Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Dan wekt Leica bij mij de indruk dat ze qua vormgeving in de jaren 50 zijn blijven steken.
Verwijderd

Bah
Ze zullen dan verschrikkelijk goed zijn, maar in het jaar 2007 moet je toch een ander disign opzoeken
Verwijderd
ik krijg ook altijd de indruk dan Leica fotografen in de jaren 50 zijn blijven stekenWFvN schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:46:
Dan wekt Leica bij mij de indruk dat ze qua vormgeving in de jaren 50 zijn blijven steken.
als ik er af en toe 1 tegenkom ontwaar ik tot nu toe altijd een complete contactgestoordheid bij die leicisten
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 16:56 ]
05:21 <RedXraD> gedrochten? ik zou zeggen: alles waar olympus op staat
05:21 <RedXraD>
*fluit*
(GRAPJE!)
Bericht hierboven
Knap van mij, zelfs voordat ik gereageerd heb in een topic ben ik al opvallend aanwezigFloris schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:22:
*fluit*
05:21 <RedXraD> gedrochten? ik zou zeggen: alles waar olympus op staat
05:21 <RedXraD>
*fluit*
(GRAPJE!)
Maar om dan maar even constructief bezig te zijn. Wat dachten we van de Kodak DCS 200? één van de eerste dSLR's

edit: moet sowieso wel zeggen dat de bovenste twee rijen in dat linkje: http://www.mir.com.my/rb/...els/digitalSLRs/index.htm zichzelf sowieso wel nomineren
[ Voor 15% gewijzigd door Henk op 27-05-2007 17:28 ]
Dido schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:48:
Als die Dimages zo lelijk zijn, waarom wordt het design dan ondertussen door iedereen gekopieerd?
Hoe kom je daarbij? Misschien hebben we verschillende Dimages voor ogen? Ik heb het ondermeer over de Dimage 5 en 7 en opvolgers met een vergelijkbaar uiterlijk.
De Dimage 5 is van september 2001
Een ouder model van een ander merk (met beter uiterlijk naar mijn mening) is bijvoorbeeld de Fujifilm 4900zoom. Deze is van juli 2000; dus ruim een jaar ouder!
Volgens mij haal je wat dingen door de war.
Verder: dat anderen het kopiëren wil nog niet zeggen dat ik hem automatisch ook mooi vind; ik kan het dan alsnog een regelrecht gedrocht vinden
Maar wat mij bij de 5 en de 7 zo tegen staat is bijvoorbeeld de afstand tussen de grip en de lens. Het stuk tussen grip en lensgedeelte vind ik wat ielig eruit zien.
Maar zie dit dan ook:

[ Voor 16% gewijzigd door WFvN op 27-05-2007 17:40 ]

En diens opvolger:

Deze camera's zijn ook ver buiten verhouding IMHO
Bericht hierboven
Verwijderd
Sigma DSLRs zijn ook gedrochten.

@hieronder, er zat dacht ik inderdaad zoiets in, maar dat was dus keilang geleden, en de opslagruimte zal wel nihil geweest zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 17:45 ]
Dan mag je wel een autoaccu achter je aanslepen omdat je anders zonder power komt te zitten nog voordat je de schijven vol hebt, al zou je ze allemaal op RAW ÉN hoogste resolutie JPEGrapture schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:44:
Stel je voor dat je daaronder 2 laptop harde schijven in kan duwen voor massa-opslag.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Met 6 D batterijen kom je op ongeveer 7,4V voor mijn Canon EOS 20D. Originele batterij heeft slechts 1,4 Ah, laten we 10 of 11 Ah batterijen gebruiken. Een laptop harde schijf verbruikt 2,3 W bij 5V en 2 schijven zullen samen ongeveer 1 A trekken. Daarmee zou ik max 1 festivaldag raw's trekken, met double battery pack (12 cellen) hebben we meer stroom aanboord.WFvN schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:46:
Dan mag je wel een autoaccu achter je aanslepen omdat je anders zonder power komt te zitten nog voordat je de schijven vol hebt, al zou je ze allemaal op RAW ÉN hoogste resolutie JPEG

Pentax Optio43WR
lijkt me ook ergonomisch geen prettige camera.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
http://rapidshare.com/files/33701340/EOS_Cameras_Poster.pdf
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

weinig ergonomisch, en tsja, hout, zo 19-de eeuws
het gaat hier trouwens om een daguerreotypie-camera
[ Voor 15% gewijzigd door ikmattie op 27-05-2007 18:39 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii

Dit toestel heb ik halverwege 2001 nog gekocht voor Fl 2.100,-
3Megapixels, staat nu stof te happen in een kast. Doe er totaal niets meer mee.
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Verwijderd
Dat vind ik echt een briljante camera. Zou graag een keer zijn broertje, de 717, op de kop tikken voor weinig geld.RaZ schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:48:
Sony DSC-f505v
[afbeelding]
waarom...zo ziet een meetzoeker er gewoon uit.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:52:
[afbeelding]
Bah![]()
Ze zullen dan verschrikkelijk goed zijn, maar in het jaar 2007 moet je toch een ander disign opzoeken
puur functioneel, niet meer en niet minder. Vind het wel wat hebben.
Maargoed..als de M8 dan ook echt verschrikkelijk goed zou zijn.
[Floris]Ik heb geen zin om weer te posten, maar ben het eens met YC: vind hem juist wel vet
[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 27-05-2007 19:45 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Veel van de camera's hierboven zijn de reden dat we nu rondlopen met het spul wat we hebben en zeker een houten boxcamera. Ze mogen er weird uitzien, maar er zit zoveel aandacht en vakmanschap in.
Ik heb zelf een houten camera staan (zo rond 1900) en dat is een voorbeeld van vakmanschap. Er zitten messing onderdelen op die ze voor het gemak rechtoe rechtaan hadden kunnen maken, maar die toch prachtig gevormd en afgewerkt zijn.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
verkoop je hem? anders zou ik hem wel willen kopen.RaZ schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:48:
Sony DSC-f505v
[afbeelding]
Verwijderd
Lekker met een doosjes floppies op stap om foto's te maken.
Verwijderd
En de Leica M8 is m.i. een van de mooiste camera's die nu op de markt zijn, maar smaken verschillen...
De accu is wel verrot overigens, en ik zag dat een nieuwe al rond de 50,- kost. voor 99 euro heb je tegenwoordig een goeie compact met 5 of meer mega pixels. En daar de huidige technieken ook veel sneller met een plaatje knippen doordat het flashgeheugen ook steeds sneller wordt.
In dit ding gaat ENKEL MemoryStick in. Het ouwe type. En volgens mij zijn daar geen grote capaciteit van.
Als je opzoek bent naar dit type toestel, zou je ik toch adviseren om voor een f7x7v of nieuwer te gaan. Ik denk dat dat ding van mij, mede door de verrotte accu geen drol meer waard is. Dus ik hou hem voor m'n eigen collectie antieke miskopen
Ey!! Macarena \o/
Oh, die gebruikt de onderbouw ckv sectie van mijn school nog steedsVerwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:54:
en dan kan het eerste echt populaire model van sony natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje
[afbeelding]
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
Ik ben me donders bewust dat die cams nodig waren om te maken wat we nu hebben, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze mooi zijnYellowCube schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:50:
oh ja en (omdat Floris m'n post gelocked heeft), ik neem aan dat het woord "gedrochten" een zekere positieve waarde heeft?
Veel van de camera's hierboven zijn de reden dat we nu rondlopen met het spul wat we hebben en zeker een houten boxcamera. Ze mogen er weird uitzien, maar er zit zoveel aandacht en vakmanschap in.
Ik heb zelf een houten camera staan (zo rond 1900) en dat is een voorbeeld van vakmanschap. Er zitten messing onderdelen op die ze voor het gemak rechtoe rechtaan hadden kunnen maken, maar die toch prachtig gevormd en afgewerkt zijn.
Gedrocht slaat imho alleen op het uiterlijk, want intern zijn ze, zowel kwa techniek toendertijd als betekenis voor nu, geweldig natuurlijk

Ik vind de laatste best mooi trouwens, maar ik kan me goed voorstellen dat de meningen zeer verdeeld zijn.
Verder denk ik dat een meetzoekercamera zoals de Bronica RF645 of in mindere mate een Leica meetzoeker een erg functioneel en toch best elegant/mooi design heeft.
Dan hebben andere camera's meer recht op de gedrocht-status. De schoonheid van gereedschap zoals camera's of computers zit voor mij in de eerste plaats een functioneel ontwerp, daarna mooie afwerking, alles gebracht in een zo oogstrelend mogelijke vorm. Maar die vorm heeft niet het grootste belang.
[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 27-05-2007 20:29 ]

Zie ook het bovenaanzicht:
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
WTF is dat? Mislukte voorloper van een beamer ofzoJohnny schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:33:
De Minolta Dimage RD3000 bevatte 2 CCD's met een resolutie van 1,5 megapixel die allebei een iets ander beeld opvingen (pixelshift) waardoor er foto's van 2,7 megapixel mee konden worden gemaakt.
[afbeelding]
Zie ook het bovenaanzicht:
[afbeelding]
Volgens mij is dat voor rontgenfoto's ofzo.. Wat een ding zegWFvN schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:36:
[...]
WTF is dat? Mislukte voorloper van een beamer ofzo
Ey!! Macarena \o/
De zoom (38-105mm) en wide (28mm) versie:

Maar het wordt nog gekker, met een speciale adapter kon je er een snoertje tussen plaatsen om zo nog meer vrijheid te krijgen:
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
begintmeta schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind de laatste best mooi trouwens, maar ik kan me goed voorstellen dat de meningen zeer verdeeld zijn.
Echt niet! Dit is een van de allermooiste camera's van de laatste jaren.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:52:
Bah![]()
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Hier staan een hoop mooie tussen: http://www.digicamhistory.com ...
[ Voor 20% gewijzigd door SeatRider op 27-05-2007 21:53 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Wat een ontzettend tof idee en wat logisch dat dat jammerlijk mislukt isJohnny schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:48:
Nog een minder succesvol experiment van Minolta, de Dimage EX 1500, een compactcamera van 1,3 megapixel met een modulair ontwerp. Het achterliggende idee was dat je op deze manier de lens en CCD makkelijk zou kunnen vervangen of upgraden zonder een hele nieuwe camera te moeten komen. Er was een wide en een zoom versie.
[afbeelding]
[afbeelding]
De zoom (38-105mm) en wide (28mm) versie:
[afbeelding]
Maar het wordt nog gekker, met een speciale adapter kon je er een snoertje tussen plaatsen om zo nog meer vrijheid te krijgen:
[afbeelding]
BTW: Even een HK-grapje verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door Floor-is op 27-05-2007 21:34 ]
Bericht hierboven
Op het werk heb ik er ook nog 1tje in de kast liggen. Maar ze worden nog regelmatig gebruikt, laatst in Artis: ik hoor opeens het geluid van de een diskette station naast me. Staan een man een nieuwe floppy in zijn Mavica te stoppenVerwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:54:
en dan kan het eerste echt populaire model van sony natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje
[afbeelding]
Ze hebben wel een lekker groot scherm!
This footer is intentionally left blank
Verwijderd

Zal wel niet anders kunnen ivm de backwards compatibility.
misschien een hele domme vraag, maar hoe focus je eigenlijk met een rangefinder? gewoon beetje afstand gokken of wat?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 21:51 ]
Qua nieuwprijs wordt je er niet vrolijk van:
Nikon E3s

(~9000 dollar)
En als je schrok van de bovenstaande nieuwprijs:
Kodak Megaplus 1.4

(Besturing gaat via aparte camera control unit, waar je belichtingstijd etc. op kunt instellen)
(~70.000 dollar)
[ Voor 5% gewijzigd door ThunderNet op 27-05-2007 22:05 ]
Die kleur van die Hasselblad staat me niet aan, verder niet veel lelijker dan een andere SLR vind ik.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:49:
Hasselblad H3D is ook spuuglelijk.
[afbeelding]
Hier kun je wat uitleg vinden over "rangefinders".misschien een hele domme vraag, maar hoe focus je eigenlijk met een rangefinder? gewoon beetje afstand gokken of wat?
[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 27-05-2007 22:06 ]
een zelfde soort idee van siliconfilm:Floris schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:33:
[...]
Wat een ontzettend tof idee en wat logisch dat dat jammerlijk mislukt is![]()
BTW: Even een HK-grapje verwijderd

