Q schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:43:
[...]
Als je het risico wilt nemen prima.
[...]
In het minst erge geval kan je internet account worden afgesloten.
[...]
Bij een onbeveiligd netwerk kun je er ook vanuit gaan dat zelfs SSL-verkeer afgeluisterd kan worden. Man-in-the-middle.
Denk niet dat als je dat leuke SSL-slotje ziet, dat je dan veilig bent. Dat ruik ik nu wel, ook bij Davidgilmour.
Natuurlijk kun je je afvragen hoe groot de kans is dat iemand jou te pakken neemt. Dat moet je zelf weten.
Niks is veilig. 3 jaar geleden zat ik op het werk en ondertussen werd er 1.000 euro gepind in Zuid Frankrijk van mijn rekening! Was een of andere medewerker van de ABN AMRO bezig geweest met een of andere illegale actie en had ie de klantgegevens van wat klanten verkocht. Kreeg gewoon mijn geld terug van
de Bank.
Ook een keer voor 50 euro geflashed op ebay door iemand die 1000 positieve referenties had. Nadat ik 2 weken later mijn pakketje niet binnen had had die 1.002 positieve en 35 negatieve referenties. Was niet de enige. Mijn geld terug gehad van Paypal en Visa.
Ook een keer benzine getankt in Frankrijk, wou betalen met pinpas. Cassiere zei: non, ne traivaille. Dus cash betaald. Bij terugkomst was er 50 euro afgeschreven en was er dus wel betaald met de pinpas en cash. Geld teruggekregen van
de Bank.
Kortom, het internet zit vol met dieven en de echte wereld ook. Gelukkig zijn banken en creditcardmaatschappijen makkelijk met het teruggeven van geld bij oplichting. Als ze dat niet zouden zijn zou iedereen gewoon alles met cash geld doen.
Al mijn financiele transacties op het internet zijn verzekerd door
de Bank, Visa, Mastercard, Paypal, Ebay. Hun probleem als er gefraudeerd wordt.
En mijn data op mijn PC, mag iedereen komen bekijken hoor. Wat filmpjes en muziek, rete interessant!
Ik stel mijn netwerk open en dat zou iedereen moeten doen die geen vertrouwelijke dingen op zijn PC heeft staan.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 27-05-2007 23:37
]