Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

W550i valt uit bij gebruik buitenlandse simkaart

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 17:02
Ik heb sindskort in Nederlands een tweedehands W550i gekocht (simlockvrij). Werkt perfect met mijn Orange simkaart. Ik heb er nu echter een Russische simkaart in. Deze pakt ie op en wordt ook geregistreerd. Bellen en gebeld worden is mogelijk. Echter, na circa 30 seconden verschijnt de melding "inactieve sim" op het display en herstart de phone zichzelf. Na de restart gebeurt hetzelfde: 30 seconden is de telefoon te gebruiken waarna een re-start volgt. Eerst dacht ik dat het toestel waarschijnlijk toch niet helemaal goed is.

Ik heb de proef op de som genomen en deze simkaart in mijn W850i gestopt (ook een Nederlands model). Hier volgt echter precies hetzelfde ritueel. Aan de ene kant een opluchting, maar ook weer niet want blijkbaar is er een probleem met Nederlandse toestellen en Russiche (buitenlandse) simkaarten?!

Weet iemand misschien de oplossing hiervoor?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hebben de nederlandse netwerkoperators wel een roaming overeenkomst met die Russische provider? Zoniet, dan is het niet zo gek dat je na een tijdje van het netwerk gekicked wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Dreamvoid op 27-05-2007 14:02 ]

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 17:02
Dreamvoid schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:00:
Hebben de nederlandse netwerkoperators wel een roaming overeenkomst met die Russische provider? Zoniet, dan is het niet zo gek dat je na een tijdje van het netwerk gekicked wordt.
Sorry ik was vergeten te vermelden dat ik zelf ook in Rusland zit op het moment dat die simkaart erin zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Bonkdoos op 27-05-2007 20:56 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt