[OS X] Programma om muziek te editten

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Ik ben al sinds mijn overstap naar Apple (februari 2007) op zoek naar een goed audio programma om muziek te kunnen editten, zoals knippen, plakken, pitchen, stretchen etc.

Op mijn Windows bak had ik altijd Adobe Audition. Maar volgens Adobe is dit helaas niet voor de Mac. Raar eigenlijk, dat veel producten van Adobe wel op een Mac werkt, maar uitgerekend Audtion niet.

Ik heb al op GoT, Google, MacUpdate, VersionTracker en SoftPedia gezocht. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Weet iemand voor mij een goed programma?

Ik ben 1 programma tegen gekomen wat in de buurt komt: Sound Studio 3
Helaas vind ik dit programma niet zo lekker werken.

Garageband is geen optie, denk ik, dit vind ik niet lekker werken en kan niet alles wat ik wil, zoals in Adobe Audition.

[ Voor 8% gewijzigd door iMars op 27-05-2007 13:10 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Adobe Soundbooth?
Apple Soundtrack Pro?
Audacity?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:37:
Adobe Soundbooth?
Apple Soundtrack Pro?
Audacity?
:$ Volgens mij zie ik echt door de bomen het bos niet meer, ik ga gelijk even kijken, deze had ik niet gezien :$
etit:
Adobe Soundbooth: Hmm, kan geen trial vinden :/
Apple Soundtrack Pro: Hmm, kan geen trial vinden :/
Audacity: Gedownload, vandaag gelijk even proberen d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door iMars op 27-05-2007 12:53 ]

Verwijderd

Garageband

zit standaard bij OS X

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:06:
Garageband

zit standaard bij OS X
My mistake, vergeten te vertellen, maar dat is niet wat ik zoek.

Audacity is opzicht een goed programma, maar kan niet ontdekken of er meerdere sporen in zit, zodat ik meerdere tracks op een timeline kan plakken en mixen, zoals in garageband.

[ Voor 30% gewijzigd door iMars op 27-05-2007 13:18 ]

Verwijderd

Bias Peak

Dit is een wave editor net als Cool Edit/Adobe Auditon.

Afbeeldingslocatie: http://media.zzounds.com/media/feed/large/BIAPEAKLE.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 14:07 ]

• Whieee
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Logic Express? :)

Launching containers into space

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:03:
Bias Peak

Dit is een wave editor net als Cool Edit/Adobe Auditon.

[afbeelding]
ff de trial uitproberen d:)b
Hmmm, lijkt erg veel op wat ik gewend ben, kijken of ik hier een trial van kan vinden. :Y)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd

Ik snap eigenlijk niet dat Garageband je niet bevalt.
Kan toch alles wat je vraagt (knippen, plakken, stretchen, ...).

Op verschillende audio-fora lees ik af en toe dat Garageband toch niet te onderschatten is.
Hangt natuurlijk volledig van jou af, maar GB zit bij OSX en dingen als Logic Express ed. kosten al snel enkele honderden €'s

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
_/-\o_ d:)b :Y
Gelijk proberen!!!
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:31:
Ik snap eigenlijk niet dat Garageband je niet bevalt.
Kan toch alles wat je vraagt (knippen, plakken, stretchen, ...).

Op verschillende audio-fora lees ik af en toe dat Garageband toch niet te onderschatten is.
Hangt natuurlijk volledig van jou af, maar GB zit bij OSX en dingen als Logic Express ed. kosten al snel enkele honderden €'s
Misschien omdat ik pas 4 maanden 99,99% Mac OS X gebruik, en dus "totaal" niet weet hoe het werkt, ik kon het niet 1-2-3 vinden. Ik blijf het wel proberen...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Apple heeft op z'n support pagina voor Garageband een waslijst aan artikelen en video tutorials om te leren werken met Garageband.

Ik weet alleen niet of Garageband datgene kan doen wat je ermee wil doen, maar met de bovenstaande informatie kom je daar denk ik snel genoeg uit :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

logic will do the job :)

persoonlijk vnd ik dat een hele cool app.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Als je even naar www.apple.com/logic gegaan was had je gezien dat dat 999 dollar kost.
Lijkt me niet echt een oplossing.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Anti-XP schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:13:
Als je even naar www.apple.com/logic gegaan was had je gezien dat dat 999 dollar kost.
Dat is Logic Pro, Logic Express kost "maar" 299 euro: link

Hier stond achterhaalde informatie…

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:54:
Apple heeft op z'n support pagina voor Garageband een waslijst aan artikelen en video tutorials om te leren werken met Garageband.