kun je zo in je analoge cam stoppen. Later ook gekomen met een schermpje en dat zag er zo uit:
ik heb het serieus overwogen voor m'n Dynax 7Xi.
Het was geen FF sensor (focal lenght multiplier 2.85) en er waren (of zijn) veel issues mee.
[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 27-05-2007 22:42 ]
Je moet andere plaatjes bekijken, met deze zoeker is ie idd spuuglelijk. Hoezo backwards compatibility? En de M8 lelijk... Blasfemie!Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:49:
Hasselblad H3D is ook spuuglelijk.
[afbeelding]
misschien een hele domme vraag, maar hoe focus je eigenlijk met een rangefinder? gewoon beetje afstand gokken of wat?
|>
Bericht hierboven
Als je die al erg vind, ik heb deze gehadSeatRider schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:18:
mag deze er ook bij? My first digital camera, de Logitech Fotoman met maar liefst 8 bits grijstinten!
[afbeelding]
Hier staan een hoop mooie tussen: http://www.digicamhistory.com ...

Die jongleergame met je eigen kop, zooooooo verslavend
sja, erg duur en toen de mainstream camera's al op gemiddeld 2-3 Mpixel zat, hadden zij nog een 1,3 MP sensor. Bovendien kon je maar een beperkt aantal foto's op het ding kwijt (iets meer dan 30 naar ik meen). Laatste wat ik gelezen heb was een 10MP versie met scherm en CF slot. Geen idee of dat iets geworden is.Floris schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:50:
Siliconfilm vond ik ook echt een ontzettend tof idee, maar 't werd niks
Hoe durf je?Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:52:
[afbeelding]
Bah![]()
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Zeker nog nooit de FE-xxx serie gezien (best mooie pocketcams), of de E-300/E-400/E-500 (zelfde soort modelletje als Canon EOS 350DRedXraD schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:25:
[...]
Knap van mij, zelfs voordat ik gereageerd heb in een topic ben ik al opvallend aanwezig![]()
[knip]
Nog nooit van gehoord, maar design-prijzen gaan ze ook niet winnen denk ik
Je moet toch toegeven dat het grootste gedeelte van de ontwerpen van Leica weinig ergonomisch zijn, en of ze mooi zijn... tja, meningen verschillen
www.casarodriguillo.com
Fire69 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:27:
Was vandaag op een communie-feestje, daar liep iemand rond met een Mamiya.
[afbeelding]
Middenformaat is nou eenmaal ietsje groter..
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dat zegt wat over jouFire69 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:27:
[afbeelding]
Wat een geblaat in dit topic zeg! Voor de camera's die we nu allemaal hebben, worden we door onze kinderen uitgelachen. Vooral als we gaan vertellen wat voor een bakbeest we hadden die wel liefst 12 mp aankon!
Er staan heel wat foto's / camera's tussen die - hoewel ze oud zijn - mijn hart sneller laten kloppen. Dat waren pioniers voro hun tijd.
==
hoi
Ja, want in hun tijd kan je op een 10x15 print ineens wél meer dan 250dpi met je oog waarnemen enzo. En alle andere natuurwetten m.b.t. optiek en prestaties gelden ook niet meer.Eusebius schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:56:
[...]
Dat zegt wat over jou
Wat een geblaat in dit topic zeg! Voor de camera's die we nu allemaal hebben, worden we door onze kinderen uitgelachen. Vooral als we gaan vertellen wat voor een bakbeest we hadden die wel liefst 12 mp aankon!
[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 28-05-2007 00:07 ]
Dat is dan ook geen kleinbeeld camera.Fire69 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:27:
[afbeelding]
Mamiya heeft vreselijk goede camera's hoor, maar het is gewoon een midden formaat camera en die zijn gewoon wat groter.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Hij is alleen te gebruiken als verrekijker omdat de lens in het midden niet kan uitzoomen en altijd gefixeerd staat op 280mm (7x zoom) waardoor een statief vrijwel altijd nodig was om goede foto's te nemen, en uiteraard had deze camera ook geen flitser.
Fire69 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:27:
Tsjaa...als je alleen op design gaat letten, kom je ook nergens. Misschien is het ook wel eens goed om naar functionaliteit, kwaliteit en ergonomie te kijken. Aan een 'mooi' toestel waar je geen fatsoenlijke foto mee kan maken heb je ook niets.Hasselblad H3D is ook spuuglelijk.
Mijn 1D is ook niet echt moeders mooiste, maar ik zou 'm echt niet willen ruilen voor een of ander 'design' gedrocht. Ik wil foto's maken!
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Verwijderd

