Toon posts:

[CPU-Z] Core speed en multiplier veranderen voortdurend

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je hieronder kan zien worden deze waarden vaak fout weergegeven. Om de paar seconden verandert de core-speed van 3009 naar 2006 MHz en de multiplier van 9 naar 6. Het is zowel bij versie 1.39 als bij de laatste 1.40. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik veronderstel dat het een software-fout is en dat de echte waarde 3009 MHz blijft (de multiplier is bij de E6600 trouwens gelocked).

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/2838/cpuzsu5.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 17:40 ]

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dan heb je EIST aan staan. Dan gaat je cpu langzamer als je niets aan het doen bent, naar een multiplier van 6.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Het is een feature ;).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is idd normaal met EIST aan. Gewoon ff uitzetten in de BIOS als je het niet meer wilt.

Wel leuke Rated FSB btw :P

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

EIST, oftewel Enhanced Intel SpeedStep® Technology :P

Op een C2D worden vcore & multiplier verlaagd om minder energie te verbruiken in idle stand, implementatie verschilt per proc type, maar is ook aanwezig op P!!! mobile, P4, P4-M & P-M modellen.

Vergelijkbaar met AMD's Cool & Quiet.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het disabled in de BIOS, maar er staat als commentaar: 'Once enabled, this function will be locked' en inderdaad, na een reboot zie ik het nog steeds fluctueren, ook al staat het in Windows op 100%:

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/7585/poweraq4.jpg

De FSB-setting is inderdaad 1337 :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 17:56 ]

• mandroid
Waarom wil je dat EIST perse afstaat? Als je computer de volledige rekenkracht nodig heeft, zal je cpu wel op volle snelheid draaien. Is je computer aan het niksen (surfen, film, ...) dan schakelt de cpu terug, blijft je cpu koeler, de fan hoeft dus niet zo hard te draaien, je verbruikt minder stroom, ...
Enkel voordelen.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 07:23

krvabo

MATERIALISE!

Omdat als je even snel (= ~1 seconde) rekenkracht nodig hebt, oftewel een burst, dan draait je processor nogsteeds langzamer. Tegen de tijd dat ie doorheeft dat hij sneller moet draaien (en dit dan ook doet) heb je het niet meer nodig.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik weet niet hoe jullie allemaal bij de term EIST komen, maar bij mij (Asus P5B met laatste BIOS) heette het C1E support...
bij mij veranderde het ook steeds, heb het uitgezet...ik wil niet dat dat verandert
dacht ook een tijdje dat het bugged was ofzo, maar is iig wel ergens in de BIOS uit te zetten...

[ Voor 19% gewijzigd door SuX DeLuXe op 27-05-2007 20:16 ]

• mandroid
krvabo schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:11:
Omdat als je even snel (= ~1 seconde) rekenkracht nodig hebt, oftewel een burst, dan draait je processor nogsteeds langzamer. Tegen de tijd dat ie doorheeft dat hij sneller moet draaien (en dit dan ook doet) heb je het niet meer nodig.
De omschakeltijd zal eerder in de orde van nanoseconden liggen hoor :p.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 07:23

krvabo

MATERIALISE!

mandroid schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:22:
[...]

De omschakeltijd zal eerder in de orde van nanoseconden liggen hoor :p.
Nja, ok het zal geen hele seconde duren nee :+
Feit blijft dat de processor pas sneller gaat werken als ie een hele shitload aan instructies in de wachtrij heeft staan :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
btw als je je CPU dik overgeclockt hebt, is het misschien een handige functie
als je zoals ik, maar op 1.2 volt draait op 2400 Mhz...wat heeft het dan voor nut, dan gaat ie ipv op 1.2 op 1.1 volt ofzo lopen, of iig wat het laagste is
of zie ik dat helemaal verkeerd?
Pagina: 1