Ethernet via stroom erg traag (85mbps)

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 13:19

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb van een vriend een Bandridge "power to ethernet" setje te leen. Ik moest een oplossing zoeken voor een LAN aansluiting in de woonkamer. Mijn vrouw ziet het niet zitten om gaten in de grond te moeten boren en wireless is te instabiel. De bedoeling is dat het een verbinding wordt voor mijn XBox 360, waarmee ik dan game op Xbox Live en ik speel ook HD films (streams) via de Xbox Windows media extender op een Windows Media Center Edition af van een computer op de eerste verdieping.

Het gamen gaat erg goed. Wanneer ik bijvoorbeeld www.nu.nl ping, dan krijg ik rond de 20 a 25ms terug, maar het probleem is de bandbreedte. Volgens de specificaties zou het 85mbps moeten zijn. Uiteraard is dat een theoretische snelheid en zou je door overhead veel minder moeten halen. Maar het vreemde is dat het nu niet verder komt dan zo'n 10 a 12mbit. HD films streamen gaat dus net niet lukken met deze snelheid. Alles gaat stotteren en de films zijn niet meer te kijken. Wanneer ik een hele lange UTP kabel over de trap naar beneden laat komen en ik daar rechtstreeks mijn XBox via mijn switch op prik, speelt hij alles vloeiend af.

Klopt het dat je met Power to ethernet adapters zoveel overhead hebt, dat je maar 1/8 van de daadwerkelijke snelheid haalt? Of is er wat mis met dit setje?

Beauty is in the eye of the beerholder

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Kijk eens met een tool zoals http://freshmeat.net/projects/netio/ wat je werkelijke overdracht snelheid is en post deze eens?

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:30

servies

Veni Vidi Servici

Dit heeft niets met overhead te maken maar alles met kwaliteit van de verbinding. Waarschijnlijk blijft door storing in het signaal maar zo'n 15% van de bandbreedte over.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Waarschijnlijk is er iets mis met de stopcontacten of je bekabeling in huis.

Die setjes houden er niet van om op een verlengdoos aangesloten te worden.
Mindere kwaliteit kabels en daardoor zwakker signaal.

Sluit dat ding dus bij voorkeur rechtstreek op een stopcontact in de muur aan.
En wie weet zit er een trafo van een halogeen lamp oid in de buurt aangesloten.

Abort, Retry, Quake ???

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

je kunt ze het beste op een eigen stopcontact aansluiten, stekkerdozen vinden ze niet leuk, en zeker geen adapters e.d. erbij
en ouderdom/aftakeling van je bekabeling kan ook een rol spelen bij een slecht signaal

[ Voor 26% gewijzigd door Colan op 27-05-2007 17:38 ]

Simplicity is de bom...

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 13:19

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ze zitten niet via een verlengdoos aangesloten, maar rechtstreeks op de muur. Ik heb net naar dat test software tooltje gekeken, maar ik zag nu niet zo snel hoe ik dat werkend kon krijgen.

Ik heb zelf niet zo veel verstand van electro dat ik zou weten hoe ik dat kan troubleshooten. Jammer, want het leek een goede oplossing. Toch maar iets anders verzinnen dan.

Beauty is in the eye of the beerholder

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je eventueel toch voor draadloos kunnen gaan en dan wel voor de draft - N producten die inmiddels op de markt zijn, die zouden genoeg snelheid en stabiliteit moeten halen. Als de afstand te groot is zou je eraan kunnen denken om een twee accepoint bij te plaatsen om zo toch de gewenste resultaten te krijgen

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

apparaten met ontstoorders erin henne een negatiefve invloed op ethernet over power.

SImpel probeersel: draai netio (zie link hierboven) en trek stekkers van andere apparaten eruit todat je snlehied groter wordt. Wellicht vind je zo een stoorzender.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1