Vooral op vakanties bleek het toestel niet echt praktisch.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 11:44 ]
Maar dan hoor je niet in dit topic thuis. Dit is bedoeld voor mensen die de blitz willen maken met dat ding om hun nek. Die indruk willem maken op het andere plebs de mede-toeristen op het turkse strand.mphilipp schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:38:
Tsjaa...als je alleen op design gaat letten, kom je ook nergens. Misschien is het ook wel eens goed om naar functionaliteit, kwaliteit en ergonomie te kijken. Aan een 'mooi' toestel waar je geen fatsoenlijke foto mee kan maken heb je ook niets.
Mijn 1D is ook niet echt moeders mooiste, maar ik zou 'm echt niet willen ruilen voor een of ander 'design' gedrocht. Ik wil foto's maken!
Helaas sla je de spijker op z'n kop... Hele volksstammen maken liever de blits dan dat ze iets nuttigs doen. Tsja...zal wel met kleine piemeltjes te maken hebben denk ik dan. Daarom heb ik ook de grootste camera gekocht die ik kon vinden en ben nog aan het sparen voor de grootste lens...joopv schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:45:
[...]
Maar dan hoor je niet in dit topic thuis. Dit is bedoeld voor mensen die de blitz willen maken met dat ding om hun nek. Die indruk willem maken op het andere plebs de mede-toeristen op het turkse strand.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Zie het van de andere, zonnige kant. Vooral oudere mannelijke babyboomers die de blits willen maken, kopen een veels te dure camera, een veels te dure lens en veels te dure accesoires. Maar ze kunnen ondertussen geen foto's maken. Dit denken ze te compenseren met een dure camera (wordt nou eens wakker! Het talent voor foto's maken is niet gerelateerd aan je waarde van je uitrusting maar aan je talent!) Na een tijdje dit verdrongen te hebben maar genoeg gepatst te hebben op de plaatselijke fotoclub verkopen ze hun veels te dure spullen in "zeer goede conditie" op mp.nl. Zo heb ik al ettelijke dure en goede spullen gekocht.mphilipp schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:47:
[...]
Helaas sla je de spijker op z'n kop... Hele volksstammen maken liever de blits dan dat ze iets nuttigs doen. Tsja...zal wel met kleine piemeltjes te maken hebben denk ik dan. Daarom heb ik ook de grootste camera gekocht die ik kon vinden en ben nog aan het sparen voor de grootste lens...
Ik dacht dat dit een waarneming was die ik alleen had, totdat ik een medestudent sprak die een fotocursus deed elders in het land. Goeie gozer, fotografeert om het fotograferen zelf. Hij kende ook een paar van deze types. En op Got heb ik dit onderwerp ook weleens aangesneden waarbij ik ook heel wat bijval kreeg.
Maar, Gotters, deze mensen moeten er zijn! Om ons goedkoop van topspul te voorzien!
- edit
Een kleine anekdote. Jaren geleden liep ik met een Eos 5 rond (de analoge) op een vakantieweek van de plaatselijke jeugdvereniging. Iemand zei toen iets in de trand van dat het logisch was dat ik mooiere foto's zou maken, omdat ik een duurdere camera had. Toen ik gelijk voorstelde om te wisselen met hem deze week van camera - hij had een eenvoudige compact - zag hij ook wel in dat het niet aan de camera lag maar aan de persoon erachter.
[ Voor 13% gewijzigd door Eusebius op 28-05-2007 14:32 ]
==
hoi
Als je niet beter zou weten, dan zou je gokken dat het een gsm met draaischijf en camera is.....Justawitte schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:34:
Uit het canon museum. Vond dit ding ook erg wazig om te zien.
[afbeelding]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
Hoewel er eruit ziet als een filmcamera, is het wel degelijk een fototoestel.....
lijkt trouwens wel een lasergun
This message was sent on 100% recyclable electrons.
We kennen de klikkende kliko (hm.... die hoort ook wel thuis in dit topic:)

Maar daarnaast kunnen ze nu dus ook de laserende 'toerist' introduceren
Verwijderd
Ik heb hier in de schuur nog een heuse DC50 liggen :
In mijn geval met 10MB flashcard en een PCMCIA<>CFcard converter (die nog steeds goed van pas komt)
Je weet zeker niet uit welk bouwjaar ik ben...Eusebius schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:24:
[...]
Zie het van de andere, zonnige kant. Vooral oudere mannelijke babyboomers die de blits willen maken, kopen een veels te dure camera, een veels te dure lens en veels te dure accesoires. Maar ze kunnen ondertussen geen foto's maken.
160 was dat kreng toch? en idd een ugly bitch.Tweakdipity schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:08:
Hier dan! 150 megapixels en uit 2007. Op het strand zeker een succes. Met ingebouwde baardtrimmer.![]()
[afbeelding]
Wat heb je in de aanbieding voor mijmphilipp schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:53:
[...]
Je weet zeker niet uit welk bouwjaar ik ben...
Enne babyboomers is toch rond 1950?
==
hoi
Verwijderd
Kosten in 1998: 999,00 guldens. Redelijk goedkoop dus.
Had voor zijn tijd al een klapschermje en maar liefst 0.31 megapixel. Heeft helaas een tentbrandje niet overleeft.
Deze popupflitser is wel extreem lelijk.blimmel schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:16:
Ik heb een tijdje met een Olympus Camedia C-1400L gewerkt. In mijn ogen een gedrocht van een camera. Wel 1.3Mpixels, wat toen best veel was.
[afbeelding]
hahahaha, wie schiet nu met 2D terwijl alles 3D holografisch is.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Ja ... wahahaha ... en dan nog een apart apparaat!!! Kijk, moet je hier mijn nieuwste 0,75gb resolutie 3d met IS en 6400 ISO lenzen-camera zien ... of zien? Je ziet ze amper!GoT schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 01:38:
Over 30 jaar lachen jullie om de camera's van nu.
hahahaha, wie schiet nu met 2D terwijl alles 3D holografisch is.
==
hoi
Dat er nieuwe optics worden ontdekt waardoor je in een kleine (en lichte!) form-factor naar een 15-85 f/2 kunt gaan is al heel wat.ISO3200 met de ruis van de huidige 400ISO zou ook wel fijn zijn
Bericht hierboven
==
hoi
ik denk dat het dat is wat Floris wil zeggen.
Ik wil best wel nog eens een analoge Hasselblad kopen. Prachtig materiaal is dat. Of een oude , 2de hands technische camera ofzo. Misschien wel gedrochten van uiterlijk, maar daar draait 't 'm niet om.
https://fgheysels.github.io/

oude Sharp VN-EZ1
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Ik vind het overigens nog altijd best een aardige camera met z'n stabilisatie en 10x optische zoom. Alleen enorm traag (zeker nu ik de 20D gewend ben) maar ik heb nog nooit spijt gehad dat ik die camera destijds gekocht heb.
Ik gebruik hem ook nog steeds. Hij ligt op het werk voor spoedgevalletjes; dan heb ik altijd een camera bij de hand.
[ Voor 18% gewijzigd door WFvN op 01-06-2007 22:28 ]

Een echte Epson photo pc 500
640 x 480
2 Mb vast geheugen
seriele interface....
en redelijk lomp groot (t.o.v. een normale analoge compactcamera)
[ Voor 14% gewijzigd door qless op 02-06-2007 00:45 ]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
maar stiekem rokken die mamiya's al wel jaren de markt van middenformaatFire69 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:27:
[afbeelding]
* bonzz.netninja werkt nog met een old scool mamiya -tje kleinbeeld
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
hey die heb ik ook. Perfect toestel destijdsRaZ schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:48:
Sony DSC-f505v
[afbeelding]
Ik heb toen ook nog overwogen die te nemen maar vanwege de dure Sony Memorysticks destijds heb ik er vanaf gezien.addictive schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:07:
[...]
hey die heb ik ook. Perfect toestel destijds