Apple Verlengkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik ben op zoek naar een specifieke verlengkabel voor Apple adapters.

Ik heb namelijk sinds kort een Airport Express en wil deze niet direct op het stopcontact aansluiten.
Nou zag ik laatst een langere kabel die was bijgeleverd bij een MacBook die je los kunt halen. (zoals bij zoveel apple producten)

Alleen kan ik deze kabel nergens los vinden :(

Op dit gif plaatje zie je wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/airportexpress/images/airtunescables06072004.gif

Iemand enig idee waar je zown kabel kunt krijgen?

Verwijderd

je kunt er gewoon een standaard snoer in drukken (van een radio ofzo) dan heb je alleen geen aarde, maar dat heb je met dat stekker opzet stukje ook niet.

succes.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Sorry leesfout. :z

[ Voor 93% gewijzigd door Maartenvs op 27-05-2007 12:59 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die kabel kun je bij een willekeurige apple center halen. Of idd gewoon een ongeaard euro netsnoer erin prikken.

Btw in "zo'n" zit geen w.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 27-05-2007 13:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die kabel zit in de AirPort Express Stereo Connection Kit met Monster Cable-kabels (waar ook een mini-naar-tulp en een mini-Toslink-naar-Toslink kabel inzit). Het is in ieder geval exact dezelfde kabel die bij MacBook's, MacBook Pro's, PowerBook's, iBooks enz. zat. Voor zover ik weet is die kabel niet los te koop of te bestellen bij Apple als spare part.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Op google en ebay zijn ze te vinden.
Als ze geen euro-fitting hebben kan je wel verder met zo'n reisstekker, zoals voor je scheerapparaat in de VS ofzo te gebruiken ;-)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47
Bedoel je nou gewoon zo'n verleng-electriciteitssnoer met aan de ene kant een platte stekker met 2 pinnetjes voor in het stopcontact en aan de andere kant gaatjes om je airport in te pluggen? Indien ja, dan Ikea, ik vind het zo gauw niet op hun site, maar heb er toen wel een paar bij ze gehaald.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Dancing_Animal schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:43:
Bedoel je nou gewoon zo'n verleng-electriciteitssnoer met aan de ene kant een platte stekker met 2 pinnetjes voor in het stopcontact en aan de andere kant gaatjes om je airport in te pluggen? Indien ja, dan Ikea, ik vind het zo gauw niet op hun site, maar heb er toen wel een paar bij ze gehaald.
Ikea?? :? kan het me bijna niet voorstellen :)
Ik bedoel inderdaad een kabel met aan de ene kant een gewone stopcontact stekker en aan de andere kant zown connector die je hier op kunt klikken:

Afbeeldingslocatie: http://www.kitcut.co.jp/fmp/img/prod-pict-134807.jpg
offtopic:
slechts een voorbeeld

Maarja, ik heb ze nog nergens los kunnen vinden...:(

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Conan schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:48:
[...]

Ik bedoel inderdaad een kabel met aan de ene kant een gewone stopcontact stekker en aan de andere kant zown connector die je hier op kunt klikken:

[afbeelding]
offtopic:
slechts een voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate-b2b.nl/pix/prodpic/450x450/t/tz-z13.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 28-05-2007 11:01 ]

Zoef

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Conan schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:48:
[...]

[afbeelding]
offtopic:
slechts een voorbeeld

Wat de hele grap is, is dat je niet per sé een kabel daar op hoeft te klikken. In het systeem van Apple is het weliswaar zo dat er zo'n net plastic hoekje in het blok klikt, waarmee het geheel meteen geaard is, maar eigenlijk gebruiken ze gewoon een standaardformaat eurostekker, dus die kun je van een willekeurig scheerapparaat, waterkoker oid nemen en gebruiken :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Ik denk dat je dus die mooie witte kabel zoekt en niet een of andere lelijke zwarte kabel. Dan kan je, behalve via eBay, het beste een extra adapter voor je MacBook oid kopen.

PSN: djmurcielago

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:05
Volgens mij bedoelt TS hier geen standaard verlengsnoer, maar een snoer dat je als het ware op de Airport kunt monteren, zoals je in de plaatjes van TS kunt zien kun je die stekker er als het ware afhalen en vervangen, zoals op het plaatje hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.hcw.be/artikel/artpics/B8775.jpg

Edit:

Ik ben langzaam :z

[ Voor 4% gewijzigd door jappas op 28-05-2007 11:30 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Murcielago schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:18:
Ik denk dat je dus die mooie witte kabel zoekt en niet een of andere lelijke zwarte kabel. Dan kan je, behalve via eBay, het beste een extra adapter voor je MacBook oid kopen.
Een extra adapter voor een MacBook is 89 euro. De AirPort Express Stereo Connection Kit met Monster Cable-kabels is 39 euro en dus een stuk goedkoper als het je alleen maar om de kabel te doen is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb er ook nog eentje over van m'n iBook, maar zelf zou ik gewoon een 'lelijk' verlengsnoer er op doen, al steek je er nog zo'n mooie stekker in, stopcontacten en snoeren blijven altijd lelijk.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En bovendien, bij een extra adapter zit alleen een standaard duckhead zoals ook al bij de airport express zit. Geen kabel.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bij een extra adapter zit zowel een extra kabel als de duckhead :)
...Bij de adapter wordt een netsnoer geleverd voor meer bewegingsvrijheid. Daarnaast wordt een wisselstroomstekker meegeleverd waarmee de lichtnetadapter direct op een wandcontactdoos kan worden aangesloten...

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Het grote voordeel van de Aiport Connection kit, is de optische toslink kabel waarmee je de airport direct , optisch, op je stereo kan zetten.
De snoeren zijn los al een tientje of 4, en dan zijn ze maar 1,2 meter.

Ik heb de set ook gelijk gehaald bij aanschaf van de Airport, heel vroeger.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daedalus schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:55:
Bij een extra adapter zit zowel een extra kabel als de duckhead :)

[...]
Hmm, da's nieuw dan. Vorige keer dat ik een losse adapter kocht was dat niet zo. (Toegegeven dat was al een tijdje geleden.)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

weeraanmelden schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:30:
De snoeren zijn los al een tientje of 4, en dan zijn ze maar 1,2 meter.
Wel als je het van belachelijke marketingmerken zoals Monster koopt ja. Ik had zo'n kabeltje nog over van m'n bejaarde Sony MZ-R35 minidisc walkman en als je 'm de winkel koopt hoeft ie ook niet meteen 40 euro te kosten. Kwestie van even verder kijken dan de Monster schappen bij BCC en MM :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb een tijd geleden ook zo'n extra adapter moeten kopen en daar zat 'ie inderdaad gewoon bij.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1