[B17CL CRT] Geen beeld, wel sync

Pagina: 1
Acties:

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
M'n probleem is als volgt: Ik heb een hier een Fujitsu-Siemens B17CL 17" CRT monitor liggen die wél synct (i.e. je hoort een relais schakelen), maar dan een volledig zwart beeld geeft. Een andere monitor geeft op dezelfde output (1024x768 @ 60Hz) wél gewoon beeld. Op het moment dat ik geen kabel aansluit klaagt de B17CL dat er geen kabel aangesloten is; op het moment dat de kabel wel aangesloten is gaat deze melding weg, maar verschijnt er dus geen beeld.
Het OSD werkt wel, dus het probleem zit niet in de beeldbuis. De kabel heb ik ondertussen ook doorgemeten - deze is prima. Verder zie ik ook geen brakke elco's in de monitor oid.

Heeft iemand enig idee waar ik verder moet zoeken om dit probleem op te lossen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Van waar naar waar heb je doorgemeten? Dit klinkt inderdaad alsof de sync lijnen wel goed aankomen, maar de R/G/B niet echt. Dat zou erop kunnen wijzen dat de laagvoltage (richtspoelen) delen wel goed werken maar de hoogvoltage (kanon zelf) trafo dood is...

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 27-05-2007 16:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Connector aan de monitorzijde losgehaald en tussen die connector en de HD-15 connector doorgemeten. Ditzelfde ook nog eens gedaan met een oude videokaart (naar de gesoldeerde pinnetjes) om te checken of het geen probleem was met de pinnetjes van de HD-15 connector.

Als de HV-trafo dood is dan zou ik geen OSD meer verwachten ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oh ja :o

Hmm... dan lijkt het ergens dieper erin mis te gaan. Ben bang dat ik je niet kan helpen, misschien dat een ander wel een suggestie heeft.

Op zich is vervanging van een 17" CRT tegenwoordig gelukkig doodsimpel, die dingen worden gratis gedumpt zelfs, maarja, een echte tweaker probeert idd zelf alles wat hij kan :)

Oslik blyat! Oslik!