Toon posts:

P2P Crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb al altijd problemen gehad als ik werk met P2P-programma's. Het maakt niet uit of het nou Kazaa was (heel lang geleden) of Limewire, telkens als ik iets probeer af te halen en het programma loopt ff, crasht mijn computer en start deze vanzelf opnieuw op.

Ik heb al gemerkt dat als ik mijn pc volledig alleen laat en geen andere bewerkingen uitvoer, het door de band wat langer duurt voor deze crasht, maar het gebeurt uiteindelijk toch terwijl alleen Limewire loopt. Er komt een microseconde een blauw scherm (onleesbaar) en dan herstart de pc. Dit is ferm irritant omdat het ook niet goed kan zijn voor mijn pc, maar ik heb geen idee hoe het op te lossen.

Geen idee of dit wat kan helpen, maar volgens het foutrapport van windows hebben volgende bestanden er wat mee te maken:

...\LOCALS~1\Temp\WERa4a7.dir00\Mini052707-01.dmp
...\LOCALS~1\Temp\WERa4a7.dir00\sysdata.xml

Geen idee of iemand onder jullie hier raad mee weet.

Alvast bedankt!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
1. Uninstalleer Kazaa.
2. Uninstalleer LimeWire.

Heb je dan nog die problemen?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 01:47
Laat eerst WIndows een blauw scherm (BSOD) produceren i.p.v. opnieuw op te starten. Klik rechts op Deze Computer --> EIgenschappen --> Geavanceerd --> Opstart en herstel opties. Haal nu het vinkje weg bij "computer automatisch opnieuw opstarten".

Als je een blauw scherm krijgt rapporteer dan de foutcode (zoiets als 0X0000008F) en de naam (zoiets als IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL) en eventueel een gerapporteerd bestand. Lees deze handleiding over BSOD's: Windows XP en 2000 BSOD guide . En durf wat met de fout code en naam te Googelen (ook nieuwsgroepen).

Verder moeten we weten wat voor firewall en antivirus programma's draaien. Wat voor netwerk kaart je gebruikt. Voor een verder idee van je hardware: processor, geheugen en moederbord.

Verwijderd

EricJH schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:06:
Laat eerst WIndows een blauw scherm (BSOD) produceren i.p.v. opnieuw op te starten. Klik rechts op Deze Computer --> EIgenschappen --> Geavanceerd --> Opstart en herstel opties. Haal nu het vinkje weg bij "computer automatisch opnieuw opstarten".

Als je een blauw scherm krijgt rapporteer dan de foutcode (zoiets als 0X0000008F) en de naam (zoiets als IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL) en eventueel een gerapporteerd bestand. Lees deze handleiding over BSOD's: Windows XP en 2000 BSOD guide . En durf wat met de fout code en naam te Googelen (ook nieuwsgroepen).

Verder moeten we weten wat voor firewall en antivirus programma's draaien. Wat voor netwerk kaart je gebruikt. Voor een verder idee van je hardware: processor, geheugen en moederbord.
Oi, dat blauwe scherm had ik ook een keer, ik had toen mijn netwerkkaart in een ander slot gedaan en weg was het probleem. echt vaag :S

Verwijderd

Topicstarter
l0c4lh0st schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:02:
1. Uninstalleer Kazaa.
2. Uninstalleer LimeWire.

Heb je dan nog die problemen?
Grapjas!
EricJH schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:06:

Heb ik gedaan, dus als ik het goed versta moet ik nu gewoon wachten tot het nog eens gebeurt? :)

ZoneAlarm Firewall draait en Norton Antivirus.
Processor is een 1.60 ghz Mobile AMD Athlon 64 processor 2800+, 512mb geheugen, dunno of dit er allemaal toe doet? Ik zal even kijken of ik nu dat BSOD wat langer krijg, alvast bedankt

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Grapjas? Misschien ligt het helemaal niet aan die p2p-programma's...

Verwijderd

Topicstarter
Pulsher schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:22:
[...]

Grapjas? Misschien ligt het helemaal niet aan die p2p-programma's...
Nee, maar mijn probleem is net wel dat men computer vastloopt terwijl dat programma draait, dus als ik het gewoon uninstall kan het crashen misschien wel ophouden, maar kan ik nog altijd niets downloaden. Als ik ze uninstall en het blijft gebeuren (veronderstellende dat het niet aan het programma lag) weet ik daarmee ook nog altijd niet veel meer want ik kan daarmee ook nog niet downloaden. Vandaar dat ik het maar een nutteloze suggestie vond, en ik dacht dattie vanuit een anti-P2P hoek kwam.

Overigens is de kans dat het niet aan het programma lag nogal klein, want zoals ik zei gebeurt het alleen maar als ik iets tracht te downloaden.

Anywhoo, ik heb het ondertussen zelf opgelost: heb even rondgezocht op internet en uiteindelijk gewoon nieuwe drivers voor mijn modem afgehaald, sindsdien niet meer vastgelopen, zelfs niet alsek ondertussen op internet surf, chat en zelfs bestanden doorstuur naar vrienden over messenger.

Probleem dus (voorlopig maar hopelijk en naar het lijkt ook voorgoed) opgelost!
Pagina: 1