Hallo tweakers,
Ik ben op dit moment bezig een vriend te helpen bij het uitzoeken van een nieuwe laptop.
Hij wil graag een 17inch model, en het moet een beetje een alleskunner zijn. Veel games zal hij er niet op spelen, dus een 'echte' videokaart is alleen maar mooi meegenomen. (geen hoofdprioriteit)
Vooral DVD-tjes kijken en internet zal vaak aan bod komen.
Wat had ik zelf voor hem op het oog?
Aangezien ik niet echt thuis ben in de laptop wereld, was het wel even lastig.
Ik kwam uit op de Asus A7M-7S035C van €898,50:
- AMD Turion64 x2 TL56
- 1 GB DDR2 667 MHz
- 17" 1440x900
- 160GB 5400rpm
- NVIDIA GeForce GO 6100
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=23206796
Zoals ik vertelde ben ik er verder niet echt in thuis. Ik weet dat de 6100 niet bepaald een echte 3D kaart is, maar het is altijd beter als niks natuurlijk.
Ik had deze laptop gekozen omdat het in mijn ogen een uitgebalanceerde laptop was. een redelijke processor, aardige harde schijf, groot scherm.
Wat ik jammer vind is dat deze laptop maar 1GB heeft in plaats van 2, ook de 3D kaart had beter gemogen, maar ik denk dat dat <1000euro erg lastig wordt.
Het budget is dus 1000 euro, maar minder is beter, absoluut niet meer!
Mijn vraag is dus, is er wat beters te krijgen? of zouden we voor deze laptop moeten gaan?
Ik ben op dit moment bezig een vriend te helpen bij het uitzoeken van een nieuwe laptop.
Hij wil graag een 17inch model, en het moet een beetje een alleskunner zijn. Veel games zal hij er niet op spelen, dus een 'echte' videokaart is alleen maar mooi meegenomen. (geen hoofdprioriteit)
Vooral DVD-tjes kijken en internet zal vaak aan bod komen.
Wat had ik zelf voor hem op het oog?
Aangezien ik niet echt thuis ben in de laptop wereld, was het wel even lastig.
Ik kwam uit op de Asus A7M-7S035C van €898,50:
- AMD Turion64 x2 TL56
- 1 GB DDR2 667 MHz
- 17" 1440x900
- 160GB 5400rpm
- NVIDIA GeForce GO 6100
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=23206796
Zoals ik vertelde ben ik er verder niet echt in thuis. Ik weet dat de 6100 niet bepaald een echte 3D kaart is, maar het is altijd beter als niks natuurlijk.
Ik had deze laptop gekozen omdat het in mijn ogen een uitgebalanceerde laptop was. een redelijke processor, aardige harde schijf, groot scherm.
Wat ik jammer vind is dat deze laptop maar 1GB heeft in plaats van 2, ook de 3D kaart had beter gemogen, maar ik denk dat dat <1000euro erg lastig wordt.
Het budget is dus 1000 euro, maar minder is beter, absoluut niet meer!
Mijn vraag is dus, is er wat beters te krijgen? of zouden we voor deze laptop moeten gaan?
Beginning to realize the power...