemaakt met andere pc's

Verwijderd

Of het wel of niet je videokaart is, is eenvoudig te checken. Je PC heeft namelijk geen videokaart nodig om te functioneren. Je kan je videokaart eruit trekken. Als deze nu wel opstart, is je videokaart defect.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Koppel alles los, dus je HDD's en DVD speler enz., en probeer t dan eens. Wellicht je (niet door jou genoemde?) voeding.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151) ...
First hit @ google, dus voldoende om uit te proberen.
Pagina: 1