Toon posts:

Celeron 600 nog hoger dan 900Mhz laten klokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb laatst een Celeron 600 gekocht en loopt echt lekker op 900Mhz.. mooi stabiel enzo.. maar ik vraag me af.. kan ie nog harder (ik heb wel 100Mhz geheugen :( )

Zou wel leuk zijn :)
Weet iemand hier wat op ?

Alvast bedankt

Verwijderd

Nou euh proberen gewoon lijkt me he. Gewoon temp goed in de gaten houden en als het niet meer stabiel gaat voltage ietsje omhoog.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44
Probeer het eens zou ik zeggen... :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag was dus eigenlijk... HOE moet ik em harder laten lopen :)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44
Je kunt de FSB toch gewoon nog wat hoger zetten? nu loopt ie op 100mhz FSB, probeer eens 110 zou ik zeggen.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:33 schreef Xtuv het volgende:
Je kunt de FSB toch gewoon nog wat hoger zetten? nu loopt ie op 100mhz FSB, probeer eens 110 zou ik zeggen.
dat zou inderdaad kunnen ja. maar dat lukt niet altijd! ik heb een MSI moederbord. stop ik er een celeron in kan ik max tot 100MHz FSB. moet ik met jumpers instellen dat het een 100MHz FSB CPU is, kan ik tot 133MHz overclocken. zeg ik dat het een 133MHz FSB CPU is kan ik tot 200MHz FSB overclocken >:)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
je hebt een abit BH6... mooi die heb ik ook.

probeer eerst een turbo frequency aan te zetten. dan loopt ie op 103mhz. okee.. het word niet veel meer. maar het is een mooie tussenstap.

als dat echt helemaal 100% stabiel is... [desnoods je voltage omhoog] kun je 112 proberen. zet je geheugen dan even op cas3 als je dat nog niet had. loopt dat helamaal stabiel? dan komt 124. dat haal je denk ik toch niet.

ik zou als ik jou was voor de 112 gaan. zeker het proberen waard.

met de nieuwe bh-6-en kon je dacht ik per mhz. dan is het dus gewoon per 1mhz omhoog. en kijken wat stabiel is. word het een beetje onstabiel. 2mhz omlaag. dan moet het goed zijn.

die van mij loopt vrolijk op 100mhz [950]
ik heb een bh6-rev 1.0

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dus ook die Rev 1.0
nu maar hopen dat er een bios uitkomt waar ik met 1Mhz omhoog kan :)

maar bedankt voor de uitleg... dit gaat wel lukken denk ik 8-)
Pagina: 1