Past dit: USB 2.0+Wireless LAN in 1 laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:37
Hallo,

Ik heb lang zitten zoeken naar een FAQ over verschillende typen PCMIA en Cardbus systemen maar kwam er niet helemaal uit...

Ik heb een Dell Inspiron 8200 onder mijn hoede, en de (standaard) USB is kapot.(Geeft geen stroom, windows zegt dat alles goed is, maar niks doet het) Ook moet de laptop wireless netwerk aankunnen.(snelheid niet belangrijk)

Nu zat ik dus te brainstormen, en ik zou het kunnen oplossen door in de cardbus een USB 2.0 kaartje te kopen en een wireless LAN USB stick te kopen. Maar dit is schadegevoelig (uitstekend voorwerp)

Veel liever heb ik een el cheapass Wireless LAN kaartje, en vervolgens ook een Sitecom CB-003 USB 2.0 in de laptop zitten. Eventueel is USB 1.1 ook goed, maar die zijn er niet volgens mij. Maar past dit ook? Ook aan de buitenkant?

Verder zou ik heel graag zien dat mijn Wireless kaartje out-of-the-box goed werkt met Ubuntu. Anders ga ik wel aan de slag met de windows wrappers.

Oh ja, ik heb deze Cardbus controller volgens Everest 2006. Een 32-bit Cardbus(?)
Overigens vind ik het kostenplaatje belangrijker dan de snelheid, het moet wel zeer stabiel zijn.
De laptop wordt gebruikt voor professioneel office werk.

Yippie kayak, other buckets!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:13
Is die usb poort niet te fixen? Mogelijk alleen een zekeringetje, en anders kun je nog altijd de +5v losslopen van de usb poort en elders vandaan halen

Wireless kaartjes EN usb2 tegelijk geeft vaak problemen. Het uitstekende deel bij wifi-kaartjes is vaak iets dikker dan de kaart. Daardoor kan het slot erboven niet gebruikt worden. USB2 onderin al helemaal niet ivm de dikte die nodig is voor USB pluggen.

[ Voor 46% gewijzigd door DJSmiley op 28-05-2007 01:44 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:37
Dan moet ik het idee van 2 kaartjes maar laten varen...

Zou je intern, 5 V ergens vandaan kunnen halen als dat met die zekering niet lukt?
Zelf waag ik me niet aan dit soort dingen maar ik ken iemand die heeft electrotechniek gedaan.

Origineel zat er in de laptop een DVD+CD-RW optische schijf in, die is later vervangen door een CD-ROM. Waarschijnlijk is dit gebeurd door semi-professioneel personeel(Laat ik het beschaaft houden :( ), en daardoor is er iets aan de USB kapot gegaan denk ik. Het zit er namelijk vlak bij. Bepaalde schroeven zaten los in die buurt.

Ik denk dat het niet erg praktisch is op de laptop te gebruiken voor officewerk, en dan geen USB hebben. Je moet je werk toch op kunnen slaan op een stickie...

Yippie kayak, other buckets!

Verwijderd

Je zou denken dat een externe USB WiFi kaart gevoelig is voor afbreken e.d. Nou, dan koop maar eens een 3com 3CRUSB10075. Ik heb deze een tijd gebruikt bij mijn laptop vanwege kapotte interne wifi, ennem... als je er wat verkeerds mee doet breekt hij uit elkaar als lego; je kunt het zo weer in elkaar klikken, insteken en verder internetten maar :X

Als je toch bang bent dat het verkeerd gaat kun je de meegeleverde usb kabel gebruiken van 10cm lang. Dan is de wifi-stick flexibel :)