Toon posts:

NAS gooit roet in het eten(?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een wireless netwerkje draaien:

Specs:
*Kabelinternet downloadsnelheid 7000 Kbit/s
*Netgear Next Wireless-N Router WNR834B (max 270 Mbps)
*PC met 802.11n Netgear Rangemax Next Wireless-N WN311B pci-adapter (max 270 Mbps)
*Laptop met standaard 802.11g 54Mbps wireless adapter
*Synology DS107 NAS (wired gekoppeld aan router!)

Ik maar gebruik van DHCP en WPA2 beveiliging.

Als de NAS uitstaat (wat niet de bedoeling is) is er niets aan de hand en heb ik prima verbindingen. Zet ik de NAS echter aan, dan vliegt de performance van m'n netwerk op m'n laptop naar beneden (van een 36-48Mbps verbinding naar een 1Mbps verbinding). Bij de pc is het nog wat erger: daar wordt de netwerkverbinding na een tijdje gewoon verbroken...

Het uploaden van bestanden van pc of laptop naar NAS is een crime (zeker als de pc uit het netwerk wordt gegooid). Ook het verplaatsen van bestanden op de NAS zelf is niet vooruit te branden.

Iemand enig idee?
Thx!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 13:19

HellBeast

Oh My GoT!

Okee, een aantal dingen die in mij opkomen....

Staat dat ding als een debiel te broadcasten? Check ook de snelheid van de interface. Misschien dat-ie hem forceert naar 10mbit wanneer je hem op "auto-negotiation" zet ofzo. Ik neem aan dat er een webinterface op dat ding zit, zodat je de settings kan controlen. Misschien "hard" op 100mb Full zetten? Ook even controleren of je misschien per ongeluk een cross-cable hebt gebruikt om dat ding aan te sluiten, waardoor misschien je router over z'n nek gaat?

Verder heb ik niet zoveel kaas gegeten van NAS, maar kijk of het ding niet allerlei functionaliteiten wil aanbieden op je netwerk waardoor het gaat bijten met andere computers. Ik had graag wat meer advies willen geven, maar dit is niet mijn specialiteit. succes in ieder geval!

Beauty is in the eye of the beerholder

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik vermoed dat je het moet zoeken in de duplex instellingen van je netwerk. D.w.z. alles handmatig op 100 half/duplex zitten, die half- ipv van full duplex is belangrijk omdat sommige apparaten moeite hebben met half duplex.

Ook zou ik eens een andere poort van je router proberen of een andere kabel van de router naar de NAS. Verder zou je nog kunnen kijken naar een firmware update van je router

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 27-05-2007 18:42 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
ik222 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:41:
Ik vermoed dat je het moet zoeken in de duplex instellingen van je netwerk. D.w.z. alles handmatig op 100 half/duplex zitten, die half- ipv van full duplex is belangrijk omdat sommige apparaten moeite hebben met half duplex.

Ook zou ik eens een andere poort van je router proberen of een andere kabel van de router naar de NAS. Verder zou je nog kunnen kijken naar een firmware update van je router
Als ik het goed begrijp raad je de TS aan om alle apparaten in het netwerk op half-duplex te zetten? Dan kan ik de TS al wel verzekeren van een lage snelheid. Je kunt beter alles forceren op Full-duplex ipv auto-negotiate. Mocht er een apparaat zijn dat niet FD wil werken, kun je die er tijdelijk afkoppelen en kijken of de snelheid met de NAS aan en verder alles op FD wel goed is.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
jealma schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:47:
[...]

Als ik het goed begrijp raad je de TS aan om alle apparaten in het netwerk op half-duplex te zetten? Dan kan ik de TS al wel verzekeren van een lage snelheid. Je kunt beter alles forceren op Full-duplex ipv auto-negotiate. Mocht er een apparaat zijn dat niet FD wil werken, kun je die er tijdelijk afkoppelen en kijken of de snelheid met de NAS aan en verder alles op FD wel goed is.
het gaat juist over problemen met een apparaat en zonder dat apparaat werkt alles... |:( Dus vandaar half duplex :9

Verwijderd

Topicstarter
Allen dank voor de suggesties. Ga er mee aan de slag!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, het uitschakelen van de UnPnP functionaliteit van de router lijkt de oplossing te zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 12:51 ]

Pagina: 1