Ik weet alleen niet of Garageband datgene kan doen wat je ermee wil doen, maar met de bovenstaande informatie kom je daar denk ik snel genoeg uit :)
Daar ga ik me even in verdiepen komende tijd. d:)b
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:06:
logic will do the job :)

persoonlijk vnd ik dat een hele cool app.
Het ziet er goed uit, maar kan nergens een trial vinden :'(
Anti-XP schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:13:
Nou nee, sinds ik een Apple heb, is al mijn software legaal, en dat wil ik zo houden 8)
DiGiSTORM_ schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:09:
[...]

Dat is Logic Pro, Logic Express kost "maar" 299 euro: link
Kan ik ergens een trial vinden? Ik wil het graag eerst uitproberen voordat ik iets koop.
Gedownload, geinstalleerd, geprobeerd, geweldig... nog niet 100% maar komt goed in de buurt! Vind het nog steeds jammer dat er geen Adobe Audition is voor de Mac

Verwijderd

Wel als dat dan zo zou zijn, is de kans nog groot dat het niet hetzelfde is hoor.
Office op mac en op PC verschillen ook behoorlijk.

Ik snap echt niet waar het probleem zit. Je hebt een audio programma nodig dat meerdere sporen aan kan, knippen, plakken, pitchen en stretchen. Zowat alle programma's die hier genoemd zijn kunnen dat en nog veel meer ...
Logic Express en Garageband zijn beide zeer goede oplossingen volgens mij. Tel daar nog eens alle gratis (of tegen betaling) plugins bij die je maar kan vinden en je kan al serieus wat muziek produceren of bewerken.

Je gaat nooit hetzelfde programma vinden, dus ik stel voor dat je de specs van die programma's bij je neemt en ze vergelijkt met de dingen die je zoekt. Op basis daarvan kan je dan een weloverwogen keuze maken. Volgens mij is dat beter dan naar iets te zoeken dat je nog kent van op je PC. Kan je je horizonten ook verbreden en misschien dingen bijleren :-)

Met een ander programma werken is maar een kwestie van gewoonte.

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 11:36
webmail schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:08:
Audacity is opzicht een goed programma, maar kan niet ontdekken of er meerdere sporen in zit, zodat ik meerdere tracks op een timeline kan plakken en mixen, zoals in garageband.
Zitten meerdere sporen in, zo nodig. Alleen je kunt er volgens mij niet zo gemakkelijk mee 'schuiven' als in Garage Band.

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:49:
Wel als dat dan zo zou zijn, is de kans nog groot dat het niet hetzelfde is hoor.
Office op mac en op PC verschillen ook behoorlijk.

Ik snap echt niet waar het probleem zit. Je hebt een audio programma nodig dat meerdere sporen aan kan, knippen, plakken, pitchen en stretchen. Zowat alle programma's die hier genoemd zijn kunnen dat en nog veel meer ...
Logic Express en Garageband zijn beide zeer goede oplossingen volgens mij. Tel daar nog eens alle gratis (of tegen betaling) plugins bij die je maar kan vinden en je kan al serieus wat muziek produceren of bewerken.

Je gaat nooit hetzelfde programma vinden, dus ik stel voor dat je de specs van die programma's bij je neemt en ze vergelijkt met de dingen die je zoekt. Op basis daarvan kan je dan een weloverwogen keuze maken. Volgens mij is dat beter dan naar iets te zoeken dat je nog kent van op je PC. Kan je je horizonten ook verbreden en misschien dingen bijleren :-)

Met een ander programma werken is maar een kwestie van gewoonte.
Galoptic schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:46:
[...]

Zitten meerdere sporen in, zo nodig. Alleen je kunt er volgens mij niet zo gemakkelijk mee 'schuiven' als in Garage Band.
I got the clue :o Ik ga me er in verdiepen in wat Daedalus heeft gepost ...

Pagina: 1