Toon posts:

Geen mac drivers voor canon printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een macbook gekocht.
Nu had ik al een canon laserbase MF5750 printer staan. Toen ik op zoek ging naar drivers op de canon website zag ik dat zij geen mac drivers hebben voor deze printer. Ook op google tot nu toe niets kunnen vinden.

Zijn er andere oplossingen om met m'n mac toch deze printer te gebruiken?

alvast bedankt

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als Canon zelf geen drivers heeft en hij bij OpenPrinting als "paperweight" staat aangemerkt, geef ik je weinig kans om 'm aan de praat te krijgen onder Mac OS X. Heel misschien dat het met algemene drivers er wat uit te halen is, maar optimaal is dat allerminst.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Zoek eens op google naar een Gutenprint driver. hier zit alles in wat je nodig hebt, en waarschijnlijk werkt de printer voorspel ik ook wel met een normale "laserjet" driver.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Heb je al geprobeerd om gewoon eens te printen? Misschien dat de drivers die standaard geinstalleerd zijn gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb al wel geprobeerd om gewoon te printen. Dan krijg ik de melding dat de printer niet reageert.

Ook met andere drivers van canon voor andere lasermodellen heb ik al geprobeerd, die werken ook niet.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Mja, ik heb nou ook zoiets fijns.
Als ik m'n canon Pixma iP1500 via USB aan mn mac hang werkt het.
Maar als ik het via het netwerk (de printer hangt aan een XP bak) dan kan ik de iP1500 driver niet selecteren.
Ik heb de canon drivers al 2 keer geinstalleerd, maar ze komen er gewoon niet tussen te staan .

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

cool dan zal mijn 5200 ook wel werken :-)

Verwijderd

Daedalus schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:59:
Als Canon zelf geen drivers heeft en hij bij OpenPrinting als "paperweight" staat aangemerkt, geef ik je weinig kans om 'm aan de praat te krijgen onder Mac OS X. Heel misschien dat het met algemene drivers er wat uit te halen is, maar optimaal is dat allerminst.
Ik heb een printer zonder Canon drivers, die bij Perfectly staat. Wat moet ik nu downloaden en hoe moet ik dat dan gebruiken? Ik ga ervan uit dat ik de CAPT package van de canon-site nodig heb, maar die hebben ze enkel voor Linux (1.30) en Windows (R1.03) (dit heb ik hier gevonden)? Ik heb al die sites al zitten afzoeken en er hier een topic over gestart, maar nog heb ik geen flauw idee...
Kan ik de drivers voor linux gebruiken als ik ze installeer ivm X11?

Dit is de openprint pagina van de printer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 13:18 ]

Verwijderd

Anti-XP schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:54:
Mja, ik heb nou ook zoiets fijns.
Als ik m'n canon Pixma iP1500 via USB aan mn mac hang werkt het.
Maar als ik het via het netwerk (de printer hangt aan een XP bak) dan kan ik de iP1500 driver niet selecteren.
Ik heb de canon drivers al 2 keer geinstalleerd, maar ze komen er gewoon niet tussen te staan .
Al eens met Bonjour getest?

Verwijderd

Canon drivers schijnen voor sommige printers echt problemen te hebben met printen over het netwerk, vooral bij de goedkopere modellen. Mijn iP4300 werkt wel goed over het netwerk en het instellen was een kwestie van drivers installeren en zeggen dat 'ie aan het netwerk hangt.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Goed, ik heb er zelf geen, maar wel even gezocht. In principe zou de Laserbase serie "CAPT" moeten snappen, een soort PCL van Canon. Ik vind alleen deze file, misschien dat iemand dit kan uitproberen:

http://cweb.canon.jp/drv-upd/lasershot/captusbmacx.html

op deze site staat dat hij dezelfde toner gebruikt als de LBP-3200: http://www.tonsoftoner.co...8489a001aa_compatible.htm

dus ik denk dat de printer van de topicstarter wel eens met die driver kan werken, omdat de LBP-3200 op de japanse site staat.

[ Voor 34% gewijzigd door MahRain op 01-06-2007 12:58 ]

Pagina: 1