Toon posts:

[Airport Express] open draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn wireless netwerk niet beveiligd omdat zodat iedereen bij mij in de buurt ook kan internetten als dat nodig is (mail lezen etc.) Ik vind hetzelf ook altijd makkelijk als ik ergens een open wifi connectie nodig heb, vandaar dat ik alles open hou.

Nu wil ik wel graag zien hoeveel mensen gebruik maken en hoeveel kb ze verbruiken, welk programma is daar het meest geschikt voor? Want ik heb begrepen dat airport express geen router is maar een wireless zender.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 15:33 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dit is onverstandig. Mensen kunnen jouw accesspoint gebruiken voor malafide praktijken en dan ben jij het haasje. Punt twee is dat zij in staat zijn om al het verkeer af te vangen, dus ook wachtwoorden, etc. etc.

Goed, als je dit toch wilt:
Ik denk dat je een en ander wel kunt uitlezen met SNMP. Maar niet alles. Wat voor software je daarvoor nodig hebt weet ik niet, denk aan MRTG.

De 'beste' oplossing is een machine tussen accesspoint en de rest van het netwerk (internet) zodat je met NTOP alles gedetailleerd in kaart kan brengen.

[ Voor 16% gewijzigd door Q op 27-05-2007 15:39 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Q schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:38:
Dit is onverstandig. Mensen kunnen jouw accesspoint gebruiken voor malafide praktijken
Gebeurt negeerbaar weinig.
en dan ben jij het haasje.
Nee hoor.
Punt twee is dat zij in staat zijn om al het verkeer af te vangen, dus ook wachtwoorden, etc. etc.
Dit is op zich wel waar, maar alle wachtwoorden die je over internet stuurt zijn toch encrypted hoop ik voor je. Anders doe je daar al iets fout.

Anyway. Zover ik weet houdt de airport express niet per client bij hoeveel verkeer er gegenereerd is. Wel kun je in de airport utility (de nieuwe versie) een lijstje van clients en signaalsterkte enzo tevoorschijn toveren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:42:
[...]
[...]
Nee hoor.
[...]
Dit is op zich wel waar, maar alle wachtwoorden die je over internet stuurt zijn toch encrypted hoop ik voor je. Anders doe je daar al iets fout.
Anyway. Zover ik weet houdt de airport express niet per client bij hoeveel verkeer er gegenereerd is. Wel kun je in de airport utility (de nieuwe versie) een lijstje van clients en signaalsterkte enzo tevoorschijn toveren.
Ik vind het niet erg als mensen meekijken, als ze dat interessant vinden, geen probleem mee. Die 3 sites waar ik een wachtwoord voor gebruik so what, het is maar internet he. Belangrijke dingen doe ik niet met de computer en bankzaken zijn altijd nog goed encrypted.
Ik ga even die airport utility bekijken.

• Q
  • Nu online

Q

CyBeR schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:42:
[...]

Als je het risico wilt nemen prima.
Nee hoor.
In het minst erge geval kan je internet account worden afgesloten.
Op zich wel waar, maar alle wachtwoorden die je over internet stuurt zijn toch encrypted hoop ik voor je. Anders doe je daar al iets fout.
Bij een onbeveiligd netwerk kun je er ook vanuit gaan dat zelfs SSL-verkeer afgeluisterd kan worden. Man-in-the-middle.

Denk niet dat als je dat leuke SSL-slotje ziet, dat je dan veilig bent. Dat ruik ik nu wel, ook bij Davidgilmour.

Natuurlijk kun je je afvragen hoe groot de kans is dat iemand jou te pakken neemt. Dat moet je zelf weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 27-05-2007 17:45 ]

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
Waarom gebruik je geen FON !? Een router die je draadloos netwerk splitst. Daarbij kunnen alleen fon-gebruikers erop zodat er nog enige "beveiliging" in zit.

voor informatie : www.fon.com

De routers zijn een tijdlang gratis te verkrijgen geweest. Ik heb er thuis ook een staan, gewoon om mensen de gelegenheid te geven om van mijn (oversized) internet verbinding te genieten.

• Q
  • Nu online

Q

Maeslant schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:02:
Waarom gebruik je geen FON !? Een router die je draadloos netwerk splitst. Daarbij kunnen alleen fon-gebruikers erop zodat er nog enige "beveiliging" in zit.

voor informatie : www.fon.com

De routers zijn een tijdlang gratis te verkrijgen geweest. Ik heb er thuis ook een staan, gewoon om mensen de gelegenheid te geven om van mijn (oversized) internet verbinding te genieten.
Hij heeft al een airport express.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Volgens mij kan je alleen maar je bandwith meten van je eigen Mac.

http://robke.be/software/

Ik heb mijn Airport Express netwerk 9 maanden lang open gehad, omdat mijn Media Centre de WPA niet echt heel leuk vond.
Pas bij Vista heb ik WPA aangezet.
Een vriendinnetje van mij woont in het centrum, en heeft al 3 jaar onbeveiligd internet om haar iBook.
De truuk is, om de naam die de router uitzend, KPN of T-Mobile te noemen.
De meeste denken dat dit dan een betaald acces point is.

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:43:
[...]
Als je het risico wilt nemen prima.
[...]
In het minst erge geval kan je internet account worden afgesloten.
[...]

Bij een onbeveiligd netwerk kun je er ook vanuit gaan dat zelfs SSL-verkeer afgeluisterd kan worden. Man-in-the-middle.
Denk niet dat als je dat leuke SSL-slotje ziet, dat je dan veilig bent. Dat ruik ik nu wel, ook bij Davidgilmour.

Natuurlijk kun je je afvragen hoe groot de kans is dat iemand jou te pakken neemt. Dat moet je zelf weten.
Niks is veilig. 3 jaar geleden zat ik op het werk en ondertussen werd er 1.000 euro gepind in Zuid Frankrijk van mijn rekening! Was een of andere medewerker van de ABN AMRO bezig geweest met een of andere illegale actie en had ie de klantgegevens van wat klanten verkocht. Kreeg gewoon mijn geld terug van de Bank.
Ook een keer voor 50 euro geflashed op ebay door iemand die 1000 positieve referenties had. Nadat ik 2 weken later mijn pakketje niet binnen had had die 1.002 positieve en 35 negatieve referenties. Was niet de enige. Mijn geld terug gehad van Paypal en Visa.
Ook een keer benzine getankt in Frankrijk, wou betalen met pinpas. Cassiere zei: non, ne traivaille. Dus cash betaald. Bij terugkomst was er 50 euro afgeschreven en was er dus wel betaald met de pinpas en cash. Geld teruggekregen van de Bank.

Kortom, het internet zit vol met dieven en de echte wereld ook. Gelukkig zijn banken en creditcardmaatschappijen makkelijk met het teruggeven van geld bij oplichting. Als ze dat niet zouden zijn zou iedereen gewoon alles met cash geld doen.
Al mijn financiele transacties op het internet zijn verzekerd door de Bank, Visa, Mastercard, Paypal, Ebay. Hun probleem als er gefraudeerd wordt.

En mijn data op mijn PC, mag iedereen komen bekijken hoor. Wat filmpjes en muziek, rete interessant!

Ik stel mijn netwerk open en dat zou iedereen moeten doen die geen vertrouwelijke dingen op zijn PC heeft staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 23:37 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Q schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:43:
[...]

MitM op een wifi netwerk is niet heel makkelijk uit te voeren, maar belangrijker,
Denk niet dat als je dat leuke SSL-slotje ziet, dat je dan veilig bent.
Wel degelijk. Mits je eventuele SSL-warnings niet weggeklikt hebt, en even 't certificaat checkt. Als dat klopt is een MitM attack heel moeilijk succesvol uit te voeren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Q
  • Nu online

Q

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:33:
[...]

[ hele grote lap tekst ]

En mijn data op mijn PC, mag iedereen komen bekijken hoor. Wat filmpjes en muziek, rete interessant!
Moet deze lap tekst nu maskeren dat je niet bekend was met mitm? Mij maakt het geen biet uit hoor.
Ik stel mijn netwerk open en dat zou iedereen moeten doen die geen vertrouwelijke dingen op zijn PC heeft staan.
Dat houdt dus in: niemand. Al is het maar om misbruik te voorkomen waar 3en op indernet weer last van hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door Q op 28-05-2007 20:41 ]

• Q
  • Nu online

Q

CyBeR schreef op maandag 28 mei 2007 @ 01:34:
[...]

Wel degelijk. Mits je eventuele SSL-warnings niet weggeklikt hebt, en even 't certificaat checkt. Als dat klopt is een MitM attack heel moeilijk succesvol uit te voeren.
Helemaal gelijk. En je weet ook dondersgoed dat de meeste mensen gedachteloos door (zouden) klikken. En die paar die dan nog zo snugger zijn om te kijken hou je voor de gek met quasi-valide informatie in je fake-certificaat.

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41
Stel: ik heb een onbeveiligd draadloos netwerk. Kan iemand dan gegevens op mijn computer bekijken die NIET gedeeld worden?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Is het nu echt nodig om voor zo'n vraag dit topic te kapen? Via de search is hier meer dan genoeg informatie over te vinden. Mocht je er dan nog niet uitkomen, open dan een topic in B&V, aangezien dit niet echt een Apple specifiek probleem is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.