Toon posts:

Hoeveel sneller dan Geforce2 GTS???

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
'K heb nu een oude Geforce2 GTS. Mijn budget is ong 100 euri's en na flink zoeken en reviews lezen dacht ik dat de 6600GT een goede kaart zou zijn om die oude te vervangen. Mede gezien alle topics hier en de vele goede reviews. Ik speel overigens nu alleen UT (de oude) in 1024*768-16bit, maar onlangs nieuwe monitor gekocht en zou dit spelletje wel in 1680*1050-32 bits willen spelen.

In de pricewatch stonden er nog wel een paar, maar als je dan verder klikt naar de winkel, dan blijkt deze kaart toch niet meer leverbaar.

Ik ben de laatste 2 jaar niet echt meer op de hoogte van de ontwikkelingen en daarom vraag ik ook een beetje hulp

Uit de volgende kaarten kan ik volgens pricewatch kiezen (tussen 90-100, agp, nvidia)
  • Asus GeForce 6800 XT 128MB (AGP, DVI) N6800XT/TD/128M
  • Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) EN7600GS Silent...
  • Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/2...
  • Club3D GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) CGN-GS766
  • Gigabyte GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) GV-N76G256...
  • MSI GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) NX7600GS-TD256
  • MSI GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) NX7600GS-TD256Z
  • Point of View GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (AGP, 2x DVI) 150825
  • Sparkle GeForce 7600 GS 256MB (AGP, DVI) SP-AG76SDH Ultra 2/...
  • XFX GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) PV-T73K-UAL3
  • Xpertvision GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (AGP, DVI-I) NA/6800...
Kan me niet voorstellen dat hier hele slechte kaarten tussen zitten en volgens mij kan ik er gewoon eentje aanschaffen gezien de oude kaart.

Waar ik wel echt benieuwd naar ben is....hoeveel ga ik er straks op vooruit. In alle reviuws wordt nl. de kaart vergeleken met een andere ook relatief nieuwe kaart maar nooit met oude kaarten.

Is er een soort all-time benchmark van video kaarten?
Alvast bedankt voor het commentaar.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:34
Sowieso ga je er al een heel stuk op vooruit. Maar het is niet te zeggen hoeveel je erop vooruit gaat, aangezien de videokaart niet het enige onderdeel is dat in je PC zit. Met een trage CPU schiet je nog niet veel op.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Al die kaarten zijn zo'n 10x sneller als wat je nu hebt! ;)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoeveel er je op vooruit gaat ligt met name aan wat voor hardware er in je systeem zit. Maar er moet wel even nagedacht worden of een van deze nieuwe kaarten wel in je systeem passen.

Het ene AGP is het andere niet. Je zal zo'n kaart nooit werkend krijgen in een uberoud AGP1x slot op een Pentium II bord, om maar even een voorbeeld te noemen.

C:\>_

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 07:38
Vergeleken met de GF2 is dit allemaal verbetering...

Ik zou (persoonlijk) voor de 7600 gaan. Die zit er hier ook in (wel met PCI-Express) en hij presteert enorm goed!

Voor de rest... Lees zelf eens wat reviews, of zoek eens op tweakers.net nieuws

Er is voldoende over gepost, en de comments zijn héél verhelderend...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:21

Wildfire

Joy to the world!

Vinnie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:24:
Hoeveel er je op vooruit gaat ligt met name aan wat voor hardware er in je systeem zit. Maar er moet wel even nagedacht worden of een van deze nieuwe kaarten wel in je systeem passen.

Het ene AGP is het andere niet. Je zal zo'n kaart nooit werkend krijgen in een uberoud AGP1x slot op een Pentium II bord, om maar even een voorbeeld te noemen.
Inderdaad. Gezien dat 'ie een GF2 GTS heeft, zal het een oud mobo zijn. En dan heb je dus kans dat hij een oude versie AGP-slot heeft waarin de huidige AGP kaarten niet gaan werken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
shit ja, daar had ik helemaal niet aan gedacht..

mijn moederbord is denk ik wel nieuwer dan de grafische kaart, want die heb ik al eens vervangen toen de andere was overleden.

welk bord er nu precies in zit weet ik niet. net ff in de bios gekeken en volgens mij ondersteunt ie maar tot 4x AGP. Heb ik er dan wat aan die nieuwe kaarten? passen die dan wel?
processor is amd athlon 2200+, 1Gb geheugen 266 sdram.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, je vraag is gelijk aan hoeveel sneller een V8 motor is dan een inline 4. Het hangt er namelijk redelijk vanaf waar die motor in hangt. Evenzeer hierbij. Als je een chassis van een geit hebt, heb je weinig aan een V8...

Sowieso zijn er zat benchmarks te vinden die kaarten vergelijken, al zul je niet zo snel Gf2GTS naast 7xxx-kaarten vinden. Maar met een paar tussenstappen kom je er wel - gelieve voortaan dat soort stappen zelf te bedenken, dan hoef je niet een topic als dit te openen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.