Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TV kaart doet het niet meer na bevestigen splitter.

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een 22" monitor gekocht en ik ben er heel erg blij mee, want deze kan ik ook als TV gebruiken om films te kijken. Maar ik heb er dus ook direct een TV Kaart voor 135 euro bij gekocht. Nou was het meestal zo dat de kabel toch in de TV ging terwijl de TV Kaart dus voor niks in de PC zat. Daarna heb ik dus een splitter gekocht. TV deed het toen nog goed. TV Kaart deed het niet meer goed, ik krijg een heel vaag beeld met allemaal kleuren die er heel snel door bewegen (heel snel). Ik gebruik Hauppauge WinTV32 en heb naar mijn idee alle drivers correct geïnstaleerd (want voor die splitter heb je toch geen apparte nodig?). Meer informatie kan ik er eigenlijk niet over geven.

Heeft iemand enig idee wat ik kan proberen zodat ik op de TV Kaart ook weer een goed beeld heb?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Wat voor splitter gebruik je

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

En werkt het nog wel als je de kabel direct aansluit?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Er bestaan een aantal soorten splitters, degene die jij wil hebben is ws de goedkoopste, en zal gewoon de signalen rechtstreeks doorverbinden.

Veel kans dat je een splittertje hebt dat het kabelsignaal opsplitst in TV en radio, en dat je je PC op de radio-aansluiting hebt aangesloten. Controleer de opdruk op het splittertje.

Ook kan het zijn dat je het signaal teveel verzwakt door zowel PC als TV aan te sluiten, dan zou je op de TV iets slechter beeld moeten zien (mijn ervaring is echter dat de meesten nogal blind zijn voor slecht beeld, de meeste mensen merken dit niet eens op), en krijg je beter beeld op de PC door de TV los te koppelen van de kabel (splittertje blijft er tussen). Als dit het geval is, kan je kijken naar de standaard oplossingen voor te zwak signaal, dus betere kabels, contactdozen, en als het echt niet zonder kan een versterkertje zo dicht mogelijk bij de bron van het kabelsignaal.

Ook kan het zijn dat je toch iets hebt veranderd aan de instelling van je TVkaartje, software herinstalleerd of naar een herstelpunt teruggekeerd ofzo, loop de instellingen nog eens goed na (geïnterlinieerd beeld, PAL) en laat de zenderdetectie nog eens lopen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
TV lost gehaald van de splitter. TV deed het toen heel erg slecht, sommige zenders helemaal niet meer. PC deed het nog even slecht als eerst. Daarna splitter er tussenuit gehaald en PC er in gestopt, PC deed het nog steeds even slecht.

Wat moet ik nu doen?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb je toevallig nieuwe stekkertjes eraan gezet? Misschien dat die niet goed aangesloten zijn.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:53:
TV lost gehaald van de splitter. TV deed het toen heel erg slecht, sommige zenders helemaal niet meer. PC deed het nog even slecht als eerst. Daarna splitter er tussenuit gehaald en PC er in gestopt, PC deed het nog steeds even slecht.

Wat moet ik nu doen?
Heb je die TV dan gewoon niet aangesloten (dan is het normaal dat je geen/slecht beeld hebt), of aangesloten zonder splitter (dan moet je perfect beeld hebben, zoniet zit je met een probleem met de bekabeling).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Zit een zo'n kastje in de muur. Daar zitten (een links en een rechts) twee kabels in. Een gaat rechtstreeks naar m'n TV. Die andere zit nu dus de splitter op, vanaf daar gaat 1 naar mijn TV (die heeft er dan dus 2) en 1 naar mijn PC. Klopt dat niet?

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 20:38

T1psY

Dumo-Technics

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:28:
Zit een zo'n kastje in de muur. Daar zitten (een links en een rechts) twee kabels in. Een gaat rechtstreeks naar m'n TV. Die andere zit nu dus de splitter op, vanaf daar gaat 1 naar mijn TV (die heeft er dan dus 2) en 1 naar mijn PC. Klopt dat niet?
bedoel je dan dat je op de radio uitgang je splitter hebt gestoken?? En hoe stop je dan 2 kabels in je tv??

http://www.dumo-technics.com

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik denk dat het onafhankelijk is van de splitter die je gebruikt.

Als je naar de bracket kijkt die aan de PCbehuizing vast zit zal je zien dat de antennestekker
niet (meer) in het midden zit ten opzichte van de breedte van de bracket.
Sterker nog de buitenkant van de antennestekker zit tegen je behuizing aan.
Zal dus een aardings spannings verschil zijn die je tvkaart signaal overhoop gooit.

Probeer dus de buitenkan van de antennestekker te isoleren met tape (isolatietape)
om het spanningsverschil op te heffen....(dat hielp bij mij na lang zoeken 8)7 )

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:53:

Wat moet ik nu doen?
Nou, lijkt me logisch: splitter is niet de boosdoener, en als je met 'tv losgehaald van splitter' bedoelt dat je de TV rechtstreeks aan de antennekabel gehangen hebt, heb je een brakke antennekabel (of iets anders; tvkaart lijkt iig ok te wezen). Verder kan je het best zelf uitzoeken, gewoon fijn trial&error: haal verdachte dingen ertussenuit en/of vervang ze en kijk of het signaal dan wel goed is; dan kom je automagisch bij het stukke onderdeel uit.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Mischien een hele domme opmerking, maar staat je tv programma wel op PAL B of PAL G ????

Verwijderd

Nou hier nog een domme opmerking:

Heb je je tv wel aangesloten op de TV uitgang van het kastje aan de muur, oftewel, kan het zijn dat je een tvsignaal probeert te krijgen uit het Radio-signaal ? (dat zou het beroerde beeld kunnen verklaren).

N splitter aansluiten is redelijk Idiot proof, zelfs mij lukt het. En als er veel signaaldegradatie is kan een antenneversterker wel eens helpen (heeft vaak 1 ingang en 2 uitgangen, dus heb je geen splitter nodig)

Meer wijsheid kan ik niet opsommen, Toedeloe !

Verwijderd

Afgezien van alle splitter tips hierboven: WinTV32 van Hauppauge heb ik altijd een draak van een programma gevonden. Met DScaler (freeware, open source) kun je een veel beter beeld uit je Hauppauge kaart halen.
Pagina: 1