Toon posts:

[Feisty, Gnome, Beryl] Slechts 1 desktop doet het...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden zag ik een screenshot staan met Beryl, en ik dacht, dat wil ik ook! O+

Nu heb ik het eindelijk geinstalleerd en wat blijkt, bij mij doet maar 1 desktop het. Alle andere desktops hebben wel de taakbalken, en ik kan daar ook wel vensters hebben draaien, maar verder is de achtergrond van het werkblad dezelfde achtergrond als de achtergrond van achter de gehele kubus. Ook kan ik niks op de het werkblad zetten.

Waarschijnlijk heeft dit te maken met het werkbladprogramma van Gnome, maar ik kan er echt niet achterkomen wat precies. Ook ben ik al 10.000 keer alle opties langsgegaan en heb ik al wat google-uren achter de rug...

Wie heeft hier ervaring mee? Alvast heel veel bedank. :)

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Als ik begrijp wat jij bedoelt (het is een beetje vaag verhaal) heb je op elke kant van de cube dezelfde wallpaper -> volstrekt normaal gedrag voor Gnome. Dat je beweert dat je niets op je desktop kan zetten is dan weer wel vaag.

Screenshots zouden erg helpen om je verhaal wat duidelijker over te brengen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jungian op 27-05-2007 18:57 ]

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb je gelijk, hierbij dus een paar pics.

De werkende desktop:
http://i18.tinypic.com/660w755.png

Hierop kan ik alles doen wat ik eerst ook kon, niets bijzonders.

Een van de brakke desktops:
http://i19.tinypic.com/67iv9mw.png

Dit heeft dezelfde achtergrond als de achtergrond achter de kubus (dus niet een van de desktops...)

Ik kan er niet op klikken, en als ik iets eroverheen sleep dan blijft het hangen totdat ik weer naar een andere desktop switch. Binnen een venster gaat wel wel soepel overigens.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik had hetzelfde issue ... heb het niet kunnen oplossen...
Komt erop neer dat wanneer je proggies start deze zowel op desktop 1 als 4 staan. Eigenlijk kan je wel switchen van desktop maar je neemt ale programma's mee, alsof er maar 1 desktop is.

Na compiz/beryl uit te schakelen was't opgelost bij mij :'(

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Dieter schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:31:
Ik had hetzelfde issue ... heb het niet kunnen oplossen...
Komt erop neer dat wanneer je proggies start deze zowel op desktop 1 als 4 staan. Eigenlijk kan je wel switchen van desktop maar je neemt ale programma's mee, alsof er maar 1 desktop is.

Na compiz/beryl uit te schakelen was't opgelost bij mij :'(
Dat is gewoon kwestie van een vinkje goed zetten. Heeft niets met dit probleem te maken.
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:30:
Misschien heb je gelijk, hierbij dus een paar pics.

De werkende desktop:
http://i18.tinypic.com/660w755.png

Hierop kan ik alles doen wat ik eerst ook kon, niets bijzonders.

Een van de brakke desktops:
http://i19.tinypic.com/67iv9mw.png

Dit heeft dezelfde achtergrond als de achtergrond achter de kubus (dus niet een van de desktops...)

Ik kan er niet op klikken, en als ik iets eroverheen sleep dan blijft het hangen totdat ik weer naar een andere desktop switch. Binnen een venster gaat wel wel soepel overigens.
offtopic:
Nice wallpaper

Het probleem was een stuk aparter dan ik dacht :P Ik kan weinig verder toevoegen aan dit topic vermoed zo... (ik kan het hier niet repliceren atm)

0.0

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 17:43
Zo te zien heb je maar 1 desktop ingesteld. Klik onderin de taakbalk op het rechthoekje (links van de prullenbak) en kies voor voorkeuren. Daar verander je aantal werkbladen in 4.

Knight who says 你

Verwijderd

Topicstarter
tigid schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:46:
Zo te zien heb je maar 1 desktop ingesteld. Klik onderin de taakbalk op het rechthoekje (links van de prullenbak) en kies voor voorkeuren. Daar verander je aantal werkbladen in 4.
Nee dat klopt, dat komt omdat ik aan het experimenteren ben geweest. :7

Verwijderd

Topicstarter
Hey wow ik heb hem. Wat het probleem was:

In datzelfde venster als de optie hoeveel zijdes je aan de kubus hebt, staat ook de optie: "selecteer standaard icoon."

In mijn wereld is een icoon een klein plaatje van een starter ofzo, maar nu blijken ze de achtergrond te bedoelen.... :?

Nouja, mensen die hebben meegedacht, heel erg bedankt O+

Ohja, en als je die achtergrond nog wilt: http://www.baka-updates.com/wallpapers/images/1121559305.jpg

:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 20:01 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

tigid schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:46:
Dit geld niet voor Beryl. Beryl heeft 1 virtueel desktop standaard, maar als je dat aantal verhoogt, krijg je verschillende kubussen. Je hebt 1 virtuele desktop, dat is opgedeeld in 4 (of hoeveel zijden je je kubus geeft). Maak je meerdere virtuele desktops aan (dit doe je in de beryl-manager, niet je gnome-desktop-manager, dat werkt alleen als je NIET met beryl werkt). Zet je in beryl dat je meerdere virtuele desktops hebt, dan kan je daartussen wel wisselen, maar heb je per virtuele desktop een aparte kubus met het aantal zijden dat je hebt ingesteld. Ik kan voor de duidelijkheid een plaatje maken als je wilt.

@TS:
Ik kan jouw probleem niet nabootsen. Wat had je staan in het veld? Standaard hoort er "icon" te staan. Ik weet niet hoe je je wallpaper hebt gezet, maar ik gebruik een lijst met meerdere wallpapers die per aanmelding verandert dus het kan zijn dat ik het helemaal niet kan nadoen. Verder heb je ook een optie bij General Options > General Options > Desktop Background > Desktop manager supports viewports. Als ik die aanzet, heb ik namelijk maar op 1 kant van de kubus een achtergrond, rest is leeg.
..., schiet mij maar lek, stel het net in, alle kanten dezelfde achtergrond. Het zal wel, weet zeker dat ik eerder geen wallpaper had op de andere kanten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Lieter
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
als je beryl-manager hebt geinstallerd, kijk dan naar deze opties:
General Options -> General Options -> Desktop Background -> Desktop Manager Support Viewports, zet deze UIT(geen vinkje dus)

en kijk bij General Options -> General Options -> Main -> Horizontal Virtual Size, zet deze op 4(of hoeveel zijden je ook wil hebben

=)

Pagina: 1