[xp] ntoskrnl corrupt na themepack

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik had vandaag een flyakite os-x themepack geinstalleerd, die ook het bootscreen veranderd. Maar, toen ik restartte, kreeg ik de melding ntoskrnl missed or corrupted. Ik heb geen cd van deze installatie,dus probeerde ik met een andere xp cd expand d/e/f/:i386/ntoskrnl.ex_c:/windows/system32 maar dan krijg ik kan opgegeven map of bestand niet vinden. ook copy c:/windows/system32/dllcache/ntoskrnl.exe naar system32 haalde niets uit (nog steeds missed or corrupt). Wat moet ik doen? reinstall is geen optie.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kunt misschien je HDD in een andere computer hangen en handmatig het bestand vervangen. Doe dit dan wel door de juiste versie .

• maarud
hoe kan ik weten welke versie ik nodig heb? Ik heb sp2 nl

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

maarud schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:02:
hoe kan ik weten welke versie ik nodig heb? Ik heb sp2 nl
Dan haal je eenzelfde ntkrnl.exe van een SP2 NL installatie vandaan?

• maarud
het maakt niet uit of die ntoskrnl ook zo'n pack heeft of niet?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het lijkt mij het makkelijkste die versies gewoon hetzelfde te houden.
Waarom risico nemen met een oudere versie, als je met een beetje mazzel ook wel ergens een CD kan vinden met SP2 wel geintegreerd?

Je zou kunnen booten van de XP CD, en dan vervolgens in de recovery console kunnen proberen het volgende uit te laten voeren (duurt wel redelijk lang): CHKDSK /P /R
Dit wil nog wel eens wonderen verrichten met het weer aan de gang helpen.
Je roept trouwens wel dat herinstall geen optie is, maar waarom niet? Vergeten te backuppen?
Wellicht is de installatie niet meer te redden, en moet je wel herinstalleren.

• maarud
Nu heb ik Windows XP Pro geinstalleerd op een andere partitie, en die ntoskrnl.exe gekopieerd naar mijn Home installatie op C:, maar nog start ie niet op :(

ook C:\WINDOWS\Driver Cache\ntoskrnl.exe wil niet

Zou het daar dan wel aan liggen?

edit: heb de 4 files die begonnen met NT uit de backup map gehaald van Flyakite (met bestanden die hij verving) en nou werkt alles weer :)

k ga nu maar eens backuppen :P

[ Voor 48% gewijzigd door maarud op 28-05-2007 18:12 ]

Pagina: 1