Ik heb vreemde problemen met mijn netwerk hier:
eerst maar vertellen hoe & wat de pc's zijn
Server (verdeelt internet-verbinding)
cel300a met 64mb en win98se..... 2 netwerkkaarten: 1 compex RL2000 (hier komt het kabelinternet-signaal binnen)
1 Realtek RTL8029(AS). hier loopt de kabel van de pc naar de hub....
hub is een 8poorts 10mbit-hub......
pc1: p3-800 met win98se.... op Intel 21041-gebasseerde Etnernetcontroller...
deze pc & netwerk/internet werkt perfect
pc2: p3-600 met Realtek RTL8029(AS) netwerkkaart...
deze pc geeft dus problemen: het kan toeval zijn, maar elke 2x dat op die pc icq wordt geinstalleerd, is ie na een reboot dus ineens heel zijn i-netconnectie kwijt en is ie ook niet meer in het netwerk te vinden...
De instellingen van het netwerk zijn hetzelfde gebleven..... waar het eerst dus wel mee werkte, werkt nu ineens niet meer.
ik heb op die pc nu alle netwerkprotocollen etc etc verwijderd, en opnieuw geinstalleerd met de juiste instellingen.....
die instellingen zijn ZEKER goed, want het heeft allemaal perfect gewerkt dus..... Kabels zitten allemaal goed, etc etc..
heeft iemand een idee hoe ik dat vreemde probleem op kan lossen?
ps: icq ligt op die pc er inmiddels weer af
EDIT: pc2 heeft ook win98se als os
eerst maar vertellen hoe & wat de pc's zijn
Server (verdeelt internet-verbinding)
cel300a met 64mb en win98se..... 2 netwerkkaarten: 1 compex RL2000 (hier komt het kabelinternet-signaal binnen)
1 Realtek RTL8029(AS). hier loopt de kabel van de pc naar de hub....
hub is een 8poorts 10mbit-hub......
pc1: p3-800 met win98se.... op Intel 21041-gebasseerde Etnernetcontroller...
deze pc & netwerk/internet werkt perfect
pc2: p3-600 met Realtek RTL8029(AS) netwerkkaart...
deze pc geeft dus problemen: het kan toeval zijn, maar elke 2x dat op die pc icq wordt geinstalleerd, is ie na een reboot dus ineens heel zijn i-netconnectie kwijt en is ie ook niet meer in het netwerk te vinden...
De instellingen van het netwerk zijn hetzelfde gebleven..... waar het eerst dus wel mee werkte, werkt nu ineens niet meer.
ik heb op die pc nu alle netwerkprotocollen etc etc verwijderd, en opnieuw geinstalleerd met de juiste instellingen.....
die instellingen zijn ZEKER goed, want het heeft allemaal perfect gewerkt dus..... Kabels zitten allemaal goed, etc etc..
heeft iemand een idee hoe ik dat vreemde probleem op kan lossen?
ps: icq ligt op die pc er inmiddels weer af
EDIT: pc2 heeft ook win98se als os