VMware Server ziet bootable cd niet

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 23:29
Ik wou vandaag op mijn Vista bak even XP installeren in een virtuele omgeving omdat ik het even tijdelijk nodig heb. Na alles ingesteld te hebben mik ik de cd van XP Pro erin en start vmware server. Echter krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0b68a6e8200965a2bdebb402d3522799/thumb.jpg

Ik snap dus niet waarom hij hem niet ziet aangezien alles volgens mij goed ingesteld staat. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Verwijderd

Wellicht een stomme vraag, maar is je cd bootable? Probeer eens je eigen pc op te starten met die cd? Zou vervelend zijn als dat ook niet werkt en je cd stuk is... Echter het zou zomaar kunnen ;)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 23:29
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:30:
Wellicht een stomme vraag, maar is je cd bootable? Probeer eens je eigen pc op te starten met die cd? Zou vervelend zijn als dat ook niet werkt en je cd stuk is... Echter het zou zomaar kunnen ;)
Het is een echte XP Pro cd, dus ja. Echter heb ik al VM van Microsoft geïnstalleerd en die doet het perfect en die kan gelijk de cd vinden. Raar, maar waar. :)

Verwijderd

Probeer eens legacy emulation in te schakelen, dat wil nog wel eens helpen :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor de zekerheid, zodra de virtual machine start, even met de muis in het scherm klikken en dan ESC rammen (select boot device). CD als boot device kiezen. Soms boot Vmware niet van de juiste disk (hd of cd).

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 27-05-2007 16:00 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.