Toon posts:

2 IP adressen geen Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 adressen gekregen voor 2 computers 192.168.200.61 en 192.168.1.37.
De computer kunnen elkaar niet vinden, zit dat in die 3 serie van getallen 200 en 1
ik gebruik een Ethernet Switch

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 13:44
Wat is je subnet mask?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waar heb je de adressen van gekregen? Staan de computers allebei op dezelfde DHCP server aangesloten?

[ Voor 0% gewijzigd door Joolee op 27-05-2007 19:01 . Reden: Typo ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:40

sanzut

It's always christmas time

Ik dnek dat een van de computers de router niet kan bereiken

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Beide computes in dezelfde werkgroep?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:40

sanzut

It's always christmas time

Trouwens: kan je de andere computer wel bereiken door via de verkenner naar \\192.168.200.61 cq \\192.168.1.37 te gaan?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-03 20:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beide adressen bevinden zich niet in dezelfde subnet. Oftewel, beide huizen zitten niet in dezelfde straat. Zet beide huizen in dezelfde straat, en dan kunnen ze elkaar wel vinden. :)

Oftewel: Geef de eerste computer ook een IP adres in de range: 192.168.1.x maar niet hetzelfde adres als de andere PC.

Zie ook: (Static) routing tutorial & reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Of vergroot het subnet, maar Equators antwoord is een stuk netter.

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:28:
Beide adressen bevinden zich niet in dezelfde subnet. Oftewel, beide huizen zitten niet in dezelfde straat. Zet beide huizen in dezelfde straat, en dan kunnen ze elkaar wel vinden. :)

Oftewel: Geef de eerste computer ook een IP adres in de range: 192.168.1.x maar niet hetzelfde adres als de andere PC.

Zie ook: (Static) routing tutorial & reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
Heb ik ook eerst gehad, maar daar al mijn mails terug kwamen (ik woon in Roemenie) omdat hotmail en Compuserve dit IP adres niet accepteerde, kreeg ik een ander adres daarvoor werkte het perfect.
hij kan de andere comp niet vinden ook met pingen niet, dus het zit als ik het zo bekijk toch in dat 3 getal.
Het was wel makkelijk als er 1 internet verbinding weg viel dan werkte de andere soms nog

Allemaal heel hartelijk bedank voor jullie advies e.d >:)
Pagina: 1