Ik was zonet een divx aant bekijken en plots bevroor het beeld en bleef het geluid hangen. Geen enkele toetsencombinatie kon me hier uithalen dus heb ik de powerknop ingedrukt gehouden tot mijn iBook uitging.
Maar nu toen ik terug opstarte hoorde ik de chime en daarna krijg ik een zwart, rood, groen, blauw, wit, grijs.. schermvlak te zien. En dit blijft zo verder gaan..
Hulp iemand..
EDIT:
*opstarten met ALT ingedrukt --> lichtgrijs scherm (verder kan ik niks doen)
*opstarten met appeltje-ALT-P-R ingedrukt --> PRAM zappen lukt wel maar haalt niets uit
*opstarten met appeltje-V ingedrukt -->
Daarna heb ik geprobeerd om te booten in verbose mode n ik kreeg een hele tekst die voorbij scrollde maar op een gegeven moment bleef die ook steken. Toen ik weer herstarte en weer in verbose mode wou opstarte lukte dit niet meer en kreeg ik weer de kleurenschermen.
*opstarten met appeltje-S ingedrukt --> haalt niets uit
Hierna heb ik geprobeerd om in single user mode op te starten maar dit haalde niets meer uit.
Verder is het enigste wat ik hiervan op het web kan vinden dit:
http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-64371.html
EDIT:
Ik probeerde net nog voor ik ging slapen een laatste keer en nu krijg ik het grijze scherm met applelogo te zien en het spiraaltje eronder draait ongeveer een 40sec en loopt dan vast. Morgen misschien meer geluk..
Maar nu toen ik terug opstarte hoorde ik de chime en daarna krijg ik een zwart, rood, groen, blauw, wit, grijs.. schermvlak te zien. En dit blijft zo verder gaan..
Hulp iemand..
EDIT:
*opstarten met ALT ingedrukt --> lichtgrijs scherm (verder kan ik niks doen)
*opstarten met appeltje-ALT-P-R ingedrukt --> PRAM zappen lukt wel maar haalt niets uit
*opstarten met appeltje-V ingedrukt -->
Daarna heb ik geprobeerd om te booten in verbose mode n ik kreeg een hele tekst die voorbij scrollde maar op een gegeven moment bleef die ook steken. Toen ik weer herstarte en weer in verbose mode wou opstarte lukte dit niet meer en kreeg ik weer de kleurenschermen.
*opstarten met appeltje-S ingedrukt --> haalt niets uit
Hierna heb ik geprobeerd om in single user mode op te starten maar dit haalde niets meer uit.
Verder is het enigste wat ik hiervan op het web kan vinden dit:
http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-64371.html
EDIT:
Ik probeerde net nog voor ik ging slapen een laatste keer en nu krijg ik het grijze scherm met applelogo te zien en het spiraaltje eronder draait ongeveer een 40sec en loopt dan vast. Morgen misschien meer geluk..
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 04:27 ]