Linksys WAG300N firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Zaterdag een WAG300N gekocht en probleemloos aangesloten.
Nadat ik een laptop wirelessverbinding zonder beveiliging had opgezet liep alles als een speer.
Daarna heb ik PSK-Personal beveiliging ingesteld en de snelheid van de draadloze verbinding was fors lager.

De firmware versie die ik had was 1.01.03, ik heb inmiddels 1.01.05 geinstaleerd in de hoop een snellere draadloze verbinding te hebben.
Het vreemde is dat het hele upgradeproces goed verliep, tot mijn stomme verbazing zie ik echter dat ik nog steeds versie 1.01.03 in de WAG300N heb staan.

Iemand bekend met dit probleem?

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
maak je ook gebruik van de 300N netwerkkaarten? PSK personal moet namelijk wel op AES staan als je de echte 300mbps wilt halen

• René van Gaalen
Hardcore-Maniac schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:37:
maak je ook gebruik van de 300N netwerkkaarten? PSK personal moet namelijk wel op AES staan als je de echte 300mbps wilt halen
Helaas geen 300N kaart in gebruik.
Ik blijf echter een zeer trage verbinding hebben en zou graag weten of de firmware update problemen die ik heb bekend zijn bij anderen.
Ik hoop na een geslaagde update een betere verbinding te hebben.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
René van Gaalen schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:25:
[...]

Helaas geen 300N kaart in gebruik.
Ik blijf echter een zeer trage verbinding hebben en zou graag weten of de firmware update problemen die ik heb bekend zijn bij anderen.
Ik hoop na een geslaagde update een betere verbinding te hebben.
wat voor kaart gebruik je dan?

• René van Gaalen
ik222 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:52:
[...]

wat voor kaart gebruik je dan?
Ik heb een Toshiba Satelite A100 met ingebouwde Atheros wireless lan.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
update de drivers maar eens van die kaart, of heb je het probleem met meerdere pc's?

• René van Gaalen
Hardcore-Maniac schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:15:
update de drivers maar eens van die kaart, of heb je het probleem met meerdere pc's?
Het gaat om 1 laptop die de problemen geeft, meer draadloze apparatuur heb ik niet.
Drivers van de kaart heb ik al van een update voorzien, zonder resultaat.
Ik reis veel en heb de laatste weken wel 10 keer op verschillende hotelkamers probleemloos een snelle verbinding met de kaart gehad, ik zoek het probleem dan ook in de Linksys.
Ik ga vandaag toch maar eens terug om de Linksys te ruilen, ben benieuwd.

• René van Gaalen
Vandaag heb ik hem geruild en het probleem is opgelost!
Ik begreep dat men vaker een WAG300 terug kreeg met hetzelfde euvel, ik bedoel daarmee dat er meer mensen problemen mee hadden om een firmware upgrade uit te voeren die het probleem van de draadloze snelheid verhelpen moest.
Na de upgrade die bij het nieuwe exemplaar wel kon worden uitgevoerd heb ik geen problemen meer.

René
Pagina: 1