DSC-S85 Grotere memory stick?

Pagina: 1
Acties:

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-01 20:48
Ik heb een Sony DSC S85. Opzich een mooi apparaat, maar ik zit een beetje met de opslagcapaciteit van de memorysticks. Ik heb er nu 2 van 128 mb. De afgelopen jaren was dit nog (net) voldoende voor de vakantiefoto's. Dit jaar ga ik alleen dubbel zo lang op vakantie en dus verwacht ik ook veel meer foto's te gaan maken.

Kortom tijd om er een stickje bij te kopen. Om nu niet de hele tijd te hoeven switchen tussen stickjes, zat ik te kijken naar een stick van 1gb of groter. Kortom even in Pricewatch gekeken en zag daar dat de >1gb sticks toch wel voordeling geprijsd zijn t.o.v. de 128mb's. Voor iemand met continue geldschaarste is dat ook mooi meegenomen.

Nu zit het probleem erin dat volgens een officiele site van Sony (Link) het niet mogelijk is om een memorystick te gebruiken die groter is dan 128 mb.

- Betekend dit dat het apparaat echt geen gebruik kan maken van een grotere stick?
- Kan het gebruik maken van een grotere stick schade toebrengen aan m'n fototoestel?

Om nu niet gelijk geld uit te gaan gegeven, terwijl dit zinloos is, hoop ik dat iemand ervaring heeft of info heeft over deze twee vragen.

Alvast bedankt. _/-\o_

Verwijderd

Zonder firmware upgrade (weet niet of die er voor jouw camera bestaat) is 128MB idd max. Er bestaan/bestonden ook wel 256MB memory sticks, maar dat was in feite gewoon 2x 128MB die je moest omkeren om de 2e 128MB te gebruiken...

Hogere capaciteiten heb je pas vanaf MS Pro, maar ik betwijfel of jouw camera dat ondersteunt.

• Cannotwin
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:55:
Zonder firmware upgrade (weet niet of die er voor jouw camera bestaat) is 128MB idd max. Er bestaan/bestonden ook wel 256MB memory sticks, maar dat was in feite gewoon 2x 128MB die je moest omkeren om de 2e 128MB te gebruiken...

Hogere capaciteiten heb je pas vanaf MS Pro, maar ik betwijfel of jouw camera dat ondersteunt.
Daar heb ik inderdaad ook naar gezocht, maar die bestaan zover ik weet ook niet.

Ik zal eens op internet opzoek gaan naar die 256mb sticks waar je het over hebt. In ieder geval bedankt voor de info.

Verwijderd

image tank geen optie dan?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als hij normaal aan 256MB aan foto's schiet kom jij met 'n imagetank aan van tientallen GB's >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Cannotwin
Ja, in een vakantie van 6 dagen schiet ik ongeveer een 500 foto's. Deze vakantie schat ik zo'n 1.000-1.250 foto's te gaan maken. Voor de toekomst is het zeker een idee.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

geheugenkaartjes kosten ook geen drol meer, ben niet zo'n fan van al mijn foto's op 1 apparaat zetten.
6gb aan kaartjes kost je misschien 60 euro ofzo......heb je vast genoeg aan :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Cannotwin
Nomad schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:23:
geheugenkaartjes kosten ook geen drol meer, ben niet zo'n fan van al mijn foto's op 1 apparaat zetten.
6gb aan kaartjes kost je misschien 60 euro ofzo......heb je vast genoeg aan :)
Dat is een ding wat zeker is. Ik zat er aan te denken om of 1 gb stickjes te kopen. Dan is 1 stick natuurlijk handiger en goedkoper. Maar ik zal eens rond gaan kijken, naar aanleiding van de hint van Alterlife, naar die "dubbele" stickjes. Dan hoop ik rond de € 100,- klaar te zijn.
Pagina: